تبدیل عصبی نقاشی به عکس!
کمک ماشین‌ها به بهتر دیدن ما، از نتایج مهم استفاده از روش‌های پردازش تصویر و یادگیری ماشین در دنیای جدید است. تقویت آنچه می‌بینیم کمک بزرگی در زندگی روزمره ما خواهد بود. اما این همه داستان نیست. ماشین‌های بینا می‌توانند در قالب هنرمندانی چیره‌دست، ما را فریب دهند. البته می‌توان به این مورد با دید مثبت هم نگریست.

انویدیا، به‌منظور نمایش قابلیت‌های پلتفرم‌ عصبی‌اش نرم‌افزاری تعاملی عرضه کرده که قادر است نقاشی‌های ساده را به عکس‌هایی واقع‌گرایانه تبدیل کند. این نرم‌افزار موسوم به GauGAN مبتنی بر شبکه‌های عصبی رقابتی یا GAN است. کاربر این نرم‌افزار، محل اشیای درون نقاشی را مشخص می‌کند و شبکه عصبی بر اساس آنچه از تصاویر واقعی آموخته جزییات و بافت‌های لازم، انعکاس‌ها، سایه‌ها و رنگ‌ها را به تصویر اضافه می‌کند. هرچند شبکه‌های رقابتی درکی از دنیای فیزیکی ندارند اما قادرند به‌واسطه ساختار ویژه‌شان که مبتنی بر همکاری دو شبکه، یکی در نقش مولد (Generator) و دیگری در نقش منتقد (Discriminator) است، نتایج قابل قبولی ارائه کنند. شبکه مولد تصاویر را می‌سازد و به شبکه منتقد تحویل می‌دهد و شبکه منتقد، به شبکه مولد بازخورد می‌دهد که آیا آنچه تولید کرده قابل‌قبول است یا خیر و بر اساس این بازخوردها نتایج نهایی به‌دست می‌آیند. 

مطلب پیشنهادی

بهترین اپلیکیشن رایگان طراحی، نقاشی و گرافیک برای اندروید

به‌منظور دستیابی به نتایج زنده و بی‌درنگ، نرم‌افزار GauGAN روی پلتفرم محاسباتی تانسور اجرا می‌شود. به عقیده انویدیا این فقط چسباندن تکه‌های تصاویر به هم نیست، بلکه در این فرآیند، تصاویری کاملا جدید تولید می‌شوند و روند کار بسیار مشابه نقاشی کشیدن است. 

تبدیل عصبی نقاشی به عکس!

به نوشته انویدیا چنین نرم‌افزاری می‌تواند یک ابزار مناسب برای ساخت محیط‌های مجازی باشد و مورد استفاده افرادی نظیر معماران و طراحان فضاهای شهری، نقاشان و بازی‌سازان قرار گیرد، به‌طوری‌که با کمک آن بتوانند به‌سرعت ایده‌های اولیه خود را به تصویری قابل درک و باورپذیر تبدیل کنند. بنا بر اعلام انویدیا با اعمال برخی تغییرات در این برنامه، می‌توان امکان اجرای GauGAN روی تقریبا هر پلتفرم مجهز به پردازنده گرافیکی را فراهم کرد. اگرچه ممکن است ارائه نتایج با تأخیری چند ثانیه‌ای روبه‌رو شود. انویدیا برای آموزش این شبکه از یک‌میلیون تصویر موجود روی فلیکر (Flickr) استفاده کرده و بنا بر ادعای این شرکت، قادر به تولید صدها هزار شیء است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟