مبلغ واریز سود سهام عدالت در اردیبهشت 98
24/02/1398 - 17:15
آخرین اخبار واریز سود سهام عدالت در سال 98
آخرین مرحله پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 96 آغاز شد. در این مطلب آخرین اخبار سود سهام عدالت سال 98، زمان پرداخت سود سهام عدالت سال 98 و مبلغ واریز سود سهام عدالت در سال 98 را می‌خوانید.

1606683296_1_0.gif

آخرین اخبار واریز و پرداخت سود سهام عدالت سال 98 

در این مطلب آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها و زمان پرداخت سود سهام عدالت که از طریق دولت یا سامانه سهام عدالت اطلاع رسانی می‌شود منتشر خواهد شد. به محض انتشار آخرین اخبار در زمینه سود سهام عدالت این مطلب ویرایش شده و جدیدترین خبرها در زمینه سود سهام عدالت منتشر خواهد شد.


آغاز واریز سود سهام عدالت - 3 اسفند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز (شنبه، سوم اسفند) به حساب مشمولان خبر داد.

علیرضا صالح  با بیان اینکه چک ساعت هشت صبح امروز به بانک‌ها تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: بانک‌ها سود را به حساب مشمولان واریز می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که "اولویت پرداخت به کدام مشمولان است؟" پاسخ داد: قبلا قول داده بودیم سود تا پایان اسفندماه واریز شود اما در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که زودتر به دست مشمولان برسد تا قدرت خرید بالاتری داشته باشند.

میزان سود سهام عدالت اسفند 98

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درمورد میزان سود سهام عدالت نیز گفت: به افرادی که یک میلیون سهم دارند ٢٥٠ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به طور کلی جمع کل مشمولان سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است که از این میزان بیش از ۴۶ میلیون نفر در قید حیات هستند.

در سال ۱۳۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شد و در سال ۱۳۹۶ نیز به این میزان سهام، ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته بود.


بروزرسانی: 1 دی 98

واریز سود سهام عدالت در اسفند ماه 98

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: واریز سود سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از اوایل اسفند ماه سال جاری، آغاز خواهد شد.

علیرضا صالح در یک گفت و گوی رادیویی اظهار داشت: سود سالانه فعالیت سهام شرکت‌هایی که برای مشمولان سهام عدالت اختصاص یافته دریافت و هر ساله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.
وی اظهار داشت: طبق معمول مجامع سالانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت تا پایان تیر ماه تشکیل و در ضمن هشت ماه فرصت دارند سود عملکرد خود را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.

میزان سود سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: به طور کلی تا اواسط بهمن ماه سال جاری مشخص می‌شود چه میزان سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به حساب این سازمان واریز خواهد شد.
وی افزود: این سازمان نیز بر مبنای میزان سود دریافت شده نسبت به تخصیص و واریز سود به مشمولان سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از اوایل اسفند ماه سال جاری اقدام خواهد کرد.

صالح ادامه داد: طرح ملی توزیع سهام عدالت در راستای تحقق عدالت اجتماعی و در مسیر حرکت به سمت اجرای فرآیند توسعه سالم اقتصادی، تقویت واگذاری‌ها به منظور ارتقای سطح زندگی مردم، گسترش مالکیت خصوصی و توانمند سازی بخش خصوصی واقعی در کشور به مرحله اجرا درآمده است.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی سازمان خصوصی سازی مکلف است تا زمان آزادسازی سهام عدالت سود فعالیت ناشی از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را دریافت و به حساب مشمولان مربوطه واریز کند.


بروزرسانی: 13 مهر 98

رشد سود سهام عدالت

برای هر مشمول دارای یک میلیون تومان سهام حدود 175 هزارتومان سود از محل عملکرد سال مالی 1396 واریز شده است که این مقدار در سال 1395 حدود 150 هزار تومان بوده است و این موضوع حکایت از رشد 16 درصدی پرداخت سود سهام عدالت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در راستای اجرای مصوبات شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی سازمان خصوصی سازی پس از راه اندازی سامانه الکترونیکی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اقدام به دریافت شماره شبای بانکی مشمولین از طریق سامانه مذکور کرد که بر این اساس فرآیند توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان تسهیل و واریز سود شرکت­های سرمایه‌پذیر برای سهامداران امکانپذیر شد؛ به نحوی که در شهریورماه سال 1397 مبالغ سود سالهای مالی 1395 و 1396 برای اولین بار به حساب مشمولین واریز گردید.

این در حالی است که فرآیند توزیع سود سهام عدالت همچنان توسط این سازمان پیگیری می شود و ویژگی مهم این کار که آن را از تمامی کارهای بزرگ مشابه انجام شده در کشور متمایز می کند آن است که سود تخصیصی از محل یک ثروت با درآمد دائمی و نه از محل درآمد بیت المال میان اقشار آسیب پذیر توزیع می شود و سود تخصیصی نیز به حساب تک تک افراد مشمول و نه به حساب سرپرست خانوار واریز می گردد. همچنین بخش زیادی از این سود به حساب افراد نیازمند واریز می شود و نه به حساب تک تک افراد جامعه.

علاوه بر این به منظور پرداخت مبلغ 660,4 میلیارد تومان سود تخصیصی شرکتهای سرمایه پذیر بابت عملکرد سال 1396 تا کنون مبلغ 3،956 میلیارد تومان توسط سازمان خصوصی سازی به حساب بیش از 41 میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده بودند، واریز شده است.

پرداخت سود سهام عدالت

لازم به ذکر است برای هر مشمول دارای یک میلیون تومان سهام حدود 175 هزارتومان سود از محل عملکرد سال مالی 1396 واریز شده است که این مقدار در سال 1395 حدود 150 هزار تومان بوده است و این موضوع حکایت از رشد 16 درصدی پرداخت سود سهام عدالت دارد. این گزارش می افزاید: افزون بر این با هدف ساماندهی و تکمیل طرح توزیع سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت نیز با تأکید بر انتقال مالکیت این سهام علاوه بر منافع حاصل از آن به مشمولین به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

عنوان شاخص

واحد اندازه گیری

وضعیت در مرداد 97

(سود سال مالی 1395)

وضعیت در مرداد 97

(سود سال مالی 1395)

درصد رشد

واریزی سود سهام عدالت به حساب مشمولین

میلیارد ریال

34،255 39،564

16 درصد


بروزرسانی: 28 شهریور 98

واریز سود سهام عدالت سال 97 از آذر ماه 98

عسکری توکلی رئیس هیات مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره آخرین خبرها از سودهای سهام عدالت اظهار کرد: سودهای سهام عدالت سال 96 به حساب‌های سهام‌داران واریز شد که آخرین مرحله واریزی به حساب‌های بانک‌های ملت و رفاه بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع تعاونی‌های سهام عدالت برای واریز سودهای سال 97 سهام‌داران، افزود: توزیع سودهای سال 97 سهام‌داران سهام عدالت از آذر ماه امسال آغاز خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره افزایش سودهای سهام عدالت سال 97، اضافه کرد: این موضوع بستگی به شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارد که در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

توکلی با بیان اینکه درحال حاضر ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت نداریم، تصریح کرد: بحث آزادسازی سهام عدالت نیز توسط مجلس درحال بررسی است که در این زمینه برخی از نمایندگان طرح آزادسازی مستقیم سهام عدالت را دارند که این موضوع موجب مدیریت جزیره‌ای سهام عدالت می‌شود.

وی در پایان گفت: بهترین راه‌حل برای آزادسازی سهام عدالت، براساس قانون و فرمایش‌های مقام معظم رهبری بوده که سهام در اختیار تعاونی‌ها به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه پذیر باشد.


بروزرسانی: 28 مرداد 98

لزوم ثبت شماره شبای حساب بانکی در سامانه سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: توزیع سود سهام عدالت سال مالی شرکتهای سرمایه پذیر در حالی از سال 95 تا کنون در حال اجرایی است که مشمولان برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود و اعضای مشمول خانوار خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.

شایان ذکر است لایحه ساماندهی سهام عدالت در حال طی کردن مراحل نهایی جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی میباشد.

بر این اساس جهت آگاهی و جلوگیری از تضییع حقوق افرادی که تا کنون نسبت به ثبت شماره شبای خود(و در صورت مشمول بودن خانوار به همراه اعضا خانوار) در سامانه سهام عدالت اقدام ننموده اند، خواهمشند است نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت شماره شبای خود جهت بهره مندی از مزایای سهام تخصیصی اقدام نمایند.

همچنین سازمان خصوصی سازی طی نامه ای خطاب به استانداران و مسئولین مراکز مرتبط با اقشار مختلف سهام عدالت اعلام کرده لیست مشمولین هر شهرستان به فرمانداران ابلاغ تا از هر طریق ممکن از جمله بخشداریها و دهیاری ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفته تا مشمولین با مراجعه به سامانه فوق، نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت شماره شبای خود جهت بهره مندی از مزایای این سهام اقدام کنند.

این گزارش می افزاید: ورود و ثبت شماره شبای بانکی مستقل برای هر یک از اعضای خانوار که مشمول سهام عدالت باشند به تفکیک ضروری بوده و صرف ثبت شماره شبای سرپرست خانوار برای برخورداری از اصل سهام و سود سهام عدالت کفایت نمی کند و باعث محروم شدن سایر اعضای خانوار از سهام عدالت و سود متعلق به آن خواهد شد.

لازم به ذکر است که برخلاف توزیع یارانه ها، در توزیع سود سهام عدالت سود فقط به حساب هر مشمول بطور مجزا واریز خواهد شد، در نتیجه می بایست شماره شبای بانکی هر مشمولی ولو زیر 18 سال مستقلا و جداگانه وارد سامانه سهام فوق الذکر شود.

برای اطلاع بیشتر سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت 24 ساعته آماده ثبت شماره شباي مشمولين سهام عدالت و همچنین شماره 02183338 آماده پاسخگویی در خصوص سهام عدالت مي‌باشد. 


بروزرسانی: 7 مرداد 98

واریز سودهای سهام عدالت سال 96 تمام سهام‌داران 

عسکر توکلی رئیس هیات مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور اظهار کرد: سودهای سال 96 سهام عدالت  تمامی سهام‌داران به بانک‌های عامل واریز شد.

وی افزود: واریز سود سال 97 سهام‌داران سهام عدالت نیز از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود که درصورت واریز اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره افزایش مبلغ سودهای سهام عدالت در سال 97، تصریح کرد: این موضوع بستگی به سودهای شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارد که اعلام خواهد شد.

توکلی در پایان گفت:  امکان ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت نیز نداریم.


ورود سهام عدالت به بورس 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ورود سهام عدالت به بازار سرمایه و معامله آن از طریق مردم از جمله برنامه‌های اصلی ما در سازمان است که به طور حتم آن را اجرا می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، علیرضا صالح به ورود سهام عدالت به بورس اشاره و بیان کرد: ورود سهام عدالت به بازار سرمایه و معامله آن از جمله برنامه‌های اصلی ما در سازمان خصوصی  سازی است که به طور حتم آن را به حالت اجرا در خواهیم آورد.


بروزرسانی: 27 اردیبهشت 98

اگر تا کنون سود سهام عدالت برایتان واریز نشده

بگفته علی محمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه آن دسته از افرادی که از سال 84 تا پایان سال 85 نسبت به ثبت‌نام اقدام و شماره شبا را نیز وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند، ولی تاکنون در چند مرحله قبل سودی به حساب آن‌ها واریز نشده در این مرحله سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند.

اگر ثبت نام ناقص کردید سود سهام عدالت برایتان واریز نمی‌شود

محمدی  ادامه داد: کسانی که سال 84 تا 85 ثبت‌نام موقت کرده‌اند و نسبت به تکمیل آن اقدام نکرده‌اند یا اصلا ثبت‌نام نکرده‌اند و تاکنون نیز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند، سهام‌دار شناخته نمی‌شوند.

مطالعه متن کامل خبر


زمان پرداخت سود سهام عدالت سال 98

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 96 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مربوط به آخرین گروه مشمولان شامل کارکنان و شاغلین دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های آن‌ها و همچنین بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، کشوری، لشگری و تامین اجتماعی در حالی از روز شنبه(21 اردیبهشت) در حال انجام است که پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال 1396 مربوط به مشمولان شامل کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان در بانک‌های ملی و کشاورزی نیز به تدریج از یکشنبه 22 اردیبهشت 98  آغاز  شد.

چند نفر در آخرین مرحله پرداخت سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند؟

در این مرحله 11 میلیون نفر از مشمولان سود سهام عدالت خود را که در مجموع حدود ارزش آن به یک هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود، دریافت خواهند کرد و از 35 بانک و موسسه ای که مشمولان شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند، از روز شنبه، 29 بانک و موسسه مالی به مرور پرداخت سود سهام عدالت را آغاز شده است.
در این مرحله 3 میلیون و 800 هزار نفر از مشمولان سود سهام عدالت خود را که شماره شبا بانکی آنان مربوط به دو بانک ملی و کشاورزی می باشد دریافت خواهند کرد.

مبلغ واریز سود سهام عدالت در اردیبهشت سال 98

 سود سهام عدالت را که به ازای هر نفر بابت مبلغ یک میلیون تومان سهامداری معادل 175 هزار تومان در مجموع حدود ارزش آن به 350 میلیارد تومان بالغ می‌شود، دریافت خواهند کرد.

زمان پایان پرداخت دومین نوبت سود سهام عدالت

گفتنی است با احتساب این دو بانک، مجموع بانک‌ها و موسسه های مالی که مشمولان مربوط به گروه های کارکنان و شاغلین دستگاه های اجرایی و خانواده های آن ها و همچنین بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، کشوری، لشگری و تامین اجتماعی که سود سهام عدالتشان در حال پرداخت می‌باشد، به عدد 31 بانک و موسسه مالی می رسد و 4 بانک که شماره شبای بانکی مشمولان مربوط به آن‌ها می‌باشد، نیز در آینده نزدیک و با اطلاع رسانی قبلی و حداکثر در خرداد ماه سال 98، اقدام به پرداخت سود سهام عدالت خواهند نمود و بدین ترتیب پرونده پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 96 شرکت‌های سرمایه پذیر به پایان می رسد و تمامی مشمولان دومین نوبت سود سهام عدالت خود را دریافت می کنند.

این گزارش می افزاید: سازمان خصوصی سازی تا کنون اقدام به پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال های مالی 95 و 96 شرکت‌های سرمایه پذیر میان 41.5 میلیون مشمول کرده است و بر این اساس با تلاش‌های این سازمان و همکاری مناسب بانکهای عامل سراسر کشور سود سال مالی توزیع شده بین مشمولان مربوط به عملکرد سال 95 شرکتهای سرمایه پذیر 3400 میلیارد تومان و سود سال مالی مربوط به عملکرد سال 96 شرکتهای سرمایه پذیر 4000 میلیارد تومان می باشد.

41 میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند

بدین ترتیب در مجموع میزان سود توزیع شده میان حدود 41.5 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که شماره شبا بانکی نزد سامانه سهام عدالت دارند مجموعا طی دو سال گذشته تا کنون حدود 7400 میلیارد تومان بوده است.


سهام عدالت به کالای سرمایه‌ای تبدیل می‌شود

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در اواخر سال گذشته بیان کرد: تلاش داریم تا سهام عدالتی که مردم دارند را آزاد کنیم تا در صورتی که مایل باشند بتوانند سهام عدالت خود را بفروشند و به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟