پرچمدار سبزپوش گیگابایت در ایران
آواژنگ کارت‌گرافیک GTX 1080 Xtreme Gaming گیگابایت را معرفی کرد
گیگابایت از جدیدترین و قدرتمندترین کارت گرافیک مجهز به چیپ‌ست GP104 رونمایی کرد. کارت گرافیک GTX 1080 XTREME GAMING گیگابایت در حال حاضر بالاترین فرکانس هسته و حافظه را در میان کارت های GTX 1080 این برند در اختیار دارد. گیگابایت برای قدرت‌نمایی در مقابل سایر برندهای تولیدکننده کارت گرافیک از طراحی برد، مدار تغذیه و خنک کننده اختصاصی پیشرفته‌ای بهره می‌برد.

1606683296_1_0.gif

 سیستم خنک‌کننده WindForce 3X جدید به سه عدد فن 100 میلی‌متری مجهز است که یکی از فن‌ها با ارتفاع کمتری نسبت به دو فن دیگر نصب شده است. فن‌های خنک کننده جدید گیگابایت به دو عدد بلبرینگ مجهز هستند تا طول عمر و راندمان بالاتری ارائه دهند. طراحی خاص هیت‌سینک‌های آلومینیومی، چهار درصد عملکرد بهتر در خنک‌سازی پردازنده گرافیکی GP104 به ثبت می‌رساند. همچنین شش لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس در WindForce 3X با ساختار طراحی ترکیبی و سطح تماس مستقیم با GP104 سبب افزایش راندمان به میزان 29 درصد می‌شود.

آواژنگ کارت‌گرافیک GTX 1080 Xtreme Gaming گیگابایت را معرفی کرد

فناوری 3D Active Fan در سه عدد فن در محدوده دمای مشخص شده، غیرفعال مانده و در این شرایط از کارکرد بدون نویز خنک‌کننده لذت خواهید برد. مجموعه هیت سینک و لوله‌های انتقال حرارت به تنهایی و بدون کمک گرفتن از فن‌ها به خنک‌سازی پردازنده گرافیکی، چیپ‌ست‌های حافظه GDDR5X و مدار تغذیه می‌پردازند. فعالیت یا عدم فعالیت سه عدد فن 100 میلی‌متری توسط دیودهای نوری به کار رفته زیر عبارت FAN STOP به اطلاع کاربران می‌رسد. عبارت XTREME GAMING نیز به صورت مداوم نورپردازی می‌کند و با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی گیگابایت قادر به انتخاب رنگ دیودهای نوری از میان 16.8 میلیون رنگ ترکیبی خواهید بود. خطوط مورب به صورت حرف X که با دیودهای نوری احاطه شده، تداعی کننده سری XTREME GAMING است.

آواژنگ کارت‌گرافیک GTX 1080 Xtreme Gaming گیگابایت را معرفی کرد

پل SLI HB اختصاصی گیگابایت نیز به دیود نوری مجهز شده و افکت جذابی برای آن در نظر گرفته شده است. پلیت فلزی و زیبای پشت برد، از کارت گرافیک در مقابل صدمات احتمالی جلوگیری می‌کند. مدار تغذیه GTX 1080 XTREME GAMING از چوک و خازن‌های به کار رفته در کارت گرافیک حرفه‌‌ای GTX Titan X استفاده شده تا کیفیت و طول عمر بالای کارت را تضمین دهند. واقعیت مجازی به عنوان یک فناوری جدید که بسیاری از کاربران و شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار را تحت تاثیر قرار داده، سبب طراحی فناوری VR Link توسط گیگابایت شده است. فناوری VR Link دو پورت HDMI و دو پورت USB 3.0 به صورت اکسترنال ارائه می دهد تا شرایط برای به کارگیری سه مانیتور با کیفیت 4K را فراهم آورد.

ایسوس

نظر شما چیست؟