حرکت ارتباطات کشور به سمت فناوری 5G
پژوهش‌گاه 5G در اصفهان راه‌اندازی می‌شود!
براساس توافق صورت گرفته میان وزیر ارتباطات و دکتر زرگرپور استاندار اصفهان، مرکز تحقیق و توسعه پژوهشگاه ارتباطات نسل پنج در اصفهان تاسیس می‌شود. این مرکز با همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و به منظور برپایی یک پلت‌فرم نمونه برای خدمات 5G ارتباطات موبایل در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاسیس خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این اساس برنامه اجرایی توسعه و پیاده‌سازی این سیستم طی سه ماه اعلام و آغاز می‌شود. بنابر گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این توافق هنگام محمود واعظی وزیر ارتباطات و دکتر زرگرپور، استاندار اصفهان انجام گرفت.


طبق آن، این طرح با همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت تلفن همراه اول و شرکت مخابرات ایران، با محوریت شرکت مخابرات اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عملیاتی شود. گفتنی است مدیریت مرکز تحقیق و توسعه پژوهشگاه ارتباطات نسل پنج، به پیشنهاد هیات اجرایی و با تایید پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین خواهد شد.

5G نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی موبایل است که قرار است از سال ۲۰۲۰ در جهان راه‌اندازی شود. 5G نسبت به نسل قبلی سرعت تبادل اطلاعات بسیار بیشتری دارد و نسبت به محتوای تبادلی آگاه است. در حال حاضر، بسیاری از کشورهای دنیا به صورت آزمایشی دارند از این سرویس استفاده می‌کنند و شهرک‌ها و شهرهایی را به این منظور برای محدوده آزمایش خود انتخاب کردند. 5G در روبات‌های پرنده، خودروهای خودران، شهرهای هوشمند و ارتباطات موبایل استفاده خواهد شد و از امواج رادیویی و کانال‌های فرکانسی متفاوت با 4G بهره می‌برد. 

ایسوس

نظر شما چیست؟