برای حفظ حریم شخصی
چگونه تاریخچه جستجوها در گوگل را پاک کنیم
اگر به‌حفظ حریم شخصی خود اهمیت می‌دهید و دوست ندارید تا اطلاعات خصوصی شما به‌دست شرکت‌های آنلاین بیافتد توصیه می‌کنیم که حتما تاریخچه وب‌گردی خود در مرورگرها را پاک کنید. در زیر، روش انجام این کار برای مرورگر کروم روی کامپیوتر و اسمارت‌فون‌های اندروید و آیفون توضیح داده شده است.

1606683296_1_0.gif

تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که در طول روز چند بار سراغ گوگل می‌روید؟ ده‌ها بار؟ شاید صدها بار حتی بیشتر؟ به تمام دفعاتی که در گوگل اطلاعات خاصی را جستجو می‌کنید فکر کنید. شما هر روز به دفعات با غول اینترنت دنیا ارتباط برقرار می‌کنید.

همه ما برای جستجو از گوگل استفاده می‌کنیم. بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، مردم دنیا روزانه بیشتر از 3.5 میلیارد بار موضوعات مختلف را در گوگل جستجو می‌کنند. 

حالا به این رقم، تعداد دفعاتی که جی‌میل چک می‌کنید یا روی یوتیوب به‌تماشای ویدیوهای گوناگون می‌پردازید را اضافه کنید. تعداد شرکت‌های آنلاینی که متعلق به‌گوگل است به اندازه‌ای زیاد است که امکان ندارد یک روز را بدون آن‌ها سپری کنید.

متأسفانه، گوگل هم مانند سایر شرکت‌های آنلاین اطلاعات خیلی زیادی را در رابطه با کاربران خود گردآوری می‌کند. اما خبر خوب آن است که می‌توانید حریم شخصی خود را در برابر کسانی‌که ممکن است از اطلاعات شما بر علیه خودتان استفاده کنند محافظت کنید.

برای این منظور تنها لازم است یک کار انجام دهید: تاریخچه جستجوی خود در گوگل را پاک کنید. در زیر روش این کار را ارائه می‌دهیم.

تاریخچه فعالیت‌های گوگلی را پاک کنید

برای پاک کردن تاریخچه کارهایی که روی گوگل کرده‌اید روش‌های مختلفی وجود دارد. سریع‌ترین و کامل‌ترین راه، پاک کردن هر چیزی است که در آنجا وجود دارد.

برای شروع وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید. به صفحه گوگل بروید و روی تصویر اکانت‌تان کلیک کنید. معمولا این تصویر اولین حرف نام شماست که در سمت راست بالای صفحه فرار دارد.

روی My Account کلیک کنید و به‌پایین بروید تا My Activity را پیدا کنید. روی Go to My Activity کلیک کنید.

می‌توانید از چند روش برای پاک کردن تاریخچه خود در گوگل استفاده کنید. به صفحه فعالیت‌ها بروید و روی سه نقطه عمودی که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید. ابتدا Delete activity by را انتخاب و سپس از منوی کشویی گزینه All time را انتخاب کنید و در نهایت روی Delete کلیک کنید.

هم‌چنین می‌توانید فعالیت‌های روز گذشته، هفته گذشته یا یک ماه گذشته را پاک کنید. حتی می‌توانید یک آیتم خاص را در تاریخچه فعالیت‌ها انتخاب کنید. به صفحه فعالیت‌ها برگردید و گزینه موردنظر را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

نکته: این مراحل روی اسمارت‌فون‌های اندروید و آیفون تا اندازه‌ای متفاوت است.

اندروید و آیفون

به صفحه My Activity در گوگل بروید، منوی سه نقطه عمودی را انتخاب کنید، به قسمت Delete activity by بروید و از منوی کشویی یک بازه زمانی را تعیین و Delete را انتخاب کنید.

تاریخچه مرورگر کروم را پاک کنید

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید می‌توانید تاریخچه وب‌گردی خود را پاک کنید. کروم را باز کنید و روی دایره نارنجی رنگ که داخل آن علامت تعجب دارد کلیک کنید. سپس، History را انتخاب و از منوی جدید روی History کلیک کنید. به‌این ترتیب تاریخچه مرورگر پاک می‌شود.

اندروید

شما می‌توانید تاریخچه مرورگر اندروید را هم پاک کنید، هرچند که روش آن کمی پیچیده‌تر از روشی است که روی کامپیوتر انجام می‌شود. اپ کروم روی اسمارت‌فون را باز کنید.

منوی سه نقطه عمودی و سپس History را انتخاب کنید. روی Clear browsing data کلیک کنید. حتما چک کنید که Browsing History تیک خورده باشد.

از منوی کشویی موجود به‌نام Time Range بازه زمانی موردنظرتان از یک ساعت پیش تا همه زمان‌ها را انتخاب کنید.

حتی می‌توانید فقط یک آیتم خاص را از تاریخچه وب‌گردی مرورگر پاک کنید. در قسمت History روی X که داخل دایره خاکستری قرار دارد کلیک کنید تا یک ورودی خاص حذف شود.

آیفون

روش انجام این کار با اندروید تفاوت چندانی ندارد فقط باید چند دست‌کاری جزئی انجام دهید. اپ کروم روی آیفون را باز کنید، به مسیر More و سپس History بروید.

به پایین صفحه بروید و روی Clear Browsing Data کلیک کنید. حتما چک کنید تا Browsing history تیک داشته باشد. روی Clear Browsing Data کلیک کنید تا فرآیند پاک شدن تاریخچه وب‌گردی تأیید شود. سپس روی Done کلیک کنید.

مشابه مدل اندروید می‌توانید یک آیتم ویژه را پاک کنید. از بخش History روی Edit کلیک کنید و با انتخاب آیتم موردنظرتان و کلیک بر روی گزینه Delete آن‌را پاک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر saeed ahmadizad
saeed ahmadizad

سلام یه سوال داشتم اگر سایتی از دسترس خارج بشه یا صفحه که وارد شدیم از طرف خود سایت برداشته بشه

داخل تاریخچه سرچ خود گوگل هم پاک میشه