25/02/1398 - 17:55
افزایش 160 هزار تومانی حق مسکن در اردیبهشت 98
با تصویب هیئت دولت مبلغ افزایش حق مسکن 98، میزان افزایش حق مسکن کارگران در سال 98 ، مابه التفاوت افزایش حق مسکن 98 ، واریز حق مسکن 98 در اردیبهشت ماه مشخص شد. برای اطلاع از جزئیات آن ادامه مطلب را مطالعه کنید.

1606683296_1_0.gif

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه 8 اردیبهشت 1398 با افزایش حق مسکن کارگران از مبلغ 400 هزار به یک میلیون ریال موافقت کرد.

این مصوبه در روز 8 اردیبهشت ماه تصویب و با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

میزان افزایش حق مسکن کارگران در سال 98

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از پرداخت افزایش کمک هزینه حق مسکن کارگران از ابتدای سال 1398و مابه التفاوت برج فروردین آخر اردیبهشت ماه به طور کامل خبر دارد. همچنین ادی ابوی در این خصوص اظهار کرد: حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که حتماً باید در هیأت دولت تصویب شود تا به اجرا درآید. سال گذشته شورای عالی کار این رقم را به 100 هزار تومان افزایش داد و وزارت کار مصوبه را به دولت ارسال کرد. مصوبه هم از سوی کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و به فاصله کمی از تصویب هیأت وزیران گذشت. با توجه به آنکه مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور ی ابلاغ شده و در آن به صراحت قید شده که کمک هزینه حق مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال 1398 مبلغ 100 هزار تومان تعیین شود لذا این مصوبه لازم الاجرا است و کارفرمایان باید افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن را از برج فروردین اعمال کنند.

مابه التفاوت افزایش حق مسکن 98

وی افزود: کمک هزینه حق مسکن کارگران تا قبل از تصویب 40 هزار تومان بود که شورای عالی کار آن را به 100 هزار تومان افزایش داد، لذا افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن رقم چندانی نیست که کارفرمایان نتوانند آن را بپردازند؛ ضمن آنکه مصوبه قانونی و توسط دولت به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۳۹۸ لازم الاجرا است.

واریز حق مسکن 98 در اردیبهشت ماه

به گفته ابوی چنانچه کارگران مشمول قانون کار افزایش حق مسکن سال ۱۳۹۸ را هنوز دریافت نکرده‌اند در فیش حقوقی اردیبهشت ماه آنها منظور خواهد شد و کارفرمایان مکلفند از اردیبهشت ماه کمک هزینه حق مسکن را به طور کامل به کارگران پرداخت کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟