خرید لپ تاپ برنامه نویسی
راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی
خرید لپ تاپ بسته به نیاز هرکس متفاوت است باید مناسب با نوع کار و نیاز، مشخصات سخت افزاری لپ تاپ را انتخاب کرد تا بهترین بازدهی را هنگام کار با آن لپ تاپ را داشته باشیم به عنوان مثال فردی که گیمر است یک لپ تاپ با مشخصات معمولی مناسب او نیست و باید لپ تاپی خریداری کند که از لحاظ سخت افزاری قدرتمند باشد.
در ادامه نکاتی را در خصوص خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی را به شما خواهیم گفت تا اگر بخواهید یک لپ تاپ برای برنامه نویسی خریداری کنید دچار مشکل نشوید و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی

در خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی باید چندین فاکتور را در نظر بگیریم که انتخاب مناسب با قیمت پایین‌تر داشته باشیم.

برای افرادی که مشغول برنامه نویسی هستند بسته به زمینه و تخصص مورد نظر مشخصات سخت افزاری فرق می‌کند.

فاکتورهایی که هنگام خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی باید در نظر بگیرید به شرح زیر هستند:

  • حافظه RAM مناسب
  • پردازنده قدرتمند
  • کیبورد مناسب تایپ
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • هارد ssd
  • باتری با طول عمر بالا

حافظه RAM مناسب

  • میزان ظرفیت حافظه رم یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید لپ تاپ برای هر نوع زمینه کاری است. اگر میزان رم شما مناسب نباشد و ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌های شما را نداشته باشد لپ تاپ هنگ می‌کند و در نتیجه بازدهی کار بسیار پایین می‌آید.
  • به عنوان یک برنامه نویس داشتن حافظه رم مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورها در اجرای نرم‌افزارهای مختلف و ماشین‌های واقعیت مجازی است. این نرم افزارها بسیار سنگین هستند که حجم زیادی رم شما را اشغال می‌کنند در نتیجه اگر حافظه رم مناسبی نداشته باشید لپ تاپ در حین اجرای نرم افزار هنگ می‌کند و ممکن است نتوانید آن عملیات را به اتمام برسانید.
  • افرادی که توسعه دهند وب هستند نداشتن رم بالا مسيله نگران کننده‌ای نیست چون ابزارهای گردآوری داده برای کار روی آن وجود دارد. برای افرادی توسعه دهنده وب داشتن رم 6 گیگابایت کفایت می‌کند و نیازی نیست هزینه بیشتری شود اما اگر برنامه نویس بازی هستید و برای تدوین پروژه‌های حجیم و ماشین‌های مجازی به شبیه‌سازها نیاز دارند و به همین دلیل به رم‌هایی با ظرفیت بیش از 8 گیگابایت نیاز دارند.

پردازنده قدرتمند

  • پردازنده به عنوان قلب لپ تاپ عمل می‌کند. انتخاب پردازنده برای هر لپ تاپ باید متناسب با نوع کارایی و عملیات‌هایی که قرار است در آینده با آن لپ تاپ اجرا شود انتخاب کنید تا پروژه‌های در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شوند.
  • پردازنده‌های قدرتمند برای اجرای پروژ‌ه‌های خیلی سنگین بازی و فشرده‌سازی گرافیکی اهمیت زیادی دارند و باید در انتخاب نوع پردازنده، مدل و نسل آن دقت کنید.
  • فاکتورهایی که هنگام خرید سی پی یو یا پردازنده باید به آن‌ها دقت کرد سرعت، حافظه کش و تعداد هسته‌ها توجه کرد، حافظه کش سی پی یو نباید کمتر از چهار مگابایت باشد چون در غیر این صورت ممکن است با مشکل مواجه شوید. تعداد هسته‌های پردازنده هرچقدر بیشتر باشد بهتر است و بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید باید تعداد هسته‌ها را انتخاب کنید. افرادی که توسعه دهنده وب هستند بهتر از است پردازنده‌هایی با 5 هسته یا به اصطلاح Core i5 استفاده کنند که کاملا پاسخگوی نیاز آن‌ها است،‌ اما افرادی که برنامه نویس وب هستند یا با شبیه‌ساز‌ها سروکار دارند باید از پردازنده‌های Core i7 یا در صورت نیاز Core i9 استفاده کنند.
  • پردازنده‌ها به صورت کلی ساخت دو شرکت Intel و Amd هستند که پردازنده‌های Intel محبوب‌تر و قدرتمندتر هستند اما قیمت آن‌ها به نسبت پردازنده‌های Amd بالاتر است در عوض پردازنده‌های Amd قدرتمند هستند و قیمت پایین‌تری دارند و بسته به مقدار بودجه خود می‌توانید از این دو مدل پردازنده استفاده کنید.

کیبورد مناسب

در انتخاب کیبورد برای برنامه نویسی علاوه‌بر مشخصات سخت افزاری باید به ظاهر لپ تاپ توجه کنید. کیبورد یکی از اصلی‌ترین ابزارهای یک برنامه نویس است و باید ساعت‌ها زمان خود را صرف کد نویسی کند در نتیجه کیبورد لپ تاپی که خریداری می‌کنید باید کاملا استاندارد باشد.

کیبوردی را انتخاب کنید که استحکام و فضای کافی برای قرار گیری دستان را داشته باشد چون برای مدت طولانی باید تایپ کنید و کد بزنید. در هنگام خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی به چیدمان کیبورد دقت کنید چون بعضی از کیبوردها دارای چیدمان غیرعادی هستند. مثلا کلید Fn و Ctrl ممکن است جابجا باشند یا اندازه کلیدهای اصلی مانند Enter و Backspace ممکن است کوچیک‌تر باشد که عادت کردن به کیبوردهای غیرمعمولی ممکن است زمان‌بر باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب کیبورد دقت کنید، مجهز بودن کیبورد به نور است. برنامه نویسان عادت کردن زمان طولانی به خصوص شب‌ها با لپ تاپ کار کنند و برای تایپ نیاز به نور کافی دارند که کیبوردهای نسل جدید به نورهای رنگی و RGB مجهز شده‌اند تا در تاریکی شب دید کافی برای تایپ کردن را داشته باشید.

صفحه نمایش با کیفیت

  • برنامه نویسیان معمولا تایم زیادی از شبانه روز را با لپ تاپ کار می‌کنند و اگر صفحه نمایش موردنظر استاندارد و مناسب نباشد می‌تواند در دراز مدت باعث آسیب دیدگی چشم شود و چشم را هنگام کار با لپ تاپ خسته کند. بهتر است برای برنامه نویسی از لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش 15 اینچ استفاده کنید و یا حداقل 14 اینچ تهیه کنید. اگر تخصص شما توسعه دهنده و برنامه نویسی بازی است پیشنهاد می‌کنیم از صفحه نمایش‌‌های HD با وضوح بالا استفاده کنید که فضای کاری بالاتری را فراهم کند.
  • صفحه نمایش‌های جدید در رزولوشن و کیفیت‌های مختلف تولید شده‌اند که قیمت آن‌ها با توجه به میزان کیفیت و وضوح متفاوت است اگر محدودیت مالی ندارید می‌توانید از صفحه نمایش‌های 4K استفاده کنید که کیفیت بسیار عالی دارند و نکته‌ای که هنگام انتخاب صفحه نمایش باید دقت کنید مات بودن صفحه نمایش است چون صفحه نمایش‌های مات نور کمتری را منعکس می‌کند و باعث خستگی چشم نمی‌شود.

هارد ssd

  • لپ تاپ‌ها معمولا دارای یک هارد HDD هستند که این نوع هارد سرعت معمولی دارند و برای کارهای روزمره و عادی مناسب هستند اما هاردهای ssd سرعت چندین برابر دارند و برای افراد برنامه نویس که همیشه درحال پردازش داده‌ها و با شبیه‌سازها سروکار دارند داشتن هارد ssd ضروری است چون سرعت کار با لپ تاپ را چندین برابر می‌کند.
  • قیمت هاردهای ssd به نسبت هاردهای HDD بیشتر است اما ارزش دارد چون سرعت و عملکرد لپ تاپ تا حدی زیادی بالا می‌برد.

باتری با طول عمر بالا

  • برنامه نویسیان در یکجا ساکن نیستند و ممکن است در دانشگاه یا محل کار درحال جابجایی باشند پس باتری با طول عمر بالا یکی از فاکتورهای مهم برای خرید محسوب می‌شود.
  • باتری‌های لپ تاپ دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند که با واحد میلی‌آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می‌شود و هرچقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد دوام آن بیشتر است.
  • مورد دیگر در خرید باتری باید به آن توجه کرد تعداد سلول‌های باتری است که هرچقدر تعداد سلول‌های باتری بیشتر باشد دوام و طول عمر آن بیشتر است که پیشنهاد می‌کنیم برای افراد برنامه نویس از باتری‌های 9 سلولی استفاده کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟