فناوران ایرانی دست بکار شوند:
پذیرش آثار «پنجمین دوره طرح‌های نوآورانه فناوری نانو» آغاز شد
در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری‌سازی محصولات و دستاوردها، امکان نمایش محصولات، آغاز کسب‌و‌کار جدید و همچنین جذب سرمایه‌گذار، اولین فراخوان پنجمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو آغاز شد. این فراخوان با تمرکز بر حضور در جشنواره دهم فناوری نانو که به همت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، شکل گرفته است.

1606683296_1_0.gif

در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه نانو، تولید ثروت و گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی از فناوران و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو در قالب برنامه طرح‌های نوآورانه (NanoMatch) را با اولین فراخوان پنجمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو آغاز کرد.

مطلب پیشنهادی

کدام‌ گوشی‌های آیفون در ایران تاییدیه دایمی گرفتند؟
از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

لازم است طرح‌های ارسالی در محدوده فناوری نانو بوده و نمونه اولیه‌ای از آن‌ها ساخته‌شده باشد. طرح‌ها باید سطح نوآوری قابل قبولی داشته باشند و در صورت وجود محصول مشابه داخلی از منظر کیفیت، خواص یا ملاحظات اقتصادی نسبت به آن برتری داشته باشند.

همزمان با آغاز فراخوان اول از دوره پنجم برنامه طرح‌های نوآورانه از ابتدای آبان تا ۱۲ بهمن‌ماه، فناوران می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی برنامه و پس از وارد کردن اطلاعات کاربری، وارد کارتابل شخصی خود شده و اطلاعات طرح را بارگذاری کنند. از سال ۹۲ تاکنون، چهار دوره از این برنامه برگزار شده که در دوره اول ۱۲ طرح، دوره دوم ۲۲ طرح، دوره سوم ۲۴ طرح و در دوره چهارم ۱۴ طرح از حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و بهداشت، نفت، کشاورزی، نساجی، الکترونیک و صنایع غذایی پذیرفته شدند.

تنها طرح‌های پذیرفته شده در فراخوان اول امکان حضور در جشنواره دهم فناوری نانو در سال ۱۳۹۶ را خواهند داشت. همچنین مهلت ارسال طرح برای این دوره تا ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت علمی و فناوری به نشانی www.isti.ir مراجعه شود.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟