فرنقی‌زاد درخصوص اختلال روزهای اخیر می‌گوید:
اختلال تلگرام ارتباطی با شبکه‌های ارتباطی ایران نداشت
گویا روز پنجشنبه، شبکه اجتماعی تلگرام در ایران با اختلالاتی مواجه شده بود. اگرچه این نوع اختلال هر از چند گاهی در تلگرام مشاهده شده است؛ اما رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هرگونه ارتباط مشکل ایجاد شده در دسترسی به شبکه تلگرام را با شبکه ارتباطی کشور رد کرد و آن را ناشی از اختلال در سرورهای بخش اروپا و آسیای تلگرام دانست.

1606683296_1_0.gif

محمدرضا فرنقی‌زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اختلال شبکه تلگرام گفت: «اختلال در دسترسی به این شبکه از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده و مشکلی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد. هم‌اکنون شبکه ارتباطی کشور وضعیت نرمالی را دارد و قطع و اختلال در شبکه‌های مجازی تلگرام مطابق اعلام این پیام‌رسان، مربوط به اختلال در سرورهای این شبکه موبایلی در بخش‌هایی از اروپا و آسیا بوده است.»

همچنین محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در اینستاگرامش نوشت: «با توجه به اختلال یکی از شبکه‌های پیام‌رسان، این اختلال مربوط به سرورهای این نرم‌افزار در اروپا و خاورمیانه بوده و هیچ محدودیتی در داخل کشور برای آن ایجاد نشده است. دولت تدبیر و امید دسترسی به نرم‌افزارهای انتقال پیام و امکان انتشار و جستجوی اطلاعات برای همه مردم را جزو حقوق شهروندی می‌داند.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟