تا سال 1399 رخ می‌دهد
بازار گوشی‌های هوشمند ایران ۷۴ میلیونی می‌شود
در سه سال گذشته، گسترش کاربری تلفن‌های همراه در جهان از رشد هشت برابری برخوردار بوده و این بازار پرسود موجب شده تا بسیاری از سرمایه‌‌‌‌دارن را به سمت سرمایه‌گذاری در بازار موبایل جذب کند. اما گزارش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران نشان می‌دهد که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند ۸۶ درصد است. با این اوصاف تا چهار سال آینده، حداقل ۳۴ میلیون کاربر گوشی هوشمند دیگر به شمار دارندگان موبایل ایران افزوده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران نشان می‌دهد که در ایران به ازای هر دو نفر، یک نفر دارای گوشی هوشمند است و به عبارتی می‌توانیم بگوییم 40 میلیون کاربر گوشی هوشمند در کشور داریم. آمار ارائه شده بیانگر این مهم است که ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند طی سه سال اخیر رشد 1900 درصدی داشته و ایران حتی پرشتاب‌تر از نرخ جهانی در حال رشد است.

با این حال طبق گزارش عملکرد سه ساله اخیر وزارت ارتباطات، تنها 20 میلیون نفر مشترک اینترنت موبایل داریم و این نشان از دو گوشی بودن برخی افراد یا استفاده نکردن عده‌ای دیگر از اینترنت موبایل دارد. به گزارش تسنیم، آمارها گویای این است که تاکنون 150 میلیون و 578 هزار و 202 سیم‌کارت در کشور واگذار شده که 77 میلیون و 681 هزار و 19 خط، فعال است. بنابراین همچنان حدود 48 درصد خلأ در زمینه استفاده از گوشی‌های هوشمند یا پتانسیل بالقوه وجود دارد. بنابراین اگر حداقل میزان رشد طی سال‌های 2015 تا 2020 را مطابق تحلیل ارائه شده 86 درصد در نظر بگیریم و با توجه به بازار نسبتا اشباع تلفن همراه در ایران، تا چهار سال آینده حداقل 34 میلیون کاربر گوشی هوشمند دیگر به جامعه آماری کنونی افزوده خواهد شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟