از اول آذرماه
اولین اپراتور مجازی با پیش‌شماره ۰۹۹۹ وارد بازار می‌شود
هفته گذشته، رگولاتوری اولین مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را برای شرکت کیش‌پارس‌سل صادر کرد. در این ارتباط، علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ضمن اعلام 5 ساله بودن اعتبار اپراتورهای مجازی، از ورود سیم‌کارت‌‌های این شرکت با پیش‌شماره 0999 از ابتدای آذرماه به بازار خبر داد.

1606683296_1_0.gif

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای 24 شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است، ابراز کرد: «در صورتیکه هر کدام از این شرکت‌ها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسانند، پروانه MVNO را دریافت می‌کنند. براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه تا سوم آبان سال جاری فرصت دارند تا برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اقدام کنند. همچنین براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن همراه حداکثر تا سوم آذر سال 95 فرصت دارند حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی MVNO منعقد کنند.»

مطلب پیشنهادی

اولین اپراتور مجازی تلفن همراه ایران معرفی شد

به گزارش تسنیم، اپراتور مجازی موبایل (MVNO) یک اپراتور تلفن همراه است که با استفاده از امکانات و تجهیزات خود در بخش‌های core (HLR)HSS و IN ،Billing و CC و اجاره بخش ACC شامل (BSC+BTS) از اپراتورهای موبایل MNO (که به آنها اپراتور میزبان گفته می‌شود)، انواع سرویس‌های پایه از قبیل USSD-SMS-Data-Voice به علاوه سرویس‌های ارزش افزوده VAS و همچنین اینترنت اشیاء IOT و سایر سرویس‌های M2M را ارائه می‌دهد.

ایسوس

نظر شما چیست؟