پرچم‌داری با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها + گالری عکس
هوآوی از میت ۲۰، میت ۲۰ پرو، میت ۲۰ آر اس و میت ۲۰ ایکس رونمایی کرد
بازار گوشی‌های همراه هوشمند هیچ‌گاه به حالت سکون در نخواهد آمد. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همراه در تلاش هستند تا بهترین محصول را به بازار ارائه کنند. محصولی که هوآوی امروز از آن رونمایی کرد به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها تجهیز شده است. سری میت از آن جهت مورد توجه رسانه‌ها و کاربران قرار گرفته است که یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بوده که در مقایسه با قابلیت‌ها قیمت قابل قبولی نیز دارد. در میان محصولات ارائه شده از سوی هوآوی سری میت و و سری پی در گروه پرچم‌داران این شرکت قرار می‌گیرند.

1606683296_1_0.gif

همانند کنفرانس‌‌های سال قبل، هوآوی کار را با ذکر تاریخچه‌ای از محصولات سری میت آغاز کرد. هوآوی در این کنفرانس اعلام کرد که ما اولین شرکتی در جهان هستیم که موفق شده‌ایم اولین گوشی مجهز به حس‌گر اثرانگشت یکبار لمس را با میت 7 در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم. در ادامه این کنفرانس هوآوی به میت 10 اشاره کرد که از هوش مصنوعی و شبکه‌ عصبی عمیق استفاده می‌کند. در جریان این کنفرانس هوآوی از میت 20 پرو و هوای میت 20 رونمایی کرد. ریچارد یو در ارتباط با ویژگی‌های جدید میت 20 گفت: «طراحی دوربین پشتی 4 نقطه‌ای میت 20 همانند خودروهای لوکس پورشه است.» میت 20 به یک صفحه‌نمایش 6.53 اینچی WRGB با تفکیک‌پذیر بالا تجهیز شده است. شدت روشنایی میت 20 برابر با 820 نیت است. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به پانل جلویی یکی از اولین ویژگی‌های جالب توجه محصول جدید هوآوری است. این نسبت در میت 20 نسبت به اسلاف گذشته افزایش پیدا کرده است. اگر میت 20 را با آی‌فون‌های جدید اپل مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم که طراحی کوچک‌تر بریدگی صفحه‌نمایش و طراحی کوچک‌تر سری میت 20 برای برخی از کاربران جذاب خواهد بود. میت 20 پرو به یک صفحه‌نمایش 6.9 اینچی تجهیز شده است. لبه‌های سری میت 20 هوآوی خمیده بوده که در نتیجه در دست گرفتن گوشی را راحت‌تر می‌کند. میت 20 پرو به یک حس‌گر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش تجهیز شده است. در میت 20 پرو جدید مشاهده می‌کنیم که سرعت لمس بهبود پیدا کرده است. در این کنفرانس هوآوی همچنین از کارت حافظه NM نیز رونمایی کرد. نانومموری‌ها در مقایسه با میکرواس‌دی‌ها اندازه کوچک‌تری دارند. در میت 20 و میت 20 پرو شکاف کارت حافظه به شکلی طراحی شده که کاربر می‌تواند حافظه نانو و سیم کارت را در آن قرار دهد. اسپیکرهای دوگانه که در لبه پایین گوشی قرار گرفته‌اند یکی دیگر از ویژگی‌های جالب پرچم‌دار جدید هوآوی است.

میت 20 پرو موفق شده است استاندارد IP67 که بیان‌گر مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار است را دریافت کند. هوآوی همچنین از الگوی طراحی جدیدی در پانل شیشه‌ای پشت استفاده کرده و اصطکاک بیشتری را وارد کرده تا حتا با وجود پانل شیشه‌ای، بازهم گوشی به سختی از دست مصرف‌کننده سر می‌خورد. کرین 980 به عنوان اولین تراشه 7 نانومتری در گوشی میت 20 به کار گرفته شده است. هوآوی می‌گوید در گوشی جدید عملکرد پردازنده، پردازنده گرافیکی و پردازنده هوش مصنوعی بهبود پیدا کرده است. بهبود مصرف انرژی نیز در هر یک از پردازنده‌ها بهبود پیدا کرده است. میت 20 به استفاده از تراشه کرین 980 در اجرای بیش از 70 برنامه کاربردی عملکردی به مراتب بهتر از گوشی‌های مشابه دارد. شارژ سریع یکی دیگر از قابلیت‌های جالب پرچم‌داران جدید هو‌آوی است. میت 20 به یک باتری 4000 هزار میلی‌آمپری و میت 20 پرو به یک باتری 4200 میلی‌آمپر بر ساعت تجهیز شده‌اند. هوآوی در این کنفرانس همچنین از شارژر 40 واتی خود ویژه سری میت 20 رونمایی کرد. فناوری شارژ سریع هوآوی در هر ثانیه قادر است یک درصد باتری را شارژ کند. به عبارت دقیق‌تر 70 درصد باتری تنها در 30 دقیقه شارژ می‌شود. شارژر بی سیم 15 واتی هواوی نیز برای میت 20 ارائه شده است. سرعت شارژ بی‌سیم هوآوی نزدیک به 70 درصد سریع‌تر از بهترین شارژرهای بی‌سیمی است که در بازار وجود دارد. هوآوی در این کنفرانس اعلام کرد که میت 20 پرو اولین گوشی هوشمندی است که می‌تواند به عنوان پد شارژر نیز به کار گرفته شود. در میت 20 هوآوری از تراشه وای‌فایی استفاده کرده است که بیش از 1700 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود آن است. این گوشی همچنین از فناوری فرکانس دوگانه جی‌پی‌اس نیز پشتیبانی می‌کند که دسترسی به موقعیت‌یاب جهانی را حتا در مسیرهایی همچون تونل‌ها نیز امکان‌پذیر می‌کند.

میت 20 از یک طراحی ماتریسی شکل برخوردار است. دوربین سه گانه گوشی‌های میت 20 به حس‌گر 16 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و حس‌گر 12 مگاپیکسلی با لنز واید و 8 مگاپیکسلی تجهیز شده است.  میت 20 پرو نیز به یک حس‌گر 40 مگاپیکسلی با لنز واید، 20 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و حس‌گر 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو تجهیز شده است. عملکرد دوربین میت 20 پرو در محیط‌های تاریک نیز خوب است. به گونه‌ای که تصاویر گرفته شده با این گوشی با نوت 9 و آی‌فون ایکس‌اس برابری می‌کند. سری میت 20 همچنین به فناوری Super HDR تجهیز شده است. این فناوری با ثبت چند تصویر، اطلاعات دریافتی را با یکدیگر ادغام می‌کند تا بهترین خروجی را ارائه کند. لنز با زاویه دید وسیع در میت 20 پرو به شما اجازه می‌دهد تصاویر زیبایی را ضبط کنید. لنز اولترا واید در میت 20 پرو با زاویه دید بالا اجازه می‌دهد تصاویر پانوراما خوبی را ضبط کنید. میت 20 پرو همچنین از سوژ‌هایی که در فاصله .2.5 سانتی‌متری قرار دارند با جزییات بسیار بالا عکس‌برداری می‌کند. جالب آن‌که هوآوی قاب ویژه‌ای را برای میت 20 پرو طراحی کرده که اجازه می‌دهد از میت 20 پرو در زیر آب هم برای عکاسی استفاده کنید. پردازنده هوش مصنوعی این گوشی توان محاسباتی لحظه‌ای را در اختیار دوربین قرار می‌دهد. دوربین این گوشی می‌تواند چهره‌های درون تصاویر را در کوتاه‌ترین زمان شناسایی کند. اما دوربین سلفی میت 20 پرو به یک حسگر 24 مگاپیکسلی در بریدگی صفحه‌نمایش تجهیز شده است. حس‌گر تشخیص سه بعدی چهره علت اصلی عریض شدن بریدگی است. دوربین سلفیای گوشی در محیط‌های مختلف با شرایط نوری مختلف تصاویر خوبی را ضبط می‌کند. میت 20 جدید از اموجی‌هایی که بر مبنای شناسایی چهره عمل می‌کنند پشتیبانی می‌کند. ویژگی که پیش از این در آی‌فون 10 شاهد آن بودیم. دوربین سلفی همچنین اشیا و اجسام را نیز می‌تواند شناسایی کرده و نسخه دیجیتالی برای آن‌ها بسازد. در این کنفرانس هوآوی نشان داد دوربین سلفی میت 20 قادر است یک عروسک پاندا را شناسایی کرده و اموجی آن‌را ایجاد کند. هوش مصنوعی به کار گرفته شده در میت به این گوشی اجازه می‌دهد تا مدل سه بعدی را به دنیای واقعی و در حالت واقعیت افزوده وارد کند.

جالب آن‌که در این کنفرانس هوآوی موفق شد پاندای سه بعدی را در قالب واقعیت مجازی روی صحنه به حرکت در آورد. شما با دکمه‌های جهت‌دهی گوشی می‌توانید اجسام واقعت مجازی را کنترل کنید. کاربران حتا می‌توانند ویدیوهایی را نیز در حالت واقعیت مجازی با مدل سه بعدی که ایجاد می‌کنند تهیه کنند. دو پرچم‌دار جدید هوآوی همراه با اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI9 به بازار عرضه خواهند شد. سری میت 20 از ژست‌های لمسی پشتیبانی کرده که جایگزین کلید‌های مجازی سه گانه اندروید شده‌اند. ژست‌های حرکت در هر دو لبه طرفین گوشی و لبه پایین قابل تشخیص هستند. App Lock، App Twin و Private Space و file Sage قابلیت‌های امنیتی جدید سری میت 20 هوآوی هستند. سری میت 20 همچنین به قابلیت اسکن متون برای ترجمه نیز تجهیز شده است. سامانه فوق با اسکن برچسب خوراکی‌ها میزان کالری دریافتی را ارزیابی کرده و نشان دهد. میت 20 و میت 20 پرو از دانگل بی‌سیم به منظور برقراری ارتباط با صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کند. افرادی که از میت بوک ایکس هوآوی استفاده می‌کنند به راحتی می‌توانند داده‌ها را با سرعت بالایی میان گوشی و لپتاپ انتقال دهند. لازم به توضیح است که میت 20 و میت 20 پرو عنوان Signature Device سال 2019 را از آن خود خواهد کرد. این عنوان به این دلیل به گوشی‌های فوق اهدا شده که قادر هستند ویدیوهای یوتیوب را با بهترین کیفیت ممکن نشان دهند. میت 20 همچنین از واسط برنامه‌های واقعیت افزوده گوگل ARCore نیز پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی فوق از Android Enterprise پشتیبانی می‌کنند. هوآوی در این کنفرانس از پورشه دیزاین، نسخه ویژه پورشه دیزاین و میت 20 آر اس نیز رونمایی کرد. لازم به توضیح است که میت 20 آر اس نیز به تراشه کرین 980 تجهیز شده است.

طراحی میت 20 آر اس از چرم بوده و شیشه‌ای در پانل پشتی آن قرار دارد. لبه‌های میت 20 آر اس نیز خمیده بوده که حس خوبی را منتقل می‌کنند. ماژول دوربین میت 20 آر اس هیچ‌گونه بیرون‌زدگی نداشته و طراحی یکنواختی با قسمت شیشه‌ای و چرمی دارد. این گوشی در دو نسخه 8 گیگابایت حافظه اصلی و 256 گیگابایت حافظه جانبی و 8 گیگابایت حافظه اصلی و 512 گیگابایت حافظه جانبی به بازار عرضه خواهد شد. هوآوی میت 20 ایکس گوشی دیگری بود که در این کنفرانس از آن رونمایی شد. گوشی که به یک صفحه‌نمایش 7.2 اینچی و پردازنده کرین 980 تجهیز شده است. این گوشی به بریدگی قطره‌ای صفحه‌نمایش تجهیز شده است. این گوشی به یک باتری 8 هزار میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است. میت 20 ایکس به دلیل صفحه‌نمایش بزرگ برای انجام بازی‌ها ایده‌آل است. این گوشی به یک سامانه خنک‌کننده جدید تجهیز شده است. فناوری Vapor Chamber یکی از مولفه‌های خنک‌کنندگی میت 20 ایکس بوده که عملکرد را بهبود می‌بخشد. این گوشی به فناوری Grephen Film نیز تجهیز شده که بهتر از فناوری‌های رایج گوشی‌ را خنک می‌کند. این گوشی به اسپیکرهای دوگانه با پشتیبانی دالبی تجهیز شده است. گیم‌پدی همراه با این گوشی برای گیمرها طراحی شده است. دوربین سه گانه با حس‌گر 40 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. در این کنفرانس هوآوی از اقلام جانبی و همچنین واچ جی‌تی به عنوان جدید ترین ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. ساعتی که طول عمر باتری آن دو هفته بوده و در بازار بدون رقیب است. این ساعتی که به حس‌گر ضربان قلب تجهیز شده در 94 درصد موارد عملکرد درستی خواهد داشت. ساعتی که تا عمق 50 متری زیر آب قابل استفاده است. هوآوی از بند 3 پرو نیز در این کنفرانس رونمایی کرد. از ویژگی‌های دستبند 3 می‌توان به حس‌گر ضربان سنج و جی‌پی است اشاره کرد. عمر باتری تقریبا 7 ساعت است.

میت 20 با 4 گیگابایت حافظه اصلی و 129 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 799 یورو عرضه خواهد شد. میت 20 پرو نیز به قیمت 1049 یورو با حافظه 6 گیگابایت عرضه خواهد شد.

میت 20 ایکس نیز با قیمت 899 یورو عرضه خواهد شد.

هوآوی واچ جی‌تی در دو نسخه اسپورت و عادی به قیمت‌های 199 و 249 یورو عرضه خواهند شد. دسبتند هوشمند ند 3 نیز 99 یورو قیمت‌گذاری شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟