8 مهرماه کشتی ال کاپیتان اپل به ساحل می‌نشیند
سیستم‌عامل باشکوه اپل موسوم به ال کاپیتان بعد از ماه‌ها انتظار به‌طور رسمی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اپل در جریان کنفرانس دیروز این شرکت ضمن بیان تاریخ عرضه رسمی سیستم‌عامل خود، جزییاتی را درباره سیستم‌عامل جدید بیان کرد.

1606683296_1_0.gif

در مدت زمان برگزاری رویداد نه سپتامبر اپل در سان فرانسیسکو که بخش اعظمی از آن اختصاص به معرفی آی‌فون داشت، اپل به‌طور غیرمنتظره‌ای تاریخ عرضه نسخه نهایی مک را اعلام کرد. در مدت زمان برگزاری کنفرانس دیروز، اپل تاریخ 30 سپتامبر را زمان عرضه نهایی ال کاپیتان معرفی کرد. در مدت زمانی‌که کریگ فدریچی، معاون ارشد بخش نرم‌افزار اپل به معرفی گوشه‌ای از قابلیت‌های جدید گوشی‌های هوشمند آی‌فون 6S می‌پرداخت، به ایمیل دریافتی از فیل شیلر معاون ارشد بازاریابی اپل اشاره کرد که در آن درباره وضعیت ال کاپیتان نوشته بود. « ال کاپیتان معرکه است و بازخوردهای دریافتی از نسخه بتا نشان می‌دهند که سیستم‌عامل جدید اپل توانسته است نظرات مثبت کاربران را به خود جلب کند. کشتی ال کاپیتان در تاریخ 30 سپتامبر به ساحل کاربران خواهد رسید.» در عنوان ایمیل ارسال برای فدریچی، کلمه محرمانه به چشم می‌خورد. اما هنوز به درستی مشخص نیست، اعلام زمان عرضه ال کاپیتان با هماهنگی قبلی انجام شده است یا فدریچی به اشتباه تاریخ عرضه نهایی مک را به مخاطبان اطلاع داده است. بعد از قرائت این ایمیل سایت رسمی اپل نوشت، تاریخ رسمی عرضه ال کاپیتان 30 سپتامبر است. اپل به پنهان کاری در میان شرکت‌های فناوری معروف است، به‌طوری که این شرکت تا جایی که امکان داشته باشد سعی می‌کند تاریخ عرضه نهایی محصولات خود را پنهان نگه دارد. اپل به این اقدام فدریچی واکنشی نشان نداده است. ال کاپیتان نسخه بعدی سیستم‌عامل مک است که از ماه جولای تا به امروز نسخه آزمایشی آن در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی: اپل سیستم‌عامل مک El Capitan را معرفی کرد

 انتظار می‌رود، ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل مک همانند نسخه یوسمیتی ساده و کاربردی باشد. اپل در مورد ال کاپیتان گفته است: « زمانی‌که کاربران از سیستم‌عامل جدید استفاده کنند، مشاهده خواهند کرد کارها چقدر ساده‌تر و روان‌تر از قبل انجام می‌شود. به‌طور مثال، کاربران توانایی مشاهده دو پنجره را در یک زمان با استفاده از ویژگی Split خواهند داشت.» در کنار معرفی دو آی‌فون جدید 6S و 6S Plus اپل از تلویزیون جدید خود نیز رونمایی کرد. این تلویزیون جدید اپل به گفته این شرکت عصر جدیدی را در زمینه رسانه‌ها رقم خواهد زد، اپل تی وی تعامل بیشتری با iPad Pro خواهد داشت. گزارش  تلویزیون جدید اپل را در مقاله اپل‌تی‌وی جدید تعامل قدرتمندی با سیری خواهد داشت، مشاهده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟