معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ
بازار گیم‌های ویدیویی در ایران روز به روز روبه افزایش است و علاقمندان به بازی رده سنی نمی‌شناسد و از کودک تا میانسال عاشق بازی‌های کامپیوتری شده‌اند.
صنعت گیم یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در طول ده سال اخیر بوده و در این یکی دوسال اخیر در ایران محبوبیت بازی‌های کامپیوتری اوج گرفت. اما با توجه به افزایش قیمت دلار و اوضاع اقتصادی کشور خرید لپ تاپ گیمینگ مشکل شده و خرید لپ تاپ گیمینگ نیازمند شناخت کافی است.
در این مقاله قصد داریم بهترین لپ تاپ‌های گیمنیگ بازار را به شما معرفی کنیم.

1606683296_1_0.gif

 لپ تاپ گیمینگ

اگر نگاهی به بازار لپ تاپ بندازید متوجه خواهی شد که گران‌ترین لپ تاپ‌های بازار لپ‌ تاپ‌های گیمینگ هستند.

علت گرانی لپ تاپ‌های گیمینگ داشتن کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند است، زیررا بازی‌های کامپیوتری هرسال پیشرفت می‌کنند و برای اجرای آن‌ها نیازمند یک سیستم قدرتمند هستیم، پس اگردر خرید لپ تاپ گیمینگ دقت نکنید ممکن است یکی دوسال آینده برای اجرای بازی‌ها مجبور شوید لپ تاپ خود را عوض کنید.

در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به کارت گرافیک و پردازنده آن توجه کنید.

یک سری از لپ تاپ‌های گیمینگ هستند که کارت گرافیک جدا ندارند و یا از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه استفاده می‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم اگر گیمر هستید و اولویت اصلی شما گیم است هیچ وقت سراغ این نوع لپ تاپ‌ها نروید، چون بعد از مدتی باید بازی‌ها را با پایین‌ترین کیفیت ممکن تجربه کنید.

موضوع بعدی در خرید لپ تاپ گیمینگ داشتن رم مناسب است، اگر لپ تاپ گیمینگ شما دارای کارت گرافیک و پردازنده مناسب باشد و رم مناسبی نداشته باشد عملا آن لپ تاپ بدرد نمی‌خورد و نمی‌توان بازی‌های مختلف از جمله RDD2, GTA V و غیره را اجرا کرد. میزان حافظه رم لپ تاپ از 2 گیگابایت شروع می‌شود تا 32 گیگابایت و بالاتر، لپ تاپ‌هایی با میزان حافظه رم 2 الی 6 مناسب بازی نیستند و بیشتر برای لپ تاپ‌های ادارای استفاده می‌شوند.

حداقل میزان رم مناسب برای اجرای بازی 8 گیگابایت است، البته رم 8 برای اجرای بازی عالی است و برای بالا نرفتن هزینه پیشنهاد می‌کنیم به رم 8 بسنده کنید. همچنین رم‌های نسل چهارم (DDR4) سرعت بیشتری نسبت به رم‌های نسل قدیمی دارند و برای گیم مناسب هستند.

معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ OMEN 17-CB000

لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion Y540

لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus S GX701

لپ تاپ گیمینگ Alienware Area-51m

لپ تاپ گیمینگ Alienware m17 R3

لپ تاپ گیمینگ DELL G7 15

لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 15IMH05H

 

لپ تاپ گیمینگ OMEN 17-CB000

یکی از حرفه‌ای ترین محصولات HP لپ تاپ‌های سری OMEN هستند که با مشخصات سخت‌افزاری قوی و امکانات مختلف مخصوص افراد حرفه‌ای و گیمر طراحی شده‌اند. مدل OMEN 17-CB000 یکی از بهترین مدل‌های این سری است که دارای نمایشگر 17 اینچ است. صفحه نمایش این لپ تاپ مجهز به پنل IPS با وضوح FULL HD و روکش مات است، همچنین از تکنولوژی G-Sync با فرکانس 144 HZ بهره می‌برد. این لپ تاپ دارای ضخامت 27 میلی متری با وزن تقریبا 3 کیلوگرم است که برای جابجایی مناسب است و نسبت به سری‌های قبلی خود بسیار سبک است.

کیبورد جزیره‌ای با نور RGB، تاچ پد بالا و تنوع پورت‌ها ( USB Type-C ) از امکانات ظاهری این محصول هستند.

اچ پی در ساختار سخت‌افزاری این محصول از پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 2070، پردازنده مرکزی Core i7 9750 H اینتل با 8 گیگابایت رم GDDR6 اختصاصی و 32 گیگ رم DDR4 استفاده کرده است.

پس با این مشخصات خیالتان بابت اجرای بازی‌های COD WRAZONE, GTA V, SPIDER MAN راحت است و بدون هیچ لگی با کیفیت بالا می‌توانید این بازی‌‌ها را اجرا کنید.

حافظه داخلی این لپ تاپ گیمینگ از یک هارد HDD با حافظه 1 ترابیت و 512 گیگابایت SSD بهره می‌برد که میزان حافظه بسیار مناسبی برای نصب همزمان چندین گیم با حجم بالا است.

لپ تاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن باید دارای یک باتری قوی با ظرفیت بالا باشند، که این لپ تاپ از باتری هشت سلولی با ظرفیت 65 وات بهره می‌برد که به گفته سازنده آن این لپ تاپ گیمینگ تا 5 ساعت با اتصال به وای فای روشن می‌ماند.

این لپ تاپ را به افراد گیمر، گرافیست، تدوینگر، موشن گرافیست و افرادی که با نرم‌افزارهای سنگین طراحی‌های سه بعدی انجام می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ HP OMEN 17 CB000 G2 – H – 17 :

  • نمایشگر: FULL HD – 17.3 inch
  • پردازنده: Core i7 9750H
  • حافظه رم: 32GB DDR4
  • حافظه داخلی: 1TB HDD+ 500GB SSD
  • پردازنده گرافیکی: GeForce TRX2070 GDDR6 – 8GB
  • باتری: هشت سلولی 65 وات

لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion Y540

شرکت لنوو یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ‌های گیمینگ است که با توجه به رقابت بالا این شرکت سعی کرده همیشه بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ با بهترین مشخصات سخت افزاری تولید کند. یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت لپ تاپ Legion Y540 است که با توجه گیمینگ بودن این لپ تاپ مشخصات قدرتمندی دارد.

این لپ تاپ در اوایل سال 2019 عرضه شد و با طراحی منحصربه فرد خود توجه خیلی از کاربران را به سوی خود جلب کرد.

ضخامت 24 میلی متری، وزن 2.3 کیلوگرمی آن باعث شده که این لپ تاپ به یک محصول منحصر به فرد تبدیل شود .

لپ تاپ Y540 از نمایشگر 15.6 اینچ با پنل IPS با روکش مات و کیفیت FULL HD بهره می‌برد. کیبورد جزیره‌ای استاندارد AccuType با نور پس زمینه‌ای و دو بلندگوی 2 واتی دابلی همچنین پورت‌های مختلف با کیفیت از امکانات ظاهری لپ تاپ Y540 است.

پردازنده مرکزی شش هسته‌ای Core i7 9750H با فرکانس 2.60 گیگاهرتز تا 4.50 گیگاهرتز که مجهز به تکنولوژی Turbo Boost و Hyper Threading با 12 مگابایت کش است.

در کنار پردازنده مرکزی قوی، پردازنده گرافیکی بکار رفته در این لپ تاپ  NVIDIA GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 است که خیال شما را بابت اجرای بازی‌های مانند Cyber Punk, Hitman و... با بهترین کیفیت راحت می‌کند.

این لپ تاپ علاوه‌بر پردازش گرافیکی بالا،‌ شاهد سرعت بالا در عملکرد آن هستیم که این سرعت را مدیون رم 16 گیگابایت DDR4 و حافظه داخلی 256 گیگابایت SSD بکاررفته در آن است.

باتری بکاررفته در این لپ تاپ گیمینگ 57 وات از نوع 3 سلولی لیتیوم پلیمر است که در صورت استفاده عادی و بدون اجرای گیم تا 5 ساعت شما را همراهی می‌‌کند. این میزان دوام باتری برای یک لپ تاپ گیمینگ مناسب است و برای حفظ سلامت باتری بهتر است که هنگام اتصال لپ تاپ به شارژ بازی اجرا کنید.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ LEGION Y540 :

  • نمایشگر: FULL HD (1920 * 1080, 300 nits) IPS anti-glare 15.6
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7-9750H نسل نهم، شش هسته‌ای
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4 2666 MHz
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت هارد دیسک – 256 گیگابایت ssd
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB
  • باتری: 57 وات 3 سلولی لیتیوم پلیمر

لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus S GX701

ایسوس نسل جدید لپ تاپ‌های فوق گیمینگ Zephyrus را در سال 2019 معرفی کرد. این لپ تاپ‌های فوق گیمینگ همانطور که از اسمشان پیدا است قیمت بالایی دارند و طبیعتا مشخصات سخت افزاری فوق العاده قوی دارند. پس اگر بودجه زیادی دارید و دوست دارید بازی‌های ویدیویی را با بهترین کیفییت و گرافیک ممکن تجربه کنید، لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus S GX701 مناسب شما است. با داشتن این لپ تاپ گیمینگ می‌توانید تا چند سال آینده تمامی بازی‌ها را با بهترین کیفیت و فریم ریت اجرا کنید.

لپ تاپ GX701 مجهز به نمایشگر 17 اینچی 300 هرتزی است که رویای هر گیمری است و تفاوت آن با نسخه 15 اینچی در اندازه صفحه نمایشگر و پردازنده گرافیکی است که به نسبت نسخه 15 اینچی قوی‌تر شده‌است.

ایسوس در این لپ تاپ گیمینگ از کارت گرافیک RTX 20 انویدیا استفاده کرده و طبق ادعای سازنده آن این لپ تاپ باریک‌ترین لپ تاپ گیمینگ دنیا است.

ایسوس از پردازنده مرکزی Intel Core i7-8750H چهار هسته‌ای و 24 گیگابایت رم در این لپ تاپ استفاده کرده‌است. همچنین پردازنده گرافیکی RTX 2080 با حافظه اختصاصی 8 گیگابایت و رم 24 گیگابایت DDR4 باعث شده که این لپ تاپ به یک غول گیمینگ تبدیل شود.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus S GX701 :

  • نمایشگر: 17.3 اینچ FULL HD 1920*1080
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7 8750H با فرکانس 2.2 تا 4.1 گیگاهرتز
  • حافظه رم:  24گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت HDD
  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 2080
  • باتری: 4 سلولی با ظرفیت 64 وات ساعت

لپ تاپ گیمینگ Alienware Area-51m

احتمالا اسم این مدل لپ تاپ را نشنیده باشید اما شرکت Alienware زیر مجموعه کمپانی Dell است که درحال تولید لپ تاپ گیمینگ و فوق گیمینگ است، یکی از قوی‌ةرن لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت با نام Area-51m طراحی شده که با توجه قدرت سخت افزاری این لپ تاپ نیاز یک گیمر را تا چندین سال آینده با بهترین کیفیت برطرف می‌کند.

این لپ تاپ فوق گیمینگ در تعداد محدودی تولید شده و نتایج بنجمارک نشان می‌دهد که این لپ تاپ جزو قوی‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ جهان است. همچنین با توجه به مشخصات سخت افزاری آن قیمت آن هم به نسبت بالا است و مناسب افرادی است که به صورت تخصصی با گیم سروکار دارند یا بودجه زیادی برای خرید سیستم دارند.

طراحی مهندسی این لپ تاپ گیمینگ بسیار دیدنی است و در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. از زیباترین قسمت‌های لپ تاپ می‌تواند به طراحی بزرگ پشت بدنه اشاره کرد که با طرح لانه زنبوری یک سیستم تهویه سرمایش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پردازنده استفاده شده در این لپ تاپ گیمینگ Intel Core i9-10900K 10 هسته‌ای است که می‌تواند به فرکانس 5.2  گیگاهرتز دست پیدا کند و جزو سریع‌ترین پردازنده‌های موجود است. در کنار این پردازنده قوی یک رم 64 گیگابایت DDR4 و 2 حافظه SSD از نوع NVME به چشم می‌آید که باعث شده این لپ تاپ گیمینگ سرعت فوق‌العاده بالایی داشته باشد.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ گیمینگ یعنی NVIDIA GeForce RTX2080 SUPER با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 است که جزو یکی از جدیدترین و بهترین کارت‌ گرافیکی‌های موجود است.

با داشتن این لپ تاپ فوق گیمینگ خیالتان بابت اجرای بازی‌ها تا 10 سال آینده راحت می‌شود و می‌توانید از اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K لذت ببرید.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ Alienware Area-51m :

  • نمایشگر: 17.3 اینچ Full HD
  • پردازنده مرکزی: Core i9 9900k
  • حافظه رم: 64 گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: یک ترابایت HDD  + 1 ترابایت SSD
  • پردازنده گرافیکی: 8GB NVIDIA GeForce RTX 2080
  • باتری: 90 وات ساعت

لپ تاپ گیمینگ Alienware m17 R3

یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ قدرتمند شرکت Alienware که می‌توانید با بودجه متوسط خریداری کنید وصاحب یک سیستم گیمینگ قدرتمند شوید مدل m17 R3 است. این لپ تاپ گیمینگ از نمایشگر 17.3 اینچ با پنل IPS و وضوح FULL HD روکش مات مجهز شده که برای اجرای بازی‌های ویدیویی کیفیت بسیار مناسبی دارد.

در طراحی بدنه این لپ تاپ گیمنیگ از خطوط صاف و زوایای شکسته استفاده شده همچنین به دلیل داشتن سیستم سخت افزاری قدرتمند و سیستم خنک کننده ضخامت این لپ تاپ گیمینگ به 36 میلی‌متر و وزن 3.5 کیلوگرم رسیده است.

کیبورد استفاده شده در این لپ تاپ دارای مقداری فرورفتگی است که باعث می‌شود انگشتان بهتر در آن‌ها جای بگیرند و سرعت عمل را هنگام بازی بالا ببرد. فرورفتگی موجود در کیبورد باعث شده که فاصله دکمه‌ها کمتر شود که باعث افزایش سرعت هنگام کار و کاهش دقت در زدن کلیدها می‌شود. پورت‌های موجود در بدنه این لپ تاپ شامل Mini Displayport، HDMI، چهار پورت USB 3.0 و یک پورت LAN هستند که با توجه فضای زیاد موجود در بدنه تعداد پورت‌ها کم است و انتظار می‌رفت که پورت‌های بیشتری در بدنه آن بکار می‌رفتند.

پردازنده مرکزی این لپ تاپ گیمینگ Intel Core i7 6700HQ است که در کنار 16 گیگابایت رم DDR4، پردازنده گرافیکی GeForce GTX 980M است که این لپ تاپ را به یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند تبدیل کرده‌است.

همچنین حافظه داخلی این لپ تاپ گیمینگ از یک ترابایت هارد HDD و 256 گیگابایت SSD بهره می‌برد که باعث می‌شود سرعت لپ تاپ بسیار بالا باشد و فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در این لپ تاپ گیمینگ یک باتری 8 سلولی با ظرفیت 92 وات بکاررفته که در حالت عادی هنگام وب‌گردی و تماشای فیلم تا 6 ساعت شما را همراهی می‌کند و هنگام اجرای بازی تقریبا یک ساعت ماندگاری دارد.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ Alienware m17 R3 :

  • نمایشگر: 17.3 اینچ FULL HD
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7 6700HQ
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: یک ترابایت HDD + 256 گیگابایت SSD
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 980M
  • باتری: 8 سلولی 92 وات

لپ تاپ گیمینگ DELL G7 15

سری G لپ تاپ‌های دل جزو بروزترین لپ تاپ‌های گیمینگ حال حاضر هستند که یکی از قوی‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ سری G لپ تاپ گیمینگ G7 است که دارای یک نمایشگر 15 اینچ و مجهز به پردازنده نسل هشتم اینتل است که مناسب بازی‌های سنگین، تدوین، نقشه برداری و طراحی‌های سه بعدی است.

نمایشگر این لپ تاپ به IPS با وضوح FULL HD با رزولوشن 1080*920 و روکش مات مجهز شده که یک تصویر فوق‌العاده با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد و نکته مثبت این نمایشگر این است که در استفاده طولانی مدت باعث می‌شود چشمان شما خسته نشوند. طراحی منحصر به فرد این لپ تاپ باعث شده جزو یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ شرکت دل باشد که قسمت پشتی این لپ تاپ از رنگ ساده مشکی استفاده شده و با داشتن ضخامت باریک وزن آن بیش از 2.6 کیلوگرم است.

از دیگر مشخصات ظاهری این لپ تاپ می‌توان به کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه، تاچ پد بزرگ و تعداد پورت مناسب اشاره‌ کرد.

از مشخصات سخت‌افزاری این لپ تاپ قدرتمند می‌توان به پردازنده مرکزی Core i7 8750H اینتل، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GTX 1060 بل 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و 16 گیگابایت DDR4 اشاره کرد. که با داشتن این مشخصات هنگام اجرای بازی‌هایی مانند GTAV, WARZONE سرعت و نرخ فریم فوق‌العاده رو مشاهده خواهید کرد.

حافظه داخلی دستگاه از یک هارد 1 ترابایت HDD به همراه 128 گیگابایت SSD بهره می‌برد که علاوه‌بر فضای ذخیره‌سازی بالا دارای سرعت بسیاربالایی در انجام عملیات‌ها است.

از دیگر مشخصات این لپ تاپ گیمینگ باتری 4 سلولی با ظرفیت 56 وات ساعت است که طبق نتایج موجود در آزمایشات لپ تاپ G7 در شرایط عادی و وب‌گردی توانسته 5 ساعت و 30 دقیقه روشن می‌‌ماند.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ DELL G7 15 :

  • نمایشگر: 15 اینچ FULL HD 920*1080
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7 8750H
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت HDD + 128 گیگابایت SSD
  • پردازنده گرافیکی: NIVIDA GTX 1060
  • باتری: 4 سلولی با ظرفیت 56 وات ساعت

لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 15IMH05H

لنوو یکی از شرکت‌های تولید کننده لپ‌ تاپ‌های گیمینگ است که در طی این سالیان سعی داشته لپ‌ تاپ‌های گیمینگ با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند را ابعاد نازک و وزن کم تولید کند که تا حدودی در این امر موفق بوده.

لپ تاپ گیمینگ Legion 5 15 یکی از لپ‌ تاپ‌های اقتصادی و گیمینگ این شرکت است که برای افرادی که بودجه متوسطی دارند و عاشق بازی‌های جدید هستند بسیار مناسب است. اگر به دنبال لپ تاپی هستید که نمایشگر با کیفیت با نرخ تازه‌سازی بالایی هستید پیشنهاد می‌کنم سراغ این لپ تاپ نروید.

طراحی ظاهری این لپ تاپ بسیار زیبا است و در رنگ آن از مشکی فانتوم استفاده شده که در گوشه کناری آن آرم لنوو به چشم می‌خورد. حاشیه‌های کناری لپ تاپ بسیار نازک هستند که همین امر باعث شده وزن لپ تاپ به نسبت کمتر باشد.

اگر لپ تاپ‌ را باز کنید در پایین آرم لنوو شاهد دکمه پاور هستید که با تغییر رنگ حالات مختلف لپ تاپ را به شما نشان می‌دهد.

این لپ تاپ از نمایشگر 15.6 اینچ با رزولوشن 1920*1080 و پنل my legion 5i با نرخ تازه‌سازی 10 هرتز بهره می‌برد. این لپ تاپ تنها توانایی تولید 57 درصد ازطیف رنگی RGB را دارد که میزان کمی از سطح متوسط سایر لپ تاپ‌های گیمینگ است.

کیبورد جزیره‌ای تیره رنگ با نورپس زمینه آبی یکی از جذابیت‌های این لپ تاپ است که وجود دکمه‌های بزرگ با عمق 1.5 میلی‌ متری باعث افزایش سرعت و عملکرد گیمر می‌شود.

یکی از موارد جالب در قسمت ظاهری این لپ تاپ وجود پرت‌ها در قسمت پشتی آن است. برخلاف سایر لپ تاپ‌ها پورت‌های لپ تاپ در قسمت پشتی آن قرار گرفته‌است تا هنگام بازی سیم‌های کیبورد و موس جلو دست نباشند و مزاحمتی ایجاد نکنند.

این لپ تاپ از پردازنده مرکزی Intel Core i7-10750H، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1660TI با گیگابایت VRAM بهره می‌برد و در کنار آن 8 گیگابایت رم DDR4 است که باعث شده این لپ تاپ قدرتمند در اجرای بازی‌هایی مانند HITMAN کم نیاورد و عملکرد عالی را در اختیار شما قرار دهد.

با استفاده از این لپ تاپ علاوه‌بر بازی می‌توانید کارهایی مانند فوتوشاپ، تدوین، ساخت موشن گرافیک انجام دهید و هیچگونه کاهش سرعتی در عملکرد آن را نخواهید دید.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 15IMH05H :

  • نمایشگر: 15.6 اینچ FULL HD 1920*1080
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7 10750H
  • حافظه رم:  8 گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت HDD + 256 گیگابایت SSD
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1660 TI
  • باتری: 3 سلولی

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟