کدنویسی از مقطع ابتدایی
استرالیا کدنویسی را در مدارس خود اجباری کرد
به دنبال تصویب قانونی در ارتباط با برنامه‌های درسی آموزشی که هفته گذشته به تصویب هئیت وزیران کشور استرالیا رسید، از این پس درس تاریخ و جغرافیا جای خود را به کدنویسی خواهد داد. آن چنان‌که منابع خبری استرالیا گزارش داده‌اند، تصویب این قانون تضمین می‌کند، آموزش کدنویسی کامپیوتری در قرن بیست و یک در مقاطع ابتدایی این کشور اجباری شود. به‌طوری که کدنویسی از سال پنجم و برنامه‌نویسی از سال هفتم به کودکان آموزش داده شود.

1606683296_1_0.gif

 این اقدام شکوفایی علمی و اقتصادی استرالیا را به همراه خواهد داشت. با تصویب این قانون، کدنویسی به یک درس ملی در مدارس استرالیا تبدیل می‌شود. اولین بار ایده اضافه شدن چنین درسی توسط کریستوفر پین وزیر آموزش و پرورش این کشور مطرح شد. در سال‌های اخیر فشارهای زیادی به وجود آمده بود که باید مدارس ویژه‌ای در ارتباط با STEM (سرنام Science, technology, engineering and maths) در این کشور تأسیس شوند. این مدارس باید تمرکز خاصی روی موضوعاتی همچون کدنویسی، فناوری، مهندسی و ریاضیات داشته باشند.

 دولت برای این منظور نزدیک به 12 میلیون دلار استرالیا را در چهار برنامه STEM تخصیص خواهد داد. توسعه ریاضیات نوآورانه، معرفی برنامه‌نویسی کامپیوتر، کمک‌های مالی به مدارس تابستانی و تخصیص بودجه برای مدارس P-TECH که بر گرفته از الگوی مدارس انگلستان که Pathways in Technology Early College High School نامیده می شود تخصیص داده خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان این کشور، این اقدام نتایج مطلوبی را برای اقتصاد این کشور در کوتاه مدت و بلند مدت خواهد داشت. هر چند اکثر قریب به اتفاق سیاست‌مدارن این کشور از این اقدام حمایت کرده‌اند، اما تعداد دیگری این اقدام را مورد نکوهش داده‌اند. گروه مخالف بر این باور هستند که «قانون جدید در نظر دارد، به بچه‌های ما در سنین کودکی بیاموزد که چگونه باید در مورد کدنویسی تفکر کنند، به دلیل این‌که این اقدام هم باعث شکوفایی این کشور می‌شود و هم به بچه‌ها کمک خواهد کرد در آینده شغل مناسبی پیدا کنند، آیا این قانون در نظر دارد بچه‌ها از سن 11 سالگی به بازار کار وارد شوند؟»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟