تحمیل ویندوز به کاربران
ویندوز 10 برای نصب از کاربران اجازه نمی‌گیرد!
مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 سیاست‌ جدیدی را اتخاذ کرد. هر چند ارتقا رایگان و بدون هزینه به ویندوز 10 خبر خوشحال کننده‌ای برای کاربران بود، اما اتفاقاتی که در ادامه رخ داد زیاد باب میل کاربران نبود. دانلود خودکار فایل‌های نصب ویندوز 10 بدون آن‌که کاربران خود این فرآیند را انجام داده یا حتا از آن اطلاع داشته باشند اکنون خبرساز شده است. اما مایکروسافت از این سیاست خود دفاع کرده و آن‌را در جهت دسترسی آسان و همگانی کاربران توصیف می‌کند.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت به‌طور رسمی اعلام کرده است، اگر کاربران گزینه به‌روزرسانی خودکار را در سیستم‌عامل خود فعال کرده باشند، این فایل‌ها به‌طور خودکار روی سیستم کاربران کپی خواهد شد، به دلیل این‌که هر زمان کاربران نیاز به نصب ویندوز 10 داشتند بتوانند بدون دردسر خاصی آن‌را نصب کنند. کاربرانی که گزینه به‌روزرسانی خودکار را روی سیستم خود روشن کرده باشند به احتمال زیاد پوشه $Windows.~BT را با حجم تقریبی 3.5 تا 6 گیگابایت مشاهده خواهند کرد. اما اگر کاربران بنا به دلایلی تمایل نداشته باشند سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهند، می‌توانند گزینه به‌روزرسانی خودکار را در سیستم خود غیر فعال کنند.

مطلب پیشنهادی: حریم خصوصی‌ام مهم است، ولی ویندوز 10 را نصب می‌کنم!

مایکروسافت در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در خصوص فایل‌های دانلود شده اعلام کرده است: «ما سعی کردیم برای آن‌هایی که گزینه به‌روزرسانی خودکار را در سیستم خود انتخاب کرده‌اند، ارتقاء آسان به ویندوز 10 را در نظر بگیریم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم این فایل‌ها روی سیستم کاربران قرار داشته تا هر زمان نیازمند ارتقاء بودند بتوانند بدون مشکلی این‌کار را انجام دهند. زمانی‌که همه این فایل‌ها روی سیستم کاربر دانلود شد به کاربر پیغامی داده می‌شود مبنی بر این‌که سیستم او آمادگی به‌روزرسانی به ویندوز 10 را خواهد داشت.» از ماه جولای به بعد تعدادی از کاربران سایت آر اس تکنیکا، ایمیل‌هایی را برای این سایت ارسال کرده‌اند و در آن گزارش داده‌اند فایل‌هایی منتصب به ویندوز 10 بدون آن‌که اقدامی از سوی آن‌ها انجام گرفته باشد، روی سیستم آن‌ها دانلود شده است.

مطلب پیشنهادی : چگونه سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا دهیم؟

اما برای آن‌که بتوانید این پوشه را به صورت فیزیکی حذف کنید لازم است ابتدا به‌روزرسانی KB3035583 را از سیستم خود حذف کرده و در ادامه اقدام به حذف فیزیکی پوشه مذکور کنید. به‌طور معمول کاربران تازه‌کار هیچ علاقه‌ای به ویندوز 10 ندارند و به احتمال زیاد این موضوع چندان باب میل آن‌ها نیست، به دلیل این‌که ویندوز 10 در مقایسه با سیستم‌عامل‌های قبلی ممکن است کمی پیچیده باشد. مایکروسافت در سلسله استراتژی‌های جدید خود تصمیم گرفته است به‌روزرسانی رایگان را در اختیار بخش کثیری از کاربران اکوسیستم ویندوز قرار دهد. با این حال، اجبار در نصب ویندوز 10 و ارسال بدون مجوز فایل‌های نصب برای کاربران ممکن است یک بازاریابی افراطی تعبیه شود. در روزهای اخیر گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران به مخاطره اصلی کاربرانی تبدیل شده است که گزینه به‌روزسانی خودکار را در سیستم خود تنظیم کرده‌اند. این مخاطره به ویژه زمانی افزایش پیدا می‌کند که بدانیم فایل‌های دانلود شده حجم بالایی را از سیستم کاربر اشغال می‌کنند. 

مطلب پیشنهادی: چگونه از دانلود خودکار فایل‌های به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 جلوگیری کنیم؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟