توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه‌های فرانسه
مرکز ملی «کلان داده» در ایران راه‌اندازی می‌شود
سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر با وزیرعلوم و هیات ۴۰ نفره متشکل از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر فرانسه دیدار کرد. معتمدی به ارتباط خوب دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه‌های فرانسوی اشاره کرد و از ایجاد مرکز ملی و منطقه‌ای کلان داده (Big Data) خبر داد.

1606683296_1_0.gif

معتمدی درخصوص راه‌اندازی این مرکز گفت: «در سفر اخیر به فرانسه در رابطه با ایجاد مرکز ملی و منطقه‌ای «کلان داده» یا Big Data صحبت کردیم که امیدواریم در سفر وزیرعلوم فرانسه به کشورمان بتوانیم مقدماتش را فراهم کنیم و به زودی این مرکز ملی را ایجاد کنیم.»

مطلب پیشنهادی

اینترنت ۱۶ مگابیت با حجم ۱۲۰ گیگابایت در الکامپ ۲۰۱۶

در ادامه دکتر تیری ماندون، وزیرعلوم فرانسه نیز در این نشست گفت:«بعد از برجام، روابط ایران و فرانسه در حال گسترش است و این امر در زمینه روابط علمی و دانشگاهی دارای اهمیت ویژه‌ای است. برای موفقیت در این زمینه، اراده دو دولت نیاز است و البته در گفت‌وگویی که با وزیرعلوم داشتم این اراده قوی را ملاحظه کردیم و این سومین ملاقاتی بود که با یکدیگر داشتیم و پیشرفت‌های محسوسی در زمینه روابط علمی دانشگاهی دو کشور شاهد هستیم.»

وزیر علوم فرانسه برقراری ارتباط و تماس مستقیم میان اساتید و جامعه دانشگاهی دو کشور را ضروری دانست و گفت: «خوشبختانه کیفیت کار و سطح علمی استادان و دانشجویان ایرانی در فرانسه زبانزد است. اعضای هیاتی که مرا در سفر به ایران همراهی می‌کنند متشکل از ۳۰ شرکت‌کننده و نماینده بزرگترین شهرهای دانشگاهی و برترین دانشگاه‌های فرانسه هستند و همه آنها دغدغه دارند که بین جامعه دانشگاهی ایران و فرانسه، یک ارتباط مستقیم برقرار شود. پروژه ملی Big Data از حمایت دولت فرانسه برخوردار خواهد بود و ما تمایل زیادی برای همکاری با شما داریم.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟