21/11/1398 - 17:35
آشنایی با سوییچ غیر مدیریتی Tenda TEG1024G
برند تندا در سال 1999 میلادی در کشور چین با ایده طراحی محصولاتی منحصر به‌فرد و برخواسته از طرحی‌های نوآورانه تاسیس شد. این شرکت با سرمایه‌گذاری کلان در حوزه تحقیق و توسعه موفق شد در حوزه شبکه محصولات قدرتمندی همچون تجهیزات SOHO، سوییچ‌های مدیریتی و غیر مدیریتی شبکه، گیت‌وی‌ها، پاورلاین‌ها، دوربین‌های تحت شبکه و... را به بازار عرضه کند. در این مطلب قصد داریم به‌طور اجمالی سوییچ غیر مدیریتی تندا TEG1025G را بررسی کنیم.

1606683296_1_0.gif

سوییچ شبکه 24 پورتی تندا مدل TEG1024G یک سوییچ شبکه رکمونت است. سوییچ فوق مناسب برای استفاده در شرکت‌های متوسط و کوچک است. تندا سوییچ فوق را بر مبنای دو اصل مهم طراحی کرده، اول آن‌که مصرف‌کننده هزینه زیادی بابت خرید سوییچ متحمل نشود و دوم آن‌که در کمترین زمان ممکن سوییچ فوق را در شبکه نصب و عملیاتی کند. ویژگی plug & play تعبیه شده در این سوییچ اجازه می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوییچ را راه‌اندازی کنید. یکی از ویژگی‌های شاخص این سوییچ بدنه تمام استیل و مشبکی است که اجازه می‌دهد دفع حرارت به بهترین شکل انجام شود. در نتیجه اگر به فکر خرید سوییچی برای قرار دادن در رک‌ هستید، تندا TEG1024 یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. دومین ویژگی شاخص سوییچ فوق عدم وجود فن برای خنک‌سازی قطعات درون سرور است که باعث شده با یک سوییچ کم صدا روبرو باشیم، به همین دلیل گزینه مناسبی برای قرار دادن در دفاتر است.


 سوییچ غیر مدیریتی Tenda TEG1024G با گارانتی 3 ساله آونگ در بازار ایران موجود است.

نبود فن‌ یک ویژگی مثبت دیگر نیز دارد که مانع از آن می‌شود تا گردوغبار به درون سوییچ راه پیدا کند. سوییچ TEG1024G در ابعاد 19 اینچی طراحی شده که امکان به‌کارگیری آن به شکل دسکتاپی یا رکمونت را امکان‌پذیر می‌کند. زمانی‌که سوییچ فوق را خریداری می‌کنید، لزومی ندارد نگران نوسانات برق یا شوک‌های الکتریکی شدیدی باشید که خرابی یا سوختگی سوییچ را به همراه دارند، زیرا سوییچ فوق مجهز به منبع تغذیه از پیش ساخته شده‌ای است که قادر است در برابر تغییر ولتاژ تا 6kv مقاومت کند. این میزان مقاومت تقریبا 3 برابر بیشتر از سوییچ‌های دیگر هم‌رده با TEG1024G است. به همین دلیل نه تنها به عنوان یک سوییچ منفرد که در یک شرکت به کار گرفته شود، بلکه به عنوان سوییچی که قرار است در رک قرار بگیرد و سایر دستگاه‌ها به آن متصل شوند سطح ایمنی بالایی در برابر نوسانات برق خواهد داشت.

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد، عدم نیاز به پیکربندی یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این سوییچ است. سوییچ‌های غیر مدیریتی گزینه‌هایی در ارتباط با مدیریت و پیکربندی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، زیرا طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که سرپرستان شبکه بتوانند به سادگی از آن‌ها استفاده کنند. زمانی که سوییچ فوق را خریداری می‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید متصل کردن سوییچ به پریز برق است. در ادامه دستگاه‌هایی که به سوییچ متصل هستند قادر به برقراری ارتباط با شبکه خواهند بود. از ویژگی‌های فنی این سوییچ می‌توان به غیر مدیریتی بودن، 24 پورت برای اتصال دستگاه‌های مختلف با سرعت 1000/100/10 مگابیت بر ثانیه، سرعت فورواردینگ برابر با 10Mpbs: 14880pps، 100Mbps:148800Mbps، 1000Mbps:148000pps، مقاومت در برابر شوک‌های الکتریکی روی تمامی پورت‌ها، ظرفیت سوییچینگ برابر با 48 گیگابیت بر ثانیه، نشانه‌گر LED، نوع کاربری به صورت رکمونت یا دسکتاپ، ابعادی برابر با 440 x 208 x 44 میلی‌متر، پشتیبانی از استاندارد‌های IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab, IEEE 802.3x، دارای گواهینامه FCC, CE, RoHS، دارای نشانگر با قابلیت نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه و وضعیت پورت‌های شبکه، پشتیبانی از رسانه‌های انتقال 10Base-T:Cat. 3 UTP / 100Base-TX، Cat.5 UTP/1000Base-T، Cat.5e UTP، جدول مک آدرس 8K، سرویس‌دهی بدون وقفه 24 ساعته در تمام طول هفته، ایده‌آل برای استفاده در شبکه‌های پر سرعتی که تجهیزات نظارت تصویری در آن‌ها نصب شده و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟