نجات جان انسان‌ها با فناوری
پهپاد پلیس موفق شد جان یک قربانی تصادف را نجات دهد
با توجه به پیشرفت فناوری‌های مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین، تعداد بیشتری از نهادهای مجری قانون در حال استفاده از این ماشین‌های کوچک پروازی در کارهای روزمره خود هستند. پهپادهایی که به نظر می‌رسد اکنون می‌توانند به خوبی جان مردم را نجات دهند. به‌کارگیری پهپادها از سوی نهادهای قانونی از سال گذشته میلادی در کشورهایی همچون ایالات متحده، فرانسه و انگلستان رشد چشم‌گیری داشته است.

1606683296_1_0.gif

گزارشی که جزییات آن به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد مردی که ماشینش بر اثر لغزندگی جاده Grimsby واقع در 130 مایلی شمال لندن دچار انحراف شده بود با تلاش دپارتمان پلیس محلی و با کمک گرفتن از پهپادی که برای جست‌وجوی این مرد و ماشینش در آسمان به پرواز درآمده بوده از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. دپارتمان پلیس محلی در توییتی اعلام کرده است: «برای ما یک لحظه تاریخی بود که پهپاد ما موفق شد ماشینی که به درون یک کانال عمیق سقوط کرده بود را در یک شب تاریک پیدا کند.

 مصدوم این حادثه به بیمارستان انتقال پیدا کرده است. این مرد به لطف WoldSgt که موفق شد او و ماشینش را پیدا کند نجات پیدا کرده است.» اگر در این حادثه فناوری یاد شده در اختیار نیروهای کمک‌رسان قرار نداشت، به واسطه سرمای بسیار زیاد پلیس موفق نمی‌شد در اسرع وقت این فرد را پیدا کند.

در نتیجه یخ‌زدگی او اجتناب‌ناپذیر بود. در حالی که افسران محلی جست‌وجوی خود را آغاز کرده‌ بودند، این هواپیمای بدون سرنشین موفق شد از طریق دوربین‌های حرارتی فرآیند تصویربرداری را انجام داده و به‌طور دقیق محل حادثه را برای ایستگاه مخابره کند. این پهباد موفق شد مرد حادثه دیده را در فاصله 160 متری وسیله نقلیه‌ای که در حال رانندگی او بود پیدا کرده و افسران را به محل دقیق هدایت کند. اگر پلیس به چنین فناوری پیشرفته‌ای دسترسی نداشت مجبور بود از سرویس هوایی ملی انگلستان درخواست کمک کند تا هلی‌کوپتری را برای این منظور ارسال کنند که تقریبا فرآیند زمان‌بر به شمار می‌رفت، اما یک کوادکوپتر در مقایسه با هلی‌کوپتر با کم‌ترین هزینه و بیشترین سرعت قادر به انجام ماموریت است. در این مورد پلیس از پهباد Inspire  ساخت شرکت DJI که به یک دوربین حرارتی بسیار قدرتمند و همچنین یک دوربین با قابلیت بزرگ‌نمایی مجهز بود استفاده کرد. این پهباد از جمله پرنده‌های قدرتمندی است که در مبارزه با شکار غیرمجاز حیوانات، پیدا کردن افراد گم شده، نظارت بر مناطق ساحلی و بسیاری دیگر از کارها عملکرد خوبی دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟