e-Palette همه منظوره شرکت تویوتا در نمايشگاه CES
خودروی خودران مفهومی‎ تویوتا مخصوص جابجایی مسافر و تحویل پیتزا
در نمايشگاه CES 2018 تویوتا تلاش می‎کند تا تمام صنعت خودروهای خودران مفهومی‎ را به سبک خود هدایت کند. این خودروساز ژاپنی از یک وسیله نقلیه مفهومی‎ جدید رونمایی کرد که پایه‎ای برای خدمات حمل و نقل به شکلی غیر متعارف است.

طرح مفهومی‎ e-Palette تویوتا جعبه‎ای جذاب سوار بر چند چرخ است که تویوتا فکر می‎کند برای آینده خدمات حمل و نقل بسیار عالی کار می‎کند. این شرکت خودروسازی مجموعه‎ای از خدمات شرکت‎های مختلف شامل Amazon, Pizza Hut, Uber, Mazda و DiDi Chuxing را با یکدیگر تلفیق کرده است تا e-Palette Alliance ساخته شود. تویوتا امیدوار است Alliance بتواند در نهایت با سایر کسب و کارها به شکل حمل و نقل اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گفته تویوتا طراحی جعبه‎ای مفهومی‎ e-Palette این امکان را فراهم می‎کند تا بتوان محیط داخلی آن را برای موارد استفاده گوناگون پیکربندی کرد. می‎توان از آن برای جابجایی مسافر، حمل لوازم مختلف در شهر و یا ارائه مستقیم اجناس فروخته شده به مشتری استفاده کرد. این همان چیزی است که شرکای تویوتا انتظار دارند. Uber در حال توسعه خودروهای خودران اختصاصی خود است، Pizza Hut با کمک فورد یک وسیله نقلیه تحویل جنس را آزمایش کرده است و آمازون قصد دارد به ارسال خودکار مستقیم اجناس بپردازد. تویوتا می‎گوید نسخه نهایی این محصول در سه اندازه از 4 تا 7 متر ارائه خواهد شد.

تویوتا می‎گوید این طرح مفهومی‎ از قابلیت حمل و نقل خودکار از طریق نرم افزار برخوردار است. مرکز داده تویوتا به مدیریت این وسیله نقلیه در همه زمینه‎ها از تامین مالی تا نگهداری کمک می‎کند. این سیستم به اپراتورهای ناوگان حمل و نقل کمک می‎کند تا وسایل نقلیه خود را آسان‎تر ردگیری کنند. به نظر می‎رسد رویکرد تویوتا در این زمینه به جای مالکیت فردی بیشتر روی ناوگان بزرگ حمل و نقل سازمانی است.

تویوتا قصد دارد تا اوایل 2020 آزمايشات امکان سنجی e-Palette را در چندین ناحیه از جمله ایالات متحده به انجام برساند. شاید ما شاهد حضور این وسایل نقلیه در المپیک 2020 توکیو باشیم. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟