وزیر ارتباطات خبر داد:
02/08/1396 - 15:10
سیستم رجیستری فعلا اعمال مقررات نمی کند/ قیمت گوشی بازیچه سودجویان
وزیر ارتباطات با تاکید براینکه سیستم رجیستری موبایل فعلا اعمال مقررات نمی کند، افزایش قیمت گوشی را به دلیل کلاهبرداری سوءاستفاده کنندگان از این فضا عنوان کرد.

1606683296_1_0.gif

 محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری ادامه داد: این سیستم فعلا اعمال مقررات نمی کند و افزایش قیمت گوشی آفت بازار و کلاهبرداری است.
وی با بیان اینکه در مقابله با گرانی بدون دلیل گوشی، سیستم نظارتی سرعت عمل بالا نداشت، گفت: براین اساس ما از افکار عمومی استفاده کردیم و خواستیم فعلا تا ثبات بازار و تا زمانی که عده ای دنبال کلاهبرداری هستند، گوشی خریداری نکنند.
وزیر ارتباطات با تاکید براینکه فروشگاههای آنلاین افزایش قیمت در فروش گوشی نداشته اند، افزود: دولت تکالیفی برای برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بازار دارد اما از آنجایی که مکانیزم سنتی است نظارت بر بازار زمان بر خواهد بود. به همین دلیل با هشدار و توصیه ما، تا حدودی بازار کنترل شد.
وی گفت: تلاش این است که در این طرح با تعامل با واردکنندگان و تولیدکنندگان و نیز رقابتی کردن بازار، قیمت گوشی افزایش نیابد.
وزیر ارتباطات با اشاره به تسهیلاتی که برای واردکنندگان گوشی در این طرح درنظر گرفته شده نیز گفت: به وندورهایی که در ایران شبکه خدمات پس از فروش داشته باشند امتیاز واردات تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه وندورهایی که سالانه میلیونها دلار از بازار گوشی موبایل درآمد دارند باید به مشترکان خدمات با کیفیت و مناسب بدهند،افزود: هم اکنون مردم با وجودی که برای برگه گارانتی هزینه اضافی پرداخت می کنند اما خدمات مناسبی دریافت نمی کنند.
وی در مورد شرایط گوشیهایی که توسط مسافران وارد کشور می شود نیز گفت: محدودیتی برای گوشی مسافران خارجی وجود ندارد و مسافران خارجی بدون مشکل می توانند در ایران از سیم کارت داخلی استفاده کنند. اما مابقی قوانین برای گوشی های مسافری در یک بازه زمانی اعلام خواهد شد.
جهرمی گفت: برای گوشیهایی که به صورت قاچاق وارد شده و هم اکنون در انبار است نیز برنامه این است که بتوانند با پرداخت گمرکی، امکان فعال سازی آنها را در شبکه ممکن کنند.
جهرمی با بیان اینکه پرداخت خبری به این موضوع باعث ایجاد واهمه در جامعه شده است افزود: مطابق پیگیریها از پلیس فتا، خودکشی دو نوجوان اصفهانی ارتباطی با این چالش نداشت. به بیان دیگر موضوع خودکشی تحت تاثیر نهنگ آبی تاکنون در کشور ما رخ نداده است و این چالش باعث نشده تا حالا خطری در جامعه ایجاد شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟