Thinker Board S
ایسوس از Thinker Board S رقیب قدرتمند رزبری‌پای رونمایی کرد
در میان بوردهای مختلفی که تا به امروز به بازار عرضه شده این رزبری‌پای بوده که نزد کاربران محبوب شده است. بوردی که به شما اجازه می‌دهد انواع مختلفی از پروژه‌ها را بر مبنای آن پیاده‌سازی کنید. قیمت ارزان، کارایی بالا و ارائه امکانات متنوع از مهم‌ترین دلایل موفقیت این بورد بوده‌اند. اما به نظر می‌رسد ایسوس در نمایشگاه امسال با رقیب قدرتمندتری به میدان وارد شده است.

1606683296_1_0.gif

ایسوس در جریان برگزاری نمایشگاه CES امسال از دستگاه‌های کوچک مختلفی همچون PB40 و PN40 که در اصل دو ریزکامپیوتر هستند رونمایی کرد. دو ریزکامپیوتر یاد شده دو فاکتور قدرت و کارایی بالا را همزمان در اختیارتان قرار می‌دهند. همچنین از Chromebox 3 رونمایی کرده که نسخه به‌روزرسانی شده Chromebox 2 بوده و به نسخه هشتم پردازنده‌های اینتل همراه با حافظه‌های DDR4  با باس 2400 تجهیز شده است. اما خبر خوبی که برای عاشقان لینوکس وجود دارد این است که ایسوس از بورد جدیدی به نام Thinker Board S رونمایی کرده است. بوردی که قرار است به رقیب جدی رزبری پای تبدیل شود. بورد ایسوس در صفحه مربوط به معرفی بورد جدید نوشته است که Thinker Board S نسل بهبود پیدا کرده و جدید کامپیوترهای SBC است که به مراتب پایدارتر و بادوام‌تر از آن است. این بورد دارای پین‌های GPIO40 است و به شکل قدرتمندی از لینوکس پشتیبانی می‌کند. Thinker Board S همراه با 16 گیگابایت حافظه eMMC و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه میکرواس‌دی برای گسترش فضای ذخیره‌سازی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

لازم به توضیح نیست که بورد Thinker Board S در زمینه مصرف بهینه باتری و قدرت پردازش پیشرفت‌هایی داشته است.  مهم‌ترین تغییر این بورد نسبت به اسلاف خود در به‌کارگیری تراشه RK3288 SoC مبتنی بر آرم بوده که فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز دارد. همچنین تعداد پورت‌های آن افزایش پیدا کرده و از 2 عدد به  4 پورت USB 2.0 رسیده است. این ریزکامپیوتر کوچک دارای دو گیگابایت حافظه LPDDR3 از نوع Dual-channel، بلوتوث 4.0 همراه با EDR، پشتیبانی از استاندارد 802.11.b.g.n و پورت Gigabit LAN است. یک پین مجزا روی پورت به منظور روشن و خاموش کردن ساده تعبیه شده است. جدول زیر تفاوت‌های بورد جدید با پورت قدیمی را نشان می‌دهد.

 

 

Tinker Board S

Tinker Board

پردازنده

Cortex-A17 Quad-core 1.8GHz

صفحه‌نمایش

1 x 15-pin MIPI DSI supports up to HD
1 x HDMI up to 4K/30fps
*HDMI CEC Hardware Ready

1 x 15-pin MIPI DSI supports up to HD
1 x HDMI up to 4K/30fps

اندازه حافظه

Dual-CH LPDDR3 2GB

ذخیره‌سازی

Onboard 16GB eMMC
Micro SD(TF) card slot

Micro SD(TF) card slot

اتصال

1 x GB LAN
1 x wireless 802.11 b/g/n & BT 4.0 + EDR

صدا

RTL HD Codec with 1 x 3.5mm audio jack
*Supports Plug-in Detection and Auto-Switch

RTL HD Codec with 1 x 3.5mm audio jack

USB

4 x USB 2.0 ports

Internal Headers

1 x 40-pin GPIO header w/ enhanced I2S
1 x 2-pin eMMC recovery header
1 x 2-pin Power-on header

1 x 40-pin GPIO header
1 x 2-pin contact points

کانکتور برق

Micro USB (5V/2~3A)
*Supports low voltage input detection

Micro USB (5V/2~3A)

سیستم‌عامل پشتیبانی شده

Debian 9 / Android 6

ابعاد

3.37″ x 2.125″

 

برای ارائه تجربه بهتر کاربری، بورد Thinker Board S از قابلیت HDMI-CEC برای ارائه سرگرمی‌های ویدیویی و همچنین کنترل از راه دور تلویزیون و هکربورد تنها با یک کنترل از راه دور تجهیز شده است. نرم‌افزار Thinker Board S یک توزیع لینوکس مبتنی بر دبیان 9 به نام ThinkerOS را اجرا می‌کند. توزیعی که از محیط دسکتاپ LXDE که سبک و روان است استفاده می‌کند. همچنین یک رابط گرافیکی در اختیار شما قرار دارد که برای کامپیوترهای تک بوردی بهینه‌سازی شده است. Thinker Board S همچنین از سیستم‌عامل اندروید نیز پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود این بورد در نیمه اول سال 2018 میلادی به بازار عرضه شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟