یک تفاهم‌نامه همکاری فناورانه
دو پژوهشگاه ایرانی روی «فناوری اینترنت اشیاء» کار می‌کنند
شاید تا دو سال گذشته، کمتر کسی تصور می‌کرد که اینترنت اشیاء و پروژه اتصال میلیاردها دستگاه، ماشین و لوازم خانگی به یکدیگر روزی به حقیقت بپیوندد؛ اما سال 2015 شرکت‌ها و سازندگان ابزار فناورانه متعددی در کمال ناباوری، پروژه‌هایی از اینترنت اشیاء را عملیاتی کردند. اما موضوع داغ اینترنت اشیاء هم مدتی است در ایران کلید خورده و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه نیرو و مرکز تحقیقات مخابرات نمونه‌ای از آغاز تحقیقات و پژوهش درخصوص اینترنت اشیا است.

1606683296_1_0.gif

محمدصادق قاضی‌زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو و محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) برای همکاری پژوهشی در زمینه فناوری‌های نوین تفاهم کردند.

مطلب پیشنهادی

مسابقه برنامه‌نویسی ACM در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات، همچنین سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه دو پژوهشگاه در قالب «فناوری اینترنت اشیاء» و سایر فناوری‌های مدرن مرتبط با آن برای ارتقای دانش و بومی‌سازی فناوری اینترنت اشیاء در حوزه‌های اولویت‌دار صنعت برق کشور نیز در این سند همکاری مورد تاکید قرار گرفته است.

ماهنامه شبکه: دو پژوهشگاه ایرانی بر روی «فناوری اینترنت اشیاء» کار می‌کنند

در همین حال سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه مشترک دو پژوهشگاه در حوزه فناوری امنیت ارتباطات و اطلاعات در صنعت برق، همکاری مشترک در خصوص توسعه آزمایشگاه‌ها و امکان استفاده و بهره‌برداری از امکانات آزمایشگاهی طرفین و نیز سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه مشترک دو پژوهشگاه در خصوص بومی‌سازی فناوری نوین حوزه ارتباطات و اطلاعات با هدف توسعه کارآفرینی و حمایت شرکت‌های دانش بنیان از جمله محورهای اولویت‌دار این تفاهم‌نامه است.

برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، کمیته اجرایی مشترک با عضویت دو نفر از نمایندگان پژوهشگاه فاوا و دو نفر از نمایندگان پژوهشگاه نیرو تشکیل خواهد شد.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟