وداع با فروشگاه گوگل: آیا تپسی و اسنپ به سرنوشت برنامه‌های فروشگاه اپل دچار شده‌اند؟
نزدیک به دو هفته پیش بود که در خبرها شنیدیم برنامه‌های کاربردی محبوبی از اپ استور حذف شدند. رویکردی که نارضایتی کاربران ایرانی بسیاری را به همراه داشت. برنامه‌های محبوب و معروف متعلق به دیجی‌کالا، تحفیفان، دیلون، تپ‌سی و.... به سادگی از اپ استور حذف شدند. اکنون به نظر می‌رسد این رویکرد گسترش پیدا کرده و شرکت گوگل نیز تصمیم گرفته است دو برنامه محبوب تپسی و اسنپ را از فروشگاه خود حذف کند.

1606683296_1_0.gif

اگر جزء آن گروه از کاربرانی بوده‌اید که امروز به فروشگاه گوگل مراجعه کرده و تصمیم داشتند دو برنامه تپسی و اسنپ را دانلود کنند با پیغام برنامه مورد نظر روی سرور فروشگاه گوگل وجود ندارد روبرو شده‌اید. این تصمیم گوگل تا حدی عجیب به نظر می‌رسد، به واسطه آن‌که چند روز پیش بود که گوگل درب‌های مربوط به پانل برنامه‌نویسی ویژه توسعه‌دهندگان را به روی متخصصان ایرانی گشود.

در شرایطی که کاربران اندرویدی ایرانی مدت‌های مدیدی بود به فروشگاه گوگل پلی دسترسی نداشتند، اما نزدیک به یک هفته پیش بود که مشاهده کردیم امکان دانلود کردن برنامه‌های رایگان برای کاربرانی ایرانی امکان‌پذیر شده است. اما اتفاقی که امروز صبح به وقوع پیوست و هنوز به درستی مشخص نیست یک سیاست جدید بوده است یا یک حذف مقطعی بوده نشان داد که باید در آینده شاهد اتفاقات دیگری در این زمینه باشیم. در حال حاضر اگر کاربران ایرانی برای دریافت این دو برنامه به آدرس تپ‌سی و اسنپ به نشانی زیر وارد شوند:

https://play.google.com/store/apps/details?id=taxi.tap30.passenger&hl=en

https://play.google.com/store/apps/details?id=cab.snapp.passenger&hl=en

با پیغام: «متاسف هستیم. آدرس اینترنتی که به دنبال آن هستید روی سرور ما وجود ندارد» روبرو می‌شوند. در حالی که مسئولان گوگل در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده‌اند، کاربران ایرانی برای دریافت این برنامه‌ها باید به فروشگاه کافه بازار مراجعه کنند. اگر همه چیز آن‌گونه باشد که در ظاهر مشاهده می‌کنیم، به احتمال زیاد ممکن است در آینده شاهد حذف برنامه‌های پر مخاطب دیگری از فروشگاه گوگل باشیم. البته این تمام ماجرا نیست، به واسطه آن‌که سه‌شنبه هفته گذشته نیز دسترسی یکسری از شرکت‌های نوبنیان به گوگل آنالیتکس قطع شد. سرویسی که امروزه اکثر مدیران سایت‌ها برای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری خود از آن استفاده می‌کنند. البته هنوز کمی زود است که به شکل صریح و قاطعی اعلام کنیم این اتفاقات مقطعی بوده یا دائمی است. به طور معمول باید کمی صبر کنیم تا هر دو طرف اظهارنظر خود را در این زمینه اعلام دارند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟