تجربه ‌ای جدید در چت ویدیویی در راه است
سامسونگ اموجی‌های AR را به‌عنوان گزینه جدید در چت ویدیویی استفاده می‌کند
این‌طور به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در حال توسعه و گسترش یک نوآوری جدید در زمینه چت است. این شرکت اخیرا موفق به ثبت پتنتی شد که گفته می‌شود ترکیبی از چت ویدیویی با اموجی AR است. اموجی AR متعلق به سامسونگ است اما هنوز اطلاع درستی از آن در دست نیست و تاحدودی مرموز و اسرارآمیز است. پس، منتظر باشید! چون به‌زودی می‌توانید با دوستان‌تان به‌صورت اموجی AR چت ویدیویی داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

این پتنت اولین بار توسط PatentlyMobile شناسایی شد. هدف اصلی آن فراهم کردن شرایط چت ویدیویی بدون نیاز به استفاده از پهنای باندی است که باید در اختیار انتقال داده‌های ویدیویی زنده باشد. اموجی AR سامسونگ در واقع نسخه‌ای مشابه Animoji اپل است.

در تشریح این پتنت گفته شده که: "سیستم‌های ارتباطات ویدیویی موجود عموما به پهنای باند بالا نیاز دارند و با تأخیر و مکث زیادی همراه هستند. چون ابتدا تصاویر باید به‌صورت متوالی تولید شوند و قبل از ارسال سیگنال به یک دستگاه دیگر فشرده‌سازی شوند." به‌عبارت دیگر، وقتی ارتباطات داده‌ای به‌مشکل برخورد کند، آواتار AR شما می‌تواند جای عکس واقعی‌تان را بگیرد تا پهنای باند کم‌تری مصرف شود.

این سیستم جدید می‌تواند به‌غیر از معضل پهنای باند مشکلات بیشتری را برطرف کند. همان‌طور که در پتنت آمده، وقتی شما مشغول چت ویدیویی هستید به‌ندرت پیش می‌آید که مستقیما به وی نگاه کنید زیرا معمولا دوربین کمی بالاتر یا پایین‌تر از نمایشگر قرار دارد. اما، اگر نسخه مجازی شما در حال چت کردن باشد، تصویر قابل اصلاح است تا کاربر گمان کند که مستقیما به کاربر دیگر نگاه می‌کند.

سیستم مورد بحث می‌تواند از مجموعه‌ای داده برای معرفی و نمایش مناسب و کاملا صحیح کاربر بر روی نمایشگر استفاده کند. به‌عنوان مثال، در توضیح این پتنت آمده که می‌تواند از سنسورهای بیومتریک شامل سنسور ضربان قلب، سنسور EKG و غیره استفاده کند. از این سنسورها برای مشخص نمودن مواردی مانند شرایط احساسی کاربر استفاده می‌شود تا سیستم بتواند در محیط چت ویدیویی وی را به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن ارائه دهد.

البته، چند مسئله خیلی مهم در این بین وجود دارد. سامسونگ اولین بار در ماه مارس سال 2016 میلادی بود که تقاضای ثبت این پتنت را ارائه کرد، یعنی دو سال پیش از رونمایی از سامسونگ گلکسی S9. این اسمارت‌فون، محصولی بود که تمام تلاش‌های سامسونگ در خصوص اموجی AR به‌طور جدی با آن مطرح شد. هرچند که هر چقدر جستجو کنید نمی‌توانید ویژگی اموجی در چت ویدیویی را در این گوشی پیدا کنید. ممکن است سامسونگ این پتنت را به‌نام خود ثبت کرده باشد، اما قرار نیست که حتما از آن در محصولات‌اش استفاده کند. اگر هم برنامه‌ای برای آن داشته باشد، زمان مشخصی ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟