تلاش اینتل برای گنجاندن دستیاران صوتی در لپ‌تاپ‌ها
تولید تراشه‌های کم مصرف نوت‌بوک با قابلیت تشخیص صدا
دستیاران شخصی با عباراتی همچون Hey Siri و ok google یک سطح از راحتی و آسایش را برای کاربران پدیدار می‌سازند. اما این دستیاران شخصی همه جا حاضر با آن‌که کارایی قابل قبولی از خود نشان داده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند، به دنیای لپ‌تاپ‌ها وارد شوند. مهم‌ترین دلیل عدم حضور دستیاران مجازی به مصرف باتری آن‌ها باز می‌گردد. اما همکاری مشترک اینتل با Sensory ممکن است کلید حل این مشکل باشد.

1606683296_1_0.gif

مشکلی که در ارتباط با فناوری تشخیص صدای بلادرنگ وجود دارد این است که آن‌ها نیاز به دستگاه‌هایی دارند که همیشه به گوش باشند. این حالت درست در نقطه مقابل ویژگی Sleep قرار دارد. یک ویژگی مهم که این روزها نقش مهمی در باتری لپ‌تا‌پ‌ها بازی می‌کند. همین موضوع ممکن است عامل اصلی ماندگاری دستیاران دیجیتالی در دنیای اسمارت‌فون‌ها باشد. این در حالی است که کورتانا موفق شده است این قاعده را شکسته و در دنیای غیر همراه نیز حضور داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

کورتانا در مقابل سیری، سیری در مقابل Google Now
هر یک از دستیاران شخصی چه ویژگی‌هایی دارند؟

اما اینتل در نظر دارد این شرایط را تغییر دهد. این تغییر در غالب یک همکاری دو جانبه با Sensory ممکن است سرآغازی بزرگ بر یک تحول باشد. به طوری که در نهایت منجر به طراحی و تولید تراشه‌های کم مصرفی شود که قابلیت تشخیص صدار ا داشته و به درون لپ‌تاپ‌های اینتل محور وارد شوند. اینتل در نظر دارد تا قابلیت Truehandsfree شرکت Sensory را به درون پردازنده‌های اسکای‌لیک، Anniedale،Broxton  و Merrifield وارد کند. همچنین در صورت تمایل تولیدکنندگان تجهیزات سخت‌افزاری امکان تولید تراشه‌های آن‌برد نیز وجود دارد. این همان راه حلی است که اپل از آن استفاده می‌کند. ویژگی Hey Siri تنها روی آی‌فون‌های جدید فعال است، به دلیل این‌که پردازنده‌های M9 به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند تا برای فعال‌سازی تشخیص صوت نیازی به مصرف بیش از اندازه باتری آی‌فون نداشته باشند. Sensory وعده داده است این چنین قابلیتی را برای هر لپ‌تاپ یا تبلتی که توسط تولید کنندگان عرضه خواهد شد، ارائه کند. در نهایت این احتمال وجود دارد که ویژگی تشخیص صدای همه جا حاضر روی دستگاه‌های ویندوزی و مک‌بوک‌های اپل که از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند، قرار گیرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟