قدم زدن در دنیایی همیشه متصل!
28/03/1397 - 17:40
نگاهی به سیستم‌های مش وای‌فای Tenda nova
تندا سیستم مش وای‌فای واقعی (True Mesh Technology) با برند nova به بازارمعرفی کرده است . سیستم‌های مش وای‌فای، راه‌کار جدیدی برای زیر پوشش بردن تمام نقاط یک خانه با روترهای وای‌فای است همچنین در دنیا تنها 3 برند از تکنولوژی واقعی مش (پروتکل 802.11S )برخوردارند که یکی از انها Tenda(nova) می باشد . در دنیای امروز، برای استریم ویدیو، بازی‌های آنلاین، اتصال چندین دستگاه به شبکه‌های بی‌سیم با سرعت بالا و مصارف پرمصرف، روترهای سنتی جوابگو نیستند و باید مجموعه‌ای از روترهای نسل جدید با ویژگی‌هایی پیشرفته‌ای مانند MU-MIMO ، Beam forming و Seamless Roaming به کار گرفته شوند. هر کدوم از تجهیزات سیستم مش وای‌فای تندا در دوباند فرکانسی و در رده AC1200 هستند ولی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. که به بررسی 2 نمونه از آنها می‌پردازیم...

1606683296_1_0.gif

سیستم مش وای‌فای تندا nova MW3

این سیستم مش وای‌فای شامل 3 روتر با طراحی مکعبی 90 میلی‌متری می‌شود که از دو درگاه LAN و WAN صد مگابیتی سود می‌برند. یک درگاه به طور کامل وظیفه LAN و درگاه دیگر به طور مشترک WAN/LAN است. این درگاه‌ها می‌توانند برای اتصال یک مودم ADSL یا 4G LTE به روترهای مش وای‌فای، اتصال روترها به یکدیگر با لینک Backhaul و اتصال دستگاه‌های جانبی به شبکه با کابل شبکه استفاده شوند. یک چراغ LED روی این روترها تعبیه شده که در سه وضعیت مختلف سبز، زرد و قرمز قرار می‌گیرد و می‌تواند وضعیت روتر و شبکه‌ها را گزارش کند.

نگاهی به سیستم‌های مش وای‌فای Tenda nova

این روترها روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 300 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به لطف استفاده از استاندارد 802.11ac سرعتی 867 مگابیتی دارند. مجموع سرعت هر دو شبکه بی‌سیم به مرز 1200 مگابیت می‌رسد. به دو آنتن داخلی با قدرت 3 دسی‌بل مجهز شدند که روی هر دو باند کاری وای‌فای فعال می‌شوند. پردازنده این روترها دو هسته‌ای با سرعت 600 مگاهرتز است که 64 مگابایت حافظه رم و 8 مگابایت حافظه فلش نیز کنارش قرار می‌گیرد.

تندا nova MW3 از فناوری‌هایی مانند MIMO 2x2، Beam forming برای ایجاد یک لینک اختصاصی میان روتر و دستگاه‌های شبکه، سیستم رمزنگاری پیش‌فرض WPA/WPA2-PSK، تعریف شبکه میهمان و ابزارهای مدیریت سرویس‌های ابری سود می‌برد. تندا می‌گوید این سیستم مش وای‌فای می‌تواند خانه‌ها و ساختمان‌هایی با حداکثر مساحت 300 مترمربع را زیر پوشش وای‌فای پرسرعت ببرد.

نگاهی به سیستم‌های مش وای‌فای Tenda nova

سیستم مش وای‌فای تندا nova MW6

نگاهی به سیستم‌های مش وای‌فای Tenda nova

سیستم مش وای‌فای پیشرفته‌تر تندا به نام MW6 در مشخصات سخت‌افزاری و حتا تا حدودی طراحی ظاهری مشابه MW3 است اما قابلیت‌هایی دارد که آن را برای استفاده در خانه‌ها و ساختمان‌هایی با مساحت 550 تا 600 مترمربع مناسب می‌سازد. این روترها هم دوبانده هستند و در رده AC1200 فعالیت می‌کنند ولی با بهره‌گیری از فناوری MU-MIMO می‌توانند امکان لذت بردن از استریم ویدیو و بازی با کیفیت بسیار بالا یا پخش تصاویر 4K روی دستگاه‌های متصل به وای‌فای را فراهم کنند. روی این روترها با استفاده از Beam forming می‌توان سیگنال‌های قویتر و بهتری به طور خاص برای یک دستگاه شبکه فرستاد. ویژگی بعدی این روترها، بهینه‌سازی خودکار وضعیت شبکه برای اتصال دایمی کاربران به وای‌فای است. اگر یک کاربر ارتباط‌اش با روتری ازMW6 قطع شود؛ خود شبکهمش وای‌فای به سرعت سعی می‌کند آن کاربر را به روتر بعدی MW6 متصل کند. همین‌طور، باید درباره فناوری Seamless Roaming صحبت کنیم. کاربران می‌توانند در حالی که مشغول تماشای یک ویدیوی زنده هستند؛ از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند بدون اینکه ارتباط‌شان قطع یا افت کیفیت پیدا کند. شبکه مش وای‌فای nova سعی می‌کند همیشه بهترین کاربر را به روتر متصل کند که نزدیک‌تر و دارای سیگنال‌های قوی‌تری است. این فناوری برای افرادی که دایم در حال حرکت و جابه‌جایی هستند؛ بسیار مفید خواهد بود. نصب این روترها بسیار آسان است و اپلیکیشن موبایل تندا علاوه بر دسترسی به تنظیمات روترها، ابزارهایی مانند کنترل والدین، جفت شدن با بلندگوهای هوشمند و دستیار صوتی الکسای آمازون را فراهم می‌کند.

دستیار صوتی الکسا آمازوننگاهی به سیستم‌های مش وای‌فای Tenda nova

حرف آخر

استفاده از سیستم‌های مش وای‌فای nova تندا همانند قدم زدن در دنیای جدیدی است که همه‌چیز همیشه متصل و هوشمند است. سیستم مش وای‌فای MW3 برای کاربران خانگی و افرادی که دنبال انتخاب‌های اقتصادی‌تر می‌گردند؛ مناسب خواهد بود ولی سیستم MW6 می‌تواند کاربران حرفه‌ای، کسب‌وکارها و ساکنان ساختمان‌های بزرگ را راضی کند همچنین سیستم مش وایفای تندا محدود به 3 دستگاه نیست شما میتوانید با اضافه کردن دستگاه ه شبکه خود را گسترده‌تر کنید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات تندا از سایت tendaco.ir دیدن کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟