سیستم‌عاملی با قابلیت‌های کاربردی
گوگل از نسخه بتای اندروید پی رونمایی کرد
محصول مهمی که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان 2018 در مورد آن سخن گفت اندروید پی بود. سیستم‌عاملی که همراه با قابلیت‌های هوشمند نحوه تعامل کاربران با اندروید را تغییر خواهد داد.

1606683296_1_0.gif

در این کنفرانس دیو برک به روی صحنه آمد. او گفت: «10 سال پیش اولین گوشی اندرویدی به بازار عرضه شد. اولین گوشی هوشمندی که به شکل متن‌باز در اختیار کاربران قرار گرفت. در این سال‌ها اندرویدی فراتر از یک سیستم‌عامل موبایل بوده و روی دستگاه‌های مختلفی به کار گرفته شده است. نسخه جدیدی از اندروید که در حال کار روی آن هستیم، ‌از هوش مصنوعی به شکل گسترده‌ای استفاده می‌کند. هوش مصنوعی در نسخه جدید اندروید می‌تواند حرکت شما را پیش‌بینی کرده که به صرفه‌جویی در وقت و زمان کمک خواهد کرد. رویکردی که باعث هوشمندی سیستم‌عامل نیز می‌شود.

قابلیت Adaptive Battery  نیز از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا الگوی مصرفی شما در ارتباط با برنامه‌ها را بهتر درک کند. در نتیجه 30 درصد از توان پردازشی پردازنده کم می‌کند. این قابلیت خواهد داست شما در چه زمان‌هایی از برنامه‌ها استفاده می‌کند. اندروید پی ما Adaptive Brightness  را نیز خواهد داشت. این قابلیت در تعامل با یادگیری ماشین نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند. در نتیجه به تنظیم دستی نیازی نخواهید داشت. ما در اندروید پی App Actions  را خواهیم داشت. قابلیت فوق نه تنها برنامه‌های بعدی مورد نیاز شما را پیش‌بینی می‌کند، بلکه آن‌ها را در بالای منو نشان می‌دهد. همچنین کارهایی که در ساعت‌های مشخصی انجام می‌دهید را درک کرده و انجام آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

Silces یک رابط برنامه‌نویسی جدید ویژه توسعه‌دهندگان است که قادر است بخش‌هایی از برنامه‌های کاربردی را در قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل نشان دهد. به‌طور مثال در زمان جست‌وجوی واژه خاصی در اندروید می‌توان جواب‌هایی از درون برنامه‌های کاربردی نشان داد.

از ماه آینده توسعه‌دهندگان به قابلیت فوق دسترسی خواهند داشت. با ML Kit توسعه‌دهندگان دیگر به یادگیری ماشین و مسائل مربوط به آن نیازی نخواهند داشت. به‌طوری که از پردازش ابری گوگل می‌توانند  به قابلیت‌های مختلف یادگیری ماشین دسترسی داشته باشند. در اندروید پی تغییرات زیادی به وجود آمده تا رابط کاربری بیش از پیش ساده شود. گوگل در اندروید پی از سیستم جدیدی در اعلان‌ها بهره برده است. در ژست‌های حرکتی با حرکت دادن انگشت از پایین به بالا برنامه‌هایی که تازه اجرا شده بودند دومرتبه اجرا می‌شوند. از طریق خرکت افقی در بخش پایین گوشی قادر هستید میان برنامه‌های مختلف حرکت کنید.

ژست‌های حرکتی جدید باعث شده‌اند کار با گوشی بیش از پیش ساده شود. در اندروید پی تنظیم صدا ساده‌تر از قبل شده است. نوار تنظیم میزان صدا نیز اکنون به صورت عمودی و نزدیک کلید تنظیم صدا قرار گرفته است.

از این پس برای چرخش محتوای صفحه‌نمایش پس از چرخش گوشی، آیکون خاصی ظاهر شده که با لمس آن محتوای صفحه‌نمایش خواهد چرخید. در اندروید پی داشبورد جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که نحوه کار با گوشی را نشان می‌دهد. در اندروید پی توسعه‌دهندگان قادر هستند اطلاعات بیشتری در ارتباط با نحوه استفاده کاربران از برنامه‌های کاربردی به دست آورند. اندروید پی از درک کامل نحوه استفاده شما از گوشی به شما در ارتباط با میزان تعامل با گوشی،  عادت‌های کاری و میزان استفاده اطلاعاتی می‌دهد. در نتیجه برای کار با برنامه‌ها می‌توانید یک محدودیت زمانی به وجود آورید.

Do Not Disturb به لطف قابلیت جدید Shush نه تنها صدایی نخواهد داشت، بلکه چیزی را نیز روی نمایش‌گر نشان نمی‌دهد.

تنها از طریق چرخش گوشی و قرار دادن صفحه‌نمایش رو به زمین ویژگی فوق فعال خواهد شد. قابلیت‌های بیشتری در آینده معرفی خواهند شد که شیوه کار با اندروید را بهتر خواهند کرد. اندروید پی از امروز در دسترس کاربران گوشی‌های گوگلی و هفت عدد از شرکای تجاری گوگل قرار گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟