حمله‌ای غافلگیرانه
بزرگ‌ترین سرقت تاریخ ارزهای دیجیتالی به رقم 533 میلیون دلار کلید خورد
صرافی ارزهای دیجیتالی کوین‌چک که در شهر توکیو مستقر است، به‌طور رسمی تایید کرده است که بزرگ‌ترین هک تاریخ این فناوری را تجربه کرده است. این حمله سایبری به مراتب بزرگ‌تر از حمله‌ای است که چهار سال پیش به وقوع پیوست و باعث شد میلیون‌ها دلار به سرقت برود.

تقریبا دو سال پیش خبری منتشر شد که نشان می‌داد صرافی Mt Gox هدف یک حمله هکری بزرگ قرار گرفته است. حمله‌ای که در سال 2014 میلادی باعث شد 340 میلیون دلار این صرافی به سرقت برود. اما امروز خبر دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد صرافی Coincheck بزرگ‌ترین حمله‌ سایبری به ارزهای دیجیتالی را تجربه کرده است. در کنفرانس خبری که ساعت 23:30 دقیقه به وقت محلی ژاپن برگزار شد، واکاتا یوشی هیرو یوسکه اوزوکا مدیر مبادلات ارزهای دیجیتالی این صرافی و یوسکه اوزوکا، مدیر اجرایی این صرافی اعلام کردند چیزی نزدیک به 533 میلیون دلار برابر با 58 میلیارد ین از این صرافی به سرقت رفته است.

آن‌گونه که بلومبرگ گزارش داده است، 500 میلیون واحد توکن مربوط به شبکه NEM از کیف‌های پول این صرافی به سرقت رفته است. با توجه به نوسانات بازار ارز و خبرهای ضد و نقیضی که از این صرافی منتشر شده، کار مشکلی است که رقم دقیق ارزهای مجازی به سرقت رفته را به درستی محاسبه کرد. اما تقریبا محرز است که بیش از 400 میلیون دلار به سرقت رفته است. این سرقت باعث شده است تا قیمت توکن مربوط به پروتکل NEM به شدت تنزول پیدا کند. بنابر داده‌های به دست آمده از سوی Coinmarketcap این حمله بزرگ باعث شده است تا قیمت هر واحد XEM از 1.01 دلار به 0.85 دلار کاهش پیدا کند. این حمله به اندازه‌ای تاثیرگذار بوده که این صرافی ارائه یکسری سرویس‌های خود را متوقف کرده است. در حال حاضر امکان شارژ، برداشت و هرگونه فعالیت تجاری توکن‌های XEM که بر مبنای زنجیره بلوکی NEM کار می‌کنند متوقف شد. این حمله به اندازه‌ای مهم و گسترده بوده است که نزدیک به 30 دقیقه محدودیت‌های جدی در ارتباط با مبادلات تجاری  ارزهای دیجیتالی و حتا ین ژاپن به وجود آمد. البته پس از گذشت چند ساعت روند خرید و فروش بیت‌کوین مطابق با روال قبلی خود انجام گرفت، اما در ارتباط با سایر ارزها هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارد. مدیرعامل این صرافی ضمن ابراز تاسف از بابت این حمله گفته است که در صدد جبران زیان مشتریان این صرافی است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟