کنفرانس 2015 Google I/O
هدست جدید واقعیت مجازی Cardboard با پشتیبانی از iOS
سر هم کردن Cardboard جدید بسیار آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است. اما مهمترین نکته‌ای که در این خصوص قابل اشاره است، نسخه تحت iOS اپلیکیشن Cardboard است که گوگل به معرفی آن پرداخته است.

1606683296_1_0.gif

گوگل نسخه جدیدی از Cardboard را معرفی کرده است که در واقع نمایشدهنده جدید واقعیت مجازی است. آخرین Cardboard که گوگل طراحی کرده است برای استفاده از اسمارت فون های بزرگ طراحی شده و کاربر می‌تواند اسمارت فون هایی تا اندازه 6 اینچ را در آن جای دهد. از سوی دیگر Cardboard جدید فاقد کنترل کننده مگنتی است و به جای آن یک کلید Cardboard قرار داده شده است که با هر نوع گوشی نیز سازگار است.

از طرف دیگر سر هم کردن Cardboard جدید بسیار آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است. اما مهمترین نکته‌ای که در این خصوص قابل اشاره است، نسخه تحت iOS اپلیکیشن Cardboard است که گوگل به معرفی آن پرداخته است. اپلیکیشن جدید به کاربران آیفون نیز اجازه می‌دهد تا بتوانند از امکانات Cardboard استفاده کنند و با آن در محیط شهرها قدم بزنند، از kaleidoscope مجازی استفاده کنند و اشیا سه بعدی را در مجموعه موزه‌ها ببینند. تا حالا اپلیکیشن رسمی Cardboard تنها برای اندروید عرضه شده بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و میلیون‌ها بار دانلود شده بود.

حتی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که مشغول توسعه اپلیکیشن های سازگار با Cardboard هستند، کیت توسعه اپلیکیشن های مخصوص iOS نیز در نظر گرفته شده است. Cardboard دارای لنزها و البته تا قبل از ارائه این نسخه آخر دارای یک کلید مگنتی بود که در یک جعبه کاغذی قرار دارد و برای نخستین بار در کنفرانس I/O 2014 معرفی شد. البته در آن زمان هم با یک نسخه ارزان قیمت از یک هدست  Cardboard فاصله زیادی داشت اما خود نمونه‌ای اولیه از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل بود.ارائه این هدست ارزان قیمت باعث شد تا موجی از ارائه شدن این نوع هدست ها شکل بگیرد و در نهایت این مسئله سبب شد تا گواهینامه‌ای در این خصوص طراحی شود تا تضمین کند اپلیکیشن هایی که تحت این گواهینامه تولید می‌شوند با Cardboard سازگاری دارند.

البته شرکت کنندگان در کنفرانس I/O گوگل با برنامه دیگری در این خصوص نیز آشنا شدند و آن هم برنامه استفاده از این پلفترم در مدارس جهت استفاده از امور آموزشی است. گوگل این برنامه را با نام Expeditions معرفی کرده است که در واقع شامل بسته‌ای بزرگ از هدست های Cardboard است که در حدود 20 دلار نیز قیمت دارند و دارای ابزار دیگری است که به معلم این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از یک تبلت بتواند آن چیزی که دانش آموزان در حال دیدن آن هستند را کنترل کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟