آذری جهرمی در برنامه دستخط:
21/07/1397 - 13:52
مسئول فیلتر تلگرام طلایی و هاتگرام نیستم
وزیر ارتباطات در برنامه دستخط با بیان اینکه مسوول فیلتر نسخه های فارسی تلگرام نیست اظهار کرد همانطور که قوه قضاییه درباره فیلتر تلگرام اغماض نکرد می تواند درباره تلگرام طلایی هاتگرام نیز عمل کند.

1606683296_1_0.gif

محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» در مورد انتقاداتی که به وزارت ارتباطات برای عدم حمایت از پیام‌رسان‌های بومی می‌شود و نیز حمایت این وزارتخانه از نسخه‌های فارسی تلگرام توضیح داد.
وی گفت: آنچه که می‌گویند که وزارت ارتباطات از نسخه‌های فارسی تلگرام حمایت می‌کند، به هیچ‌ وجه درست نیست و ما در این فرآیند نقشی نداریم. تاکنون نیز نه امکاناتی به این شبکه‌ها تعلق گرفته و نه حمایتی از آنها به عمل آمده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه هاتگرام و تلگرام بنا بر تصمیم مرکز ملی فضای مجازی و برای دوره گذار از فیلترینگ تلگرام، به فعالیت خود ادامه دادند، گفت: ما در دی ماه ۹۶ در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کردیم که امنیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام را تائید نمی‌کنیم.

مسئول فیلتر تلگرام طلایی و هاتگرام نیستم

آذری جهرمی با اشاره به اینکه بنا به تکلیف مصوبه شورای عالی فضای مجازی، امکانات حمایتی خود را به پیام‌رسان‌های بومی اختصاص داده‌ایم، در مورد اینکه چرا هاتگرام و طلاگرام فیلتر نمی‌شوند؟ تأکید کرد: من مسئول بستن این شبکه‌ها نیستم و خدمات‌دهندگان دسترسی، بنا به حکم قضایی، موظف به بستن شبکه‌های فضای مجازی هستند.
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود موافقتی با فیلتر نسخه‌های فارسی تلگرام صورت نمی‌گیرد، افزود: مگر قوه قضائیه در مورد بستن و فیلتر کردن تلگرام اغماض کرد که بخواهد در مورد فیلتر تلگرام طلایی اغماض کند؟
وزیر ارتباطات ‌و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این موضوع در شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری شد و بر اساس آن، هم‌اکنون اقدام می‌شود، درباره جلساتی که با مدیر تلگرام داشت، اضافه کرد: ما در تهران با «پاول دوروف» جلسه داشتیم و چندین‌بار مذاکره کردیم که البته این مذاکرات به سال‌های ۹۳ و ۹۴ بازمی‌گردد. همانطور که ما با بسیاری از اپراتورهای بین‌المللی دنیا صحبت می‌کنیم، با مدیر تلگرام نیز صحبت کردیم و این مسئله پیچیده‌ای نیست.
وی گفت: عدم برقراری ارتباطات بین‌المللی باید سؤال شود و نباید مسائل را به اشتباه در ذهن مردم جا بیندازیم.

ایسوس

نظر شما چیست؟