بهتر از حافظه‌های فلش NAND
تراشه ذخیره‌سازی جدید اینتل هزار برابر سریع‎تر از حافظه فلش است
اینتل و میکرون شیوه جدیدی برای ذخیره‌سازی اطلاعات را ابداع کرده‎اند که به گفته آنها متراکم‎تر، استوارتر و سریع‎تر از سایر شیوه‎های ذخيره‌سازی مشابه است.

1606683296_1_0.gif

طی یک سخنرانی، این شرکت‎ها یک طبقه‌بندی جدید از حافظه‎های غیرفرار به نام 3D Xpoint را معرفی کردند که مدعی است هزار برابر سريع‎تر از معماری NAND به کار رفته در اغلب کارت‎های فلش و درایوهای حالت جامد (SSD) کنونی است. در ساختار این معماری جدید از هیچ ترانزيستوری استفاده نمی‎شود و در آن از موارد ویژه‎ای استفاده شده است که با تغییر خاصیت از مقاومت کم به مقاومت زیاد بیت‎ها را تشکیل می‎دهند. سلول‎های حافظه نیز به شکل لایه‎هایی از یک الگوی شطرنجی سه بعدی پیچیده که به گفته محققان اینتل 10 برابر متراکم‎تر از حافظه‎های رایج است ساخته شده‎اند.

نایب رئیس اینتل، راب کروک، طی بیانیه‎ای اعلام كرد: «برای دهه‎ها، این صنعت به دنبال راهکارهایی برای کم کردن وقفه تبادل داده بین پردازنده و ابزار ذخیره‌سازی برای افزایش سرعت و کارایی بوده است. این کلاس جدید ار معماری حافظه غیرفرار این هدف را محقق کرده و تغییرات عمده‎ای را در عملکرد حافظه و فضای‎های ذخيره سازی به وجود می‎اورد.»

محدودیت‎های پیش روی این نوع از حافظه‎های جديد هنوز نامشخص است، اما به نظر می‎رسد آزمايشات اخیر انجام شده ، صحت سرعت دسترسی به حجم عظیمی‎ از داده را ثابت می‎کند. اینتل اعلام کرده است که اولین کاربرد این فناوری در زمینه تشخیص تقلب و تحت نظر قرار دادن وضعیت بیماری خواهد بود، اما همچنین گفته است که اگر این تراشه به کامپیوترهای شخصی نیز راه پیدا کند می‎تواند تجربه جدیدی از قدرت بازی‎های کامپیوتری را به نمایش بگذارد. از آنجا که این نوع از حافظه بادوام و غیر فرار است، برای استفاده در دستگاه‎های ذخيره‌سازی طولانی مدت بسیار کارآمد است. مدیران اجرایی در سخنرانی معرفی این فناوری اعلام کرده‎اند که دسترسی سريع به اینگونه از داده‎های بلند مدت می‎تواند مسیرهای کاملا تازه‎ای را در ارائه خدمات روزانه جدید به وجود آورد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟