EliteBook Folio G1
CES 2016: اچ‌‌پی باریک‌ترین و سبک‌ترین نوت‌بوک و رقیب مک‌بوک را معرفی کرد+ تصویر
خیلی‎ها تصور می‎کردند که آینده لپ‎تاپ‎ها در دستان مک‌بوک است. حالا به نظر می‎رسد اچ‎پی این نظریه را ثابت کرده است. این شرکت در نمايشگاه CES امسال از نوت بوک EliteBook Folio G1 خود رونمایی کرد، باریکترین نوت بوکی که این شرکت تا به حال تولید کرده است. هر چند اچ‎پی حرفی از مک بوک به ویژه به عنوان یک رقیب به میان نیاورد، اما با گذراندن 30 ثانیه وقت با این لپتاپ، الهام گرفتن اچ‎پی از آن به وضوح آشکار شد.

1606683296_1_0.gif

اچ‎پی مدعی است که EliteBook Folio باریکترین و سبکترین نوت بوک موجود در کلاس حرفه‎ای است. هر چند ضخامت و وزن آن بیشتر از مک بوک است، اما اچ‎پی معتقد است وجه تمايز آن در دو چیز خلاصه می‎شود: پورت‎های USB-C که هم امکان شارژ و هم اتصال دستگاه‎های خارجی را به طور همزمان فراهم می‎کند.

EliteBook Folio G1 از یک کیبورد استاندارد سنتی‎تر با فاصله بیشتر بین کلیدها به نسبت کیبورد فشرده‎ای که اپل ارائه کرده برخوردار است. از آن جایی که این دستگاه یک کامپیوتر شخصی تجاری است (اچ‎پی می‎گوید مرز بين یک کامپیوتر تجاری با یک کامپیوتر شخصی بسیار باریک است)  این شرکت برخی قابلیت‎های منحصر به فردی را که تصور می‎کند مناسب حال حرفه‎ای‎ها است را به این دستگاه اضافه کرده است. اچ‎پی می‎خواهد این کامپیوتر جایگزین تلفن ثابت شما شود، به همین منظور بلندگوها و میکروفن آن را برای صدا (نه موسیقی) تقویت کرده است. همچنین کلیدهای انحصاری برای پاسخ دادن و قطع تماس‎های تلفنی روی کیبورد آن تعبیه شده است.

این نوت بوک همچنین از یک لولای شبیه به پیانو استفاده می‎کند که به آن اجازه می‎دهد تا به صورت مسطح بار شود. اچ‎پی می‎گوید این قابلیت باعث می‎شود تا این کامپیوتر برای کارهای مشارکتی بسیار ایده‎ال شود. به کار گیری یک نمایشگر لمسی 4K در این نوت بوک یکی از مزایای بارز آن است که میلیون‌ها پیکسل را در یک صفحه نمایش بسیار کوچک جا داده است. بنا به دلایلی یک فاصله بسیار زیاد در پایین این نمایشگر وجود دارد که وجود آن کاملا عجيب به نظر می‎رسد و به نوعی طراحی آن را خراب کرده است.

EliteBook Folio G1 از آلومینیوم تراش خورده توسط الماس ساخته شده است و در نتیجه لبه‌های بدنه مات آن کاملا با ظرافت از کار در آمده است، اما با این وجود این بدنه آلومنيومی‎ به زیبایی دست کار اپل نیست. پردازنده Core M اینتل نیز باعث شده تا شما یک سیستم بدون فن کاملا ساکت را تجربه کنید.

اچ‎پی انواع مختلف دیگری از کامپیوترهای جدید خود را به نمايشگاه امسال آورده است که شامل یک نسخه 15 اینچی از Spectre X360 و یک نسخه 12 اینچی از Pavilion X2 است. این نسخه جدید از Spectre X360 به بلندگوهای Bang & Olufsen و یک پورت USB-C به همراه یک نمایشگر 4K  مجهز شده است.

EliteBook Folio G1 در ماه مارچ و با شروع قیمت 999 وارد بازار می‎شود. Spectre X360 15 اینچ و Pavilion x2 12 اینچی نيز از ماه فوریه و به ترتیب با شروع قیمت 1149 و 499 دلار به بازار عرضه می‎شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟