دوشنبه سایبری امسال رکورد زد؛ موبایل بازیگر اصلی بود!
دوشنبه سایبری در آمریکا، به دوشنبه بعد از جشن شکرگزاری گفته می‌شود که در آن فروشگاه‌های آنلاین، با ارائه پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز، مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند. دوشنبه‌ سایبری امسال، کمی متفاوت‌تر از سال‌های پیش بود.

1606683296_1_0.gif

خریداران آمریکایی در دوشنبه سایبری امسال، حدود شش و نیم میلیارد دلار خرید اینترنتی کرده‌اند و بدین‌ترتیب، پررونق‌ترین روز خرید آنلاین در تاریخ رقم خورد! این رقم نسبت به سال گذشته میلادی حدود یک میلیارد دلار بیشتر بوده است. خریداران اینترنتی از آغاز ایام تعطیلات امسال یعنی ابتدای ماه نوامبر، ۵۰ میلیارد دلار خرج کرده‌اند که از این میان، ۲ میلیارد دلار خرید توسط دستگاه‌های همراه صورت گرفته است. تیلور شرینر ( Taylor Schreiner) مدیر Digital Insights شرکت ادوبی معتقد است رفتار مردم در دوشنبه سایبری امسال نسبت به سال پیش برعکس شده است. سال گذشته مردم برای خرید آنلاین، بیشتر از کامپیوتر استفاده کردند اما در دوشنبه‌ سایبری امسال، خریداران برای اینکار بیشتر از ابزارهای همراه استفاده کرده‌اند. به گفته شرینر: « امسال در بازه زمانی صبح تا غروب، برای خرید آنلاین بیشتر از ابزارهای همراه (نظیر تلفن همراه ) استفاده شده است و میزان استفاده از کامپیوترهای رومیزی در شب که مردم به خانه‌ رفته‌اند بیشتر شده است». از جمله دلایل استفاده بیشتر مردم از دستگاه‌های همراه برای خرید آنلاین در این روز را می‌توان به نرم‌افزارهای موبایل و خدمات پرداخت الکترونیکی بهینه‌ای شده‌ای مرتبط دانست که استفاده از دستگاه‌های همراه نظیر آیفون یا ابزارهای اندروییدی در این کاربرد را بسیار ساده‌تر کرده‌‌اند.

کنسول Switch نینتندو، PS4 و PS4 Pro سونی و همچنین AirPods شرکت اپل و Chromecast گوگل از جمله پرفروش‌های این روز بوده‌اند. سایت آمازون با انتشار آمار جداگانه‌ای مدعی شده است که میلیون‌‌ها دستگاه مجهز به Alexa را در فروش آخر هفته خود فروخته است. به عقیده شرینر از آنجاییکه دستیارهای دیجیتال و دستگاه‌های پخش سرگرمی فروش خوبی در این فصل تعطیلات داشته‌اند می‌توان انتظار داشت که خانه همچنان «کانون زندگی دیجیتال مردم » خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟