چیپ‌‌ست‌های کاشتنی که پس از اتمام کار در مغز حل می‌شوند
بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین خطرات کاشت در مغز (ایمپلنت مغز) احتمال پس‌ زدن جسم جدید است. شاید مدت زیادی طول نکشد تا سیستم دفاعی بدن واکنش نشان دهد و با عکس‌العمل نامناسب خود شرایط را از حالت بد به بدتر تبدیل کند. به همین دلیل محققان و دانشمندان دانشگاه واشنگتن روشی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. آن‌ها سنسورهای مغزی بی‌سیم بسیار کوچکی (کوچک‌تر از نوک مداد) درست کرده‌اند که می‌تواند حل شود.

1606683296_1_0.gif

ماده تولید شده ترکیبی از سیلیکون و اسید پلیلاکتیک گلیکولیک (PLGA) است و به دلیل پیشرفته بودن قادر است داده‌های مهم و حیاتی مانند دما و فشار جمجمه را انتقال دهد اما بعد از چند روز که در برابر مواد آلی قرار گرفت ذوب شده و از بین می‌رود.

تست‌های مربوط به انسان هنوز در حال انجام است. اما معنی و مفهوم این فناوری فوق‌العاده و بی‌نظیر است. به کمک این دستاورد بزرگ؛ پزشکان می‌توانند بعد از هرگونه صدمه‌ای که به سر وارد شده تمام عملکردهای مغز را ردیابی کنند و تشخیص دهند که آیا فرد نیاز به عمل جراحی دارد یا خیر.

اما شاید مزیت دیگر این باشد که می‌توان از آن برای تحت‌نظر داشتن سایر اعضای بدن نیز استفاده کرد بدون آن‌که نیازی به سیم‌‌کشی خاصی باشد یا این‌که سلامتی فرد به‌خطر بیافتد. شاید روزی برسد که سنسورهای کاشتنی؛ تکیه‌گاه و مرکز اصلی فرآیندهای بزرگ درمانی شوند و نقش آن‌ها از ابزارهای رزرو شده برای مواقع اضطراری و شرایط خاص فراتر رود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟