Android Dashboard, Shush mode و App Timers
قابلیت‎های جديد نسخه جدید اندروید سلامت دیجیتال شما را تقویت می‌کند
در گفتگوی رسانه‎ای کنفرانس Google I/O 2018، مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای یک قابلیت جدید به نام Android Dashboard را معرفی كرد که هدف آن تحت نظر قرار دادن سلامتی دیجیتال شما است که از آن برای مشخص کردن مدت زمانی که شما روی تلفن خود صرف کرده‎اید نیز استفاده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

با استفاده از Android Dashboard شما قادر خواهید بود مدت زمانی را که برای کار با موبایل خود صرف کرده‎اید، از جمله اپلیکیشن‎هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را مشاهده کنید. این قابلیت همچنین به شما می‌گوید که چند بار قفل تلفن خود را باز کرده‎اید و چند اطلاعیه دریافت کرده‎اید.

Dashboard تنها مختص اپلیکیشن‎های ساخته شده توسط گوگل نیست. توسعه دهندگان ثالث قادر خواهند بود از داخل اپلیکیشن‎های خود یک ارتباط تنگاتنگ با Dashboard داشته باشند و آمار مرتبط با تلفن کاربران و میزان استفاده از اپلیکیشن را در اختیار آنها بگذارند.

علاوه بر Android Dashboard  که احتمالا در Android P ارائه خواهد شد، یک قابلیت یوتیوب جدید معرفی شد که اگر شما زیاد وقت خود را صرف تماشای ویدیو کنید به شما تذکر می‌دهد. برای مثال، بعد از یک ساعت تماشای ویدیوهای یوتیوب، این اپلیکیشن به شما اعلام می‌کند که مدت زمان زیادی است که وقت خود را در یوتیوب گذرانده‎اید و بهتر است کمی‌ استراحت کنید. اگر از چنین تذکری خوشتان نمی‌آید می‌توانید این قابلیت را غیرفعال كنيد.

ایده پشت Android Dashboard و تذکر تماشای یوتیوب این است که به مردم کمک کند به استفاده از تلفن هوشمند خود نظم دهند. پیچای می‌گوید این یک فرآیند دنباله دار است و طی زمان توسعه یافته و تغییر خواهد کرد.

قابلیت دیگری که تلاش دارد تا به شما در راه دل کندن از تلفنتان کمک کند App Timers است. در اندروید پی شما قادر خواهید بود برای اپلیکیشن‎ها محدودیت زمانی تعیین کنید. بعد از این که محدودیت زمانی تعیین شده از طرف شما به پایان رسید، آیکون این اپلیکیشن به این امید که شما کمتر از آن استفاده کنید برای باقی روز از دسترس خارج خواهد شد.

برای مقابله با مشکل حواس پرتی بصری، گوگل Shush را معرفی کرد. تنها کافی است صفحه نمایش تلفن خود را روی زمین بگذارید، تا دستگاه شما به طور خودکار صدا و لرزش حاصل از اعلامیه‎های جديد را به طور خودکار قطع کند.

و سرانجام، با Wind Down Mode شما می‌توانید به Assistant بگویید که چه زمانی قصد دارید بخوابید. بعد از فرا رسیدن ساعت تنظیم شده دستگاه شما حالت Do Not Disturb را فعال کرده و صفحه نمایش آن به تدریج تک رنگ خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟