19/03/1397 - 14:25
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از sdn تا مقایسه شبکه
در هفته گذشته مطلب «فناوری‌های SDN و NFV تا چه اندازه روی شبکه‌های 5G تاثیرگذار هستند؟» پربازدیدترین مقاله سایت شبکه بود و مطالب برنامه‌نویسی، شبکه، موبایل، ترفند و موفقیت نیز در رده های بعدی پربازدیدهای سایت قرار گرفتند. در ادامه مروری میکنیم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت

1606683296_1_0.gif

فناوری‌های SDN و NFV تا چه اندازه روی شبکه‌های 5G تاثیرگذار هستند؟


در این نوشتار به واکاوی نقش دو فناوری شبکه مبتنی بر نرم‌افزار (SDN) و مجازی‌سازی کارکردهای شبکه (NFV) در شبکه‌های 5G خواهیم پرداخت. قبل از ورود به بحث، یک یادآوری مختصر در ارتباط با SDN و NFV مناسب به نظر می‌رسد.

ادامه مطلب


کدنویسان با شنیدن این هفت جمله به سرعت عصبانی می‌شوند


بدون شک برای شما به عنوان یک برنامه‌نویس چنین موقعیتی پیش آماده است که برای مدتی با فردی کار کرده باشید و شاهد لحظاتی باشید که فرد به واسطه درخواستی که از شما داشته‌ چهره نه چندان رضایت‌مندی به خود گرفته باشید. به عنوان یک برنامه‌نویس ممکن است لحظات طاقت‌فرسایی را تجره کرده باشید که مجبور شده‌اید کارهایی بر خلاف میل خود انجام دهید. واقعیت این است که برنامه‌نویسان عاشق کار خود هستند، اما برای آن‌ها شنیدن جملات از جانب افرادی که برنامه‌نویس نیستند به سختی قابل قبول است. برخی از کافرمایان جملاتی را به برنامه‌نویسان می‌‌گویند یا انتظار انجام کارهایی را از برنامه‌نویسان دارند که انجام چنین کارهایی عجیب و غریب است. در چنین شرایطی است که برنامه‌نویسان در مقابل کارفرمایان موضع‌گیری می‌کنند. اما برنامه‌نویسان از شنیدن چه جملاتی بیزار هستند؟

ادامه مطلب


چه تفاوتی بین دو اصطلاح مهم دنیای شبکه Broadcasting و Flooding وجود دارد


مسیریابی فرآیندی است که در آن مشخص می‌شود برای ارسال ترافیک شبکه باید چه مسیرهایی را انتخاب کرد. جریان سیل آسا (Flooding) و پخش (Broadcast) دو الگوريتم مسیریابی هستند که امروزه در شبکههای کامپیوتری استفاده می‌شوند. جریان سیل آسا تمام بسته‌های ورودی را از طریق همه لبههای خروجی ارسال می‌کند. پخش کردن به این معنا است که هر دستگاه موجود در شبکه تنها یک بسته را دریافت خواهند کرد.

ادامه مطلب


10 راهکار مفید برای استفاده از یک فلش درایو USB بلااستفاده


اگر شما هم تصور می‌کنید که از یک فلش درایو USB تنها برای تبادل داده استفاده می‌شود باید بدانید که اینطور نیست. از یک فلش درایو USB می‌توان برای کاربردهای متعددی استفاده کرد. ما در ادامه این مقاله به 10 کاربرد جالب توجه برای استفاده مجدد از فلش درایو بلااستفاده شما خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب


بهترین ابزارهای حذف بدافزار در سال 2018


اجازه دهید در این مقاله به بهترین ابزارهای حذف بدافزارها در سال جاری میلادی تگاهی داشته باشیم. ابزارهایی که به شما اجازه می‌دهند با اسکن سامانه خود فایل‌های مخرب را شناسایی کرده و آن‌ها را از روی دستگاه خود پاک کنید. ابزارهایی که در این مقاله انتخاب شده بر پایه تعداد دانلودها و نقطه نظرات کاربران انتخاب شده‌اند.

ادامه مطلب


چگونه تاریخچه جستجوها در گوگل را پاک کنیم


اگر به‌حفظ حریم شخصی خود اهمیت می‌دهید و دوست ندارید تا اطلاعات خصوصی شما به‌دست شرکت‌های آنلاین بیافتد توصیه می‌کنیم که حتما تاریخچه وب‌گردی خود در مرورگرها را پاک کنید. در زیر، روش انجام این کار برای مرورگر کروم روی کامپیوتر و اسمارت‌فون‌های اندروید و آیفون توضیح داده شده است.

ادامه مطلب


راهنمای خرید: گلکسی J7 پرایم 2 بخریم یا هوآوی آنر 7C؟


بازار میانرده هرچند به اندازه بازار گوشی‌های پرچمدار مملو از نوآوری نیست؛ اما در این چند سال اخیر شاهد رقابتی داغ میان برندهای نوظهور و قدیمی‌ترها بوده است. شرکت‌هایی مثل هوآوی، شیائومی و ZTE هرچند نسبت به سامسونگ و اپل سهم کمتری در بازار دارند؛ اما نباید منکر ارزش خرید بالای محصولاتشان شویم. این مسئله باعث شده است که سامسونگ هم به فکر تقویت محصولات میان‌رده خود شود تا بازار کشورهای در حال توسعه را از دست ندهد. در این مطلب قصد داریم دو نمونه از محصولات میان رده سامسونگ و هوآوی را با یکدیگر مقایسه کنیم. همراه ما باشید با مقایسه گلکسی J7 پرایم 2 و هوآوی آنر 7C .

ادامه مطلب


مسیری که شما را به یک توسعه‌دهنده فول‌استک وب تبدیل می‌کند


ما در این مقاله به شما خواهیم گفت یک متخصص فول‌استک در حوزه توسعه وب در سال جاری به چه مهارتی‌هایی نیاز دارد و چگونه می‌تواند این مهارت‌ها را به ترتیب یاد بگیرد تا روند یادگیری مهارت‌ها و فناوری‌های بعدی برای او ساده شود.

ادامه مطلب


چه تفاوتی بین سوکت و پورت وجود دارد؟


در مبانی شبکه سازی کامپیوتری، یک سوکت یک نقطه پایانی از یک ارتباط دو طرفه است که در یک شبکه مبتنی بر پروتکل اینترنت شکل می‌گیرد. سوکتها بستههای دادهای که از طریق کانالهای ارتباطی در حرکت هستند را توزیع می‌کنند. این کار با استفاده از اطلاعاتی از قبیل آدرس آیپی و شماره پورت انجام می‌شود. در حالت کلی یک پورت (نرم افزار) نوعی اتصال داده منطقی است که می‌توان از آن برای تبادل داده استفاده کرد. در اینترنت از پورتهای TCP و UDP برای تبادل داده بین کامپیوترها استفاده می‌شود و اینها پرکاربردترین پورتهای موجود هستند.

ادامه مطلب


نقد و بررسی قسمت هفتم از فصل دوم سریال Westworld


در جدیدترین اپیزود وست ورلد، بیشتر از طرح سوالات جدید، شاهد پاسخگویی به سوالات قبلی بودیم. همان چیزی که بیننده‌ها از قسمت هفتم انتظار داشتند، اتفاق افتاد و یک اپیزود هیجان‌انگیز دیگر را پشت سر گذاشتیم.

ادامه مطلب



 

ایسوس

نظر شما چیست؟