شبکه مش، شبکه‌ای برای پوشش‌دهی بهترین سیگنال وای‌فای در همه نقاط
با شبکه‌های مش برای همیشه مشکل نقاط کور وای‌فای را رفع کنید
همیشه بعضی از نقاط خانه هستند که قادر به‌دریافت سیگنال مناسب نیستند. شاید آشپزخانه و شاید هم جایی در زیرزمین و پارکینگ. سیستم‌های وای‌فای مش قادر هستند تا این مشکل را به‌طور کامل برطرف کنند.

1606683296_1_0.gif

با این‌که، معمولا پوشش‌دهی وای‌فای در بیشتر نقاط خانه خوب است، اما همیشه بعضی از نقاط هستند که قادر به‌دریافت سیگنال مناسب نیستند. شاید آشپزخانه و شاید هم جایی در زیرزمین و پارکینگ.

تاکنون، این مشکل یا با اضافه کردن یک ریپیتر، که سیگنال وای‌فای را تقویت می‌کند، رفع می‌شد یا با اضافه کردن یک اکسس پوینت وای‌فای دیگر و اتصال آن به روتر از طریق کابل یا سوکت. اما، این راه‌کار در خیلی از موارد کارساز نیست زیرا دستگاه‌ها یا به‌روتر یا به‌ریپیتر متصل می‌شوند.

اما سیستم‌ وای‌فای مش این مشکل را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

«ارنست آهلرز»، کارشناس شبکه از مجله فناوری آلمان به‌نام c't این‌گونه توضیح می‌دهد که، "وای‌فای مش یک شبکه ارتباطاتی است که شامل چندین نود است."

هر کدام از این نودها به یکدیگر متصل هستند و همواره در حال ارسال داده از روتر یا مودم به دستگاه وای‌فای متصل هستند. البته، وجود چندین اکسس پوینت باعث پوشش‌دهی مناسب وای‌فای حتی در خانه‌ها و آپارتمان‌های بزرگ می‌شود. 

اگرچه، به‌چندین راه‌کار موجود فعلی "وای‌فای مش" گفته می‌شود، روش مورد استفاده شرکت‌های سازنده با یکدیگر متفاوت است. برخی از سازندگان، بیشتر به‌ارتباطات بین دستگاه‌ها اهمیت می‌دهند، اما برخی دیگر از یک واحد مرکزی برای مدیریت تمام شبکه استفاده می‌کنند.

سیستم‌های فعلی لینک‌سیس و نت‌گیر روی گروهی از ماژول‌ها تکیه دارند. به‌گفته آهلرز، آن‌ها علاوه بر استفاده از باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز برای دستگاه‌های متصل، از یک باند سوم رادیویی هم برای تبادل داده استفاده می‌کنند. 

اما، مزیت این باند سوم چیست: شبکه سریع‌تر و پایدارتر است. البته، در این حالت دستگاه‌ها تا حدودی پیچیده‌تر و نسبتا گران‌تر از سیستم‌هایی هستند که ارتباطات بین اکسس پوینت‌ها را از طریق شبکه وای‌فای موجود انجام می‌دهند. 

یکی از این راه‌کارها گوگل وای‌فای است. یک واحد وای‌فای به‌روتر متصل است و واحدهای تک و جدای وایرلس را داخل یک شبکه مش اداره می‌کند. این کار باعث می‌شود تا ارتباطات توزیع شده همواره از سریع‌ترین راه ممکن با بهترین سیگنال ممکن و از طریق اکسس پوینت به‌دستگاه شما برسند. اگر لازم باشد، سیستم‌ به‌صورت خودکار کانال‌ها را سوییچ می‌کند یا دستگاه‌ها را با سایر اکسس پوینت‌ها ارتباط می‌دهد.

سازنده‌های دیگر مانند Devolo تمایلی به‌استفاده از کلمه "مش" ندارند اما با استفاده از یک شبکه دیگر به‌نام "اسمارت وای‌فای" به یک نتیجه مشابه می‌رسند. Devolo از شبکه برق برای اتصال اکسس پوینت وای‌فای به‌روتر استفاده می‌کند، به‌همین دلیل دستگاه‌های مجزا و تک اجازه پیدا می‌کنند تا با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.

هدف اصلی بهینه‌سازی مدیریت دستگاه‌های متصل است. نوت‌بوک‌ها و اسمارت‌فون‌ها درست به‌مانند شبکه موبایل، به‌طور خودکار به‌اکسس پوینتی که بهترین سیگنال را ارائه می‌دهد متصل می‌شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟