هوشمندی ماشین های خودران
04/06/1397 - 01:45
ماشین‌های خودران گوگل هوشمندتر از قبل شده‌اند
گوگل در سال 2009 اولین ماشین خودران خود را آزمایش کرد. در آن زمان بسیاری از کاربران بر این باور بودند که ماشین‌های خودران یک آرزوی دست نیافتنی هستند. اما ویمو بخشی از شرکت مادر (آلفابت) در سال 2018 نشان داد که این‌گونه نیست.

1606683296_1_0.gif

ویمو تنها شرکتی است که آزمایش ماشین‌های خودران را بدون آن‌که راننده‌ای روی صندلی قرار داشته باشد یا سرنشین کناری کاری انجام دهد آزمایش می‌کند.

گوگل می‌گوید نظرات کاربران در سال گذشته همگی مثبت بوده است. دستاوردهای گوگل در ارتباط با یادگیری ماشینی و تعامل بهتر هوش مصنوعی با محیط اطراف به پیشرفت ویمو کمک زیادی کرده است. گوگل می‌گوید کاربردهای مختلف هوش منصوعی در خودروهای خودران حول دو محور درک و پیش‌بینی نقش کلیدی بازی می‌کند. با کمک گرفتن از هوش مصنوعی خودروهای خودران می‌توانند درک محیطی بهتری از پیرامون خود داشته باشند. ترکیب هوش مصنوعی با دوربین، حس‌گرها، لیزها و رادرها باعث می‌شوند اجسام و پیاده‌روها به خوبی قابل تشخیص باشند. بخش مهم دیگر کاربر هوش مصنوعی در ارتباط با پیش‌بینی است.

گوگل می‌گوید هوش مصنوعی باید بتواند یکسری کارها را پیش‌بینی کند. به‌طور مثال در زمان عبور از چراغ قرمز علاوه بر بررسی خودرهای ثابت به بررسی خودرهایی که در حال حرکت هستند پرداخته و امکان عبور از چراغ قرمز در ارتباط با خودروها را بررسی کند. گوگل می‌گوید خودروهای این شرکت تاکنون نزدیک به 6 میلیون مایل در خیابان‌ها حرکت کرده‌اند.

با کمک گرفتن از TPU‌ها جدید، گوگل می‌تواند الگوریتم‌های خودران را بیش از 15 برابر سریع‌تر آموزش دهد. یادگیری ماشین اجازه می‌دهد دید ماشین‌ها دقیق‌تر شده و پارازیت‌های محیطی به درستی حذف شوند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟