رقابت در 3G و 4G
آمار مشترکان اینترنت اپراتورهای تلفن همراه اعلام شد
براساس گزارش منتشر شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد مشترکان 3G و 4G و همچنین مشترکان اینترنت اپراتورهای سه‌گانه تلفن همراه اعلام شده است. این گزارش حاکی است که از نظر تعداد مشترک اینترنت پهن‌باند موبایل به ترتیب اپراتورهای اول، دوم و سوم در رده‌های اول تا سوم جدول تعداد مشترکان اینترنت قرار دارند.

1606683296_1_0.gif

بنابراین گزارش، اپراتور اول ارتباطی یا شرکت همراه اول بالغ بر 12 میلیون و 814 هزار مشترک 3G و حدود 297 هزار مشترک 4G دارد که در مجموع تعداد مشترکان اینترنت این اپراتور به بیش از 13 میلیون و 111 هزار مشترک می‌رسد. اپراتور دوم یا شرکت ایرانسل نیز در حوزه 3G حدود 10 میلیون و 468 هزار و 500 مشترک و در حوزه 4G حدود یک میلیون و 612 هزار مشترک دارد که در مجموع می‌توان تعداد مشترکان اینترنت این اپراتور را بالغ بر 12 میلیون و 80 هزار مشترک دانست.

مطلب پیشنهادی

آخرین وضعیت تعداد مراکزداده داخلی و ترافیک آن‌ها در شبکه ملی اطلاعات
مراکزداده داخلی رایگان به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می‌شوند

بدین ترتیب، در حوزه اینترنت موبایل اپراتور اول ارتباطی دارای تعداد بیشتری از مشترک بوده و در حوزه 4G تعداد مشترکان اپراتور دوم پیشی گرفته است. همچنین اپراتور سوم یا رایتل نیز طبق آمار حدود یک میلیون و 979 هزار مشترک اینترنت دارد که البته در آمارهای ارائه شده صحبتی از مشترکان 4G رایتل به میان نیامده است. طبیعی است در تعداد مشترکان اینترنت اپراتورها، ضریب نفوذ آنها و سهمی که از بازار تلفن همراه دارند تاثیرگذار بوده و هرچه تعداد مشترکان یک اپراتور بیشتر باشد احتمال بالارفتن کاربران اینترنت آن نیز افزایش می‌یابد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟