با حضور 33 تيم در دانشگاه صنعتی شریف
اولین جشنواره توليد محتوای ديجيتالی ايران برگزار شد!
«نخستین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال» صبح روز جمعه 29 مردادماه با حضور 33 تیم از دانشجویان مقطع دکتری و اساتید در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. محورهای این ماراتن شامل‌"کارافرینی واقتصاد دانش بنیان"،"سبک زندگی"،"فرهنگ و جامعه " بود و در راستای این ماراتن، 60 چالش‌ جامعه بررسی شد. شرکت‌کنندگان در ماراتن توليد محتوا ضمن ثبت‌نام و پذيرش می‌باید با رعايت اصول اصلی كار يعنی نوآوری در ارائه مضامين و مفاهيم تلاش كنند تا الگوريتم و سناريو تهیه‌شده مبتكرانه و بر مبنای خلاقيت باشد.

1606683296_1_0.gif

امیرحسین اسدی، دبیر نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «ما در کشور سرویس‌های الکترونیک، اپلیکیشن و بازی داریم اما ضعف عمده آن‌ها این است که سناریو ندارند و مخاطب‌شناسی نشده‌اند. لذا در چرخه تولید یک اپلیکیشن و بازی، اصل اول ایده‌پردازی و سپس طراحی سناریو و الگوریتم خوب است و فاز بعدی آن محتوا است و بعد از اینکه این مراحل انجام شد، وارد فرایند تولید می‌شود. موضوعات این 60 چالش به صورت قرعه‌کشی به تیم‌ها ارائه شده و تیم‌ها باید در حوزه این چالش‌ها ایده‌پردازی کنند و یک الگوریتم اپلیکیشن موبایل یا سناریوی بازی رایانه‌ای یا یک نقشه مبتنی بر محتوای وب سایت طراحی کنند.»

 امتياز نهايی در نظر گرفته‌شده برای اين ماراتن 1000 است و اين امتياز براساس 13 شاخص مختلف از جمله ايجاد مستند، مقدمه و شرح ايده، بيان هدف، تعيين موضوعات و قسمت‌ها، طراحی اوليه (UI)، طراحی گرافيكی (GUI) چيدمان مستند ايده‌پردازی، ارائه برنامه اجرايی، توليد و بارگذاری محتوای اوليه موردنیاز، ارائه برنامه اجرايی، نقشه فرايندها –سايت و برنامه، راه‌های درآمدزایی و تعيين پايان نسخه تقسیم‌بندی شده است. همچنين استفاده از تصاوير، فيلم و فایل‌های صوتي علمي و استاندارد امتياز کسب‌شده توسط هر گروه را افزايش می‌دهد. فرآيند تهيه مستند برنامه محتوای ديجيتالی به سبكی كه قابل داوری و حتی سرمایه‌گذاری باشد، از اهداف مهم اين جشنواره است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟