با گوگل لنز اطراف‌تان را بهتر ببینید و بشناسید
گوگل لنز به‌عنوان یک اپلیکیشن جدا و مستقل در پلی استور ارائه شد
اگر هنوز "گوگل لنز" را روی دستگاه اندرویدی خود نصب نکرده‌اید، این برنامه به‌صورت یک اپلیکیشن جدا در گوگل پلی استور در دسترس قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

گوگل لنز زمانی‌که چیزی را می‌بینید اما دقیقا نمی‌دانید چیست یا این‌که اطلاعات بیشتری درباره آن می‌خواهید کاربرد دارد. این اپ که سال گذشته هم‌زمان با کنفرانس گوگل I/O راه‌اندازی شد یک دوربین هوشمند است که به‌شما امکان شناسایی یک اثر هنری، یک بنای تاریخی و باارزش یا حتی سگ‌ها را می‌دهد.

با این ویژگی می‌توانید بارکدها و متن‌ها را اسکن کنید، کلمات را ترجمه کنید، شماره بگیرید، یک رویداد را به‌تقویم خود اضافه کنید یا خیلی ساده، کپی و پیست کنید.

گوگل در توییتر خود درباره لنز این‌گونه می‌نویسد که: "با گوگل لنز، دوربین اسمارت‌فون شما تنها چیزهایی را که می‌بینید نمی‌بیند، بلکه با درک و فهم درست از چیزی که می‌بینید به‌شما کمک می‌کند تا حرکت و عکس‌العمل مناسب را انجام دهید."

اپ جداگانه‌ای که گوگل ارائه کرده در واقع یک راه‌انداز سریع برای تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که به‌ آن‌ها اشاره شد. البته، طبق آن چیزی که در پلی استور مورد اشاره قرار گرفته، این اپ فقط روی دستگاه‌هایی اجرا می‌شود که نسخه اندروید آن‌ها مارشمالو یا بالاتر باشد.

اما، ظاهرا با سیستم‌عامل‌های ذکر شده هم نباید انتظار عملکرد صحیح از این اپلیکیشن را داشته باشیم. طبق گزارش‌های اولیه برخی از کاربران که این اپ را روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند مشکلاتی در هنگام کار با لنز وجود دارد. به‌عنوان مثال، یکی از کاربران از گوشی سامسونگ گلکسی S7 اج با سیستم‌عامل اوریو و یکی دیگر از کاربران از گوشی موتورولا موتو G4 با سیستم‌عامل نوقا استفاده می‌کند اما هیچ‌کدام موفق به راه‌اندازی گوگل لنز نشدند.

در حال حاضر، لنز روی گوشی‌های پیکسل و پیکسل 2 نصب است و اخیرا هم برای گوشی‌های سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact به‌علاوه برخی از مدل‌های وان‌پلاس عرضه شده است.

برای سایر کاربران تنها راه مطلع شدن از اجرای درست این اپ بر روی گوشی دانلود و نصب آن است. ظاهرا، فعلا راه دیگری وجود ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟