امضای تفاهم‌نامه همکاری فناوری اطلاعات میان ایران و اسلونی
روز گذشته محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلونی در تهران دیدار کرد. در این دیدار، سند همکاری‌های دوجانبه میان محمود واعظی و وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلونی به امضا رسید.

1606683296_1_0.gif

مراسم امضای اسناد همکاری پس از پایان نشست هیات‌های عالی‌رتبه ایران و اسلونی و در حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و باروت پاخور رئیس جمهور اسلوونی برگزار شد. در این مراسم موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و یادداشت تفاهم همکاری‌های علمی در حوزه فناوری نانو توسط مقام‌های عالی‌رتبه ایران و اسلونی و در حضور روسای جمهوری دو کشور به امضا رسید.

مطلب پیشنهادی

یک دانشجوی ایرانی رباتی نابغه ساخت

اما در کنفرانس خبری، دو وزیر اظهار امیدواری کردند که این تفاهم‌نامه هرچه زودتر اجرایی شود. وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه همکاری با شرکت‌های اسلونیایی می‌تواند در ارتباط با کشورهای اطراف ایران نیز باشد، تصربح کرد: «با تولیدات مشترکی که با آنها خواهیم داشت و صادرات می‌توانیم بازارهای کشورهای اطراف ایران را نیز جذب کرد.»

همچنین وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلونی گفت: «مذاکراتی که با دکتر واعظی داشتم می‌تواند پایه همکاری‌های دو کشور را بخصوص در زمینه ICT استحکام بخشد و دولت اسلونی قصد دارد با حمایت از طریق یکی از بانک‌های خود، زمینه‌های همکاری پایدار شرکت‌های ایرانی و اسلونی را افزایش دهد.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟