تصمیم شورای راهبری طرح جویشگر بومی
فراخوان دوم توسعه خدمات موتور جویشگر بومی اعلام شد
روز گذشته سی‌و‌نهمین جلسه شورای راهبری طرح جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد که یکی از نتایج آن، اعلام دومین فراخوان برای مشارکت در این طرح بود. در این جلسه در راستای مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی، جزییات این فراخوان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

1606683296_1_0.gif

علیرضا یاری، دبیر کمیته راهبری موتور جستجوهای بومی با بیان اینکه هدف از این فراخوان‌ها، مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی به منظور ایجاد فضای رقابتی برای تحقیق و توسعه محصولات مرتبط با جویشگر است، گفت: «در فراخوان اول حمایت از طرح‌ها و خدمات خرد و کوچک، مدنظر بود و در فراخوان دوم حمایت برای رسیدن به شرکت‌های بزرگ هدف قرار گرفته است. بر این اساس و در این مرحله، بر اجباری بودن ترکیب و ادغام شرکت‌ها در قالب سکوهای خدمات تاکید شده است.»

مطلب پیشنهادی

استارت‌آپ‌های متقاضی سرمایه معرفی می‌شوند
مرکز فن بازار ملی ایران رویداد استارت‌آپ‌دمو را برگزار می‌کند

به گزارش فارس، یاری ادامه داد: «مدل مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی شامل تامین زیرساخت، تحقیق و توسعه خدمت، توسعه کسب و کار، توسعه بازار و پشتیبانی خدمت می‌شود که در این مرحله الزام شده که شرکت‌ها حتما پیش‌بینی می‌کنند که چه زمانی از مشارکت و حمایت بی‌نیاز می‌شوند و استقلال مالی پیدا خواهند کرد. اولویت‌های اصلی فراخوان دوم به زودی اعلام خواهد شد که برای مثال، جویش‌گر صوتی یکی از اولویت‌ها خواهد بود.»

ایسوس

نظر شما چیست؟