رواج کارت بیمه‌های تقلبی
هشدار اتحادیه رایانه: لپ‌تاپ‌های فاقد ضمانت‌نامه را نخرید!
اگر در چند ماه اخیر قصد خرید لپ‌تاپ داشته‌اید، بی‌شک با لپ‌تاپ‌هایی برخورده‌اید که فاقد کارت گارانتی هستند و دریافت خدمات پس از فروش آنها تنها به یک کارت بیمه محدود شده است. حالا رئیس اتحادیه فناوران یارانه صراحتاً اعلام کرده که این لپ‌تاپ‌ها قاچاق هستند و از خریداران خواسته تا از خرید محصولات بدون "کارت گارانتی معتبر" خودداری کنند.

1606683296_1_0.gif

سیدمهدی میرمهدی‌کمجانی، ضمن اشاره به ارائه 2 تا 3 هزار شکایت از سوی مردم برای لپ تاپ‌های قاچاق با بیمه‌های تقلبی افزود: "هیچ گونه ردیفی در سرفصل‌های مراکز بیمه برای تحت پوشش قرار دادن خدمات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات وجود ندارد." رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به نامه‌نگاری‌های این اتحادیه با بیمه مرکزی برای جلوگیری از صدور برگه‌های بیمه در این بخش تصریح کرد: "این برگه‌ها به جای برگه‌های خدمات پس از فروش و به صورت غیرقانونی برای لپ‌تاپ‌ها، تبلت و گوشی تلفن همراه قاچاق صادر می‌شوند و مشخصات واردکننده و فروشنده در آن ذکر نشده است."

وی با اشاره به سوءاستفاده کلاهبرداران از ناآگاهی مصرف‌کنندگان گفت: "سوءاستفاده کارگزاران از موقعیت خود برای صدور برگه‌های بیمه به‌طور قطع خلاف است. در حال حاضر 95 درصد کالای صنف فناوران وارداتی و فقط 5 درصد در داخل کشور تولید می‌شوند."

ایسوس

نظر شما چیست؟