اپلیکیشن پیام‌رسانی که با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط مستقیم است!
اپلیکیشن پیام‌رسان و فوق هوشمند "گوگل الو" منتشر شد!
گوگل سرانجام به طور رسمی انتشار اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو (Google Allo) را آغاز کرد. این اپلیکیشن در کنفرانس گوگل آی/ او 2016 (Google I/O 2016) معرفی شده بود اما گوگل اطلاعاتی در مورد تاریخ دقیق انتشار آن ارائه نکرده بود. اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو یک اپلیکیشن قدرتمند و مبتنی بر معیارهای هوشمند مصنوعی (Artificial Intelligence) است.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید دو روز پیش آقای ایوان بلاس (Evan Blass) صاحب حساب کاربری @Evleaks در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد که گوگل در روز بیست و یکم ماه سپتامبر (September) مصادف با سی و یکم شهریور ماه به طور رسمی اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو را منتشر می‌کند. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "گوگل دو روز دیگر اپلیکیشن رقیب تلگرام را عرضه می‌کند!" مطالعه کنید. حال شاهد به حقیقت پیوستن این ادعا هستیم چرا که گوگل ساعاتی پیش به طور رسمی عرضه اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو را آغاز کرد.

اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو که در جریان کنفرانس گوگل آی/او 2016 معرفی شده بود هم اکنون در دو نسخه اندرویدی و آی‌او‌اسی عرضه شده و قابل دانلود است. این اپلیکیشن پیام‌رسان مبتنی بر معیارهای هوش مصنوعی بوده و قابلیت‌های بسیار جالب توجهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به منظور استفاده از این اپلیکیشن باید فرآیند تایید شماره تماس از طریق ارسال پیامک را طی کنید و سپس شاهد همگام‌سازی لیست مخاطبین دستگاه از سوی این اپلیکیشن خواهید بود. پس از همگام‌سازی لیست مخاطبین خود می‌توانید به چت یا گفتگوی فردی و گروهی بپردازید.

اپلیکیشن گوگل الو

با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، ضبط صدا و ارسال آن، ارسال عکس، استیکر و ویدئو هم ارائه می‌شود. در نسخه اندرویدی این برنامه قابلیتی با عنوان Doodle ارائه شده که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های خود را پیش از ارسال برای دوستانتان با یک ماژیک مجازی ویرایش کرده و سپس آن را اشتراک‌گذاری کنید. اما اصلی‌ترین قابلیت اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو که آن را در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برتر می‌کند مربوط به معیارهای هوش مصنوعی به کار گرفته شده در آن است. گوگل الو به قابلیتی با نام اختصاصی "Smart Reply" به معنای "پاسخ هوشمندانه" مجهز است که در جریان گفتگو و مکالمه، جملات بسیار دقیقی را به صورت پیشنهاد ارائه می‌کند.

به عنوان مثال تصور کنید که مخاطب مورد نظرتان در حین گفتگو جمله "?How was your weekend" به معنای "آخر هفته چطور بود؟" را تایپ و برایتان ارسال می‌کند. در این شرایط قابلیت "Smart Reply" اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو وارد عمل شده و پیشنهاد جملاتی همچون "It was good" به معنای "خوب بود" را ارائه خواهد کرد. گوگل به منظور درک مفهوم مکالمات دو کاربر در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو و قابلیت "Smart Reply" از تکنولوژی و معیارهای مرتبط با هوش مصنوعی استفاده کرده و بدین صورت کیفیت عملکرد این قابلیت را به شدت افزایش داده است.

اپلیکیشن گوگل الو

اما قابلیت "Smart Reply" اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو تنها مختص مکالمات متنی نمی‌شود. گوگل از تکنولوژی هوش مصنوعی به منظور درک مفهوم تصاویر و عکس‌های اشتراک‌گذاری شده هم استفاده کرده است. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید پس از ارسال یک عکس از منظره غروب آفتاب توسط کاربر، قابلیت "Smart Reply" اپلیکیشن گوگل الو جملاتی نظیر "!Beautiful sunset" به معنای مفهومی "چه غروب آفتاب زیبایی!" را پیشنهاد داده است. این موضوع به آن معناست که اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو با استفاده از تکنولوژی و معیارهای هوش مصنوعی قادر به تشخیص محتوای عکس ارسال شده بوده و در قبال آن پاسخی با دقت این چنینی را ارائه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد و عالی اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو می‌توان به تعامل دقیق آن با "دستیار گوگل" یا همان "Google Assistance" اشاره کرد. این دستیار صوتی نسبت به آنچه که تا پیش از این در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیده‌اید متفاوت است. البته گوگل عنوان کرده که در حال حاضر "دستیار گوگل" یا همان "Google Assistance" در مراحل ابتدای تکامل خود قرار دارد و در آینده قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن افزایش می‌یابند. در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو دو روش به منظور تعامل با "دستیار گوگل" وجود دارد. در روش اول می‌توانید با این دستیار به گفتگوی متنی مستقیم بپردازید. در این شرایط برای مکالمه شما و دستیار گوگل یک پنجره مشابه با سایر مکالمات ایجاد می‌شود. در روش دوم می‌توانید در هر زمان که تمایل داشته باشید با تایپ عبارت "Google@" دستیار اختصاصی گوگل را وارد مکالمات خود کنید.

اپلیکیشن گوگل الو

دستیار اختصاصی گوگل در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو قابلیت‌های متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کند این دستیار هوشمند می‌تواند عبارت‌های مورد نظرتان را به طور آنی جستجو کرده و یا حتی به ترجمه متون مد نظرتان بپردازد. دستیار گوگل یا همان "Google Assistance" همچنین قابلیت شناسایی تصاویر و عکس‌های ارسال شما را دارد و بدین منظور با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است. به عنوان مثال تصویری از هرم مایا در چیچن ایتزا مکزیک برای آن ارسال شده و در قبال این موضوع دستیار گوگل پیشنهاد ارائه تاریخچه‌ای در مورد هرم مایا را ارائه کرده است! این موضوع به وضوح دقت عملکرد و هوش بالای دستیار گوگل را نمایش می‌دهد.

اپلیکیشن گوگل الو

در حین انجام مکالمات خود با هر مخاطبی هم می‌توانید دستیار گوگل را وارد عمل کرده و از آن راهنمایی بخواهید. به عنوان مثال در تصویر فوق و سمت راست مشاهده می‌کنید که از دستیار گوگل سوالی مبنی بر زمان مورد نیاز برای تهیه یک مرغ بریان 5 پوندی شده است و دستیار گوگل پس از جستجوی اتوماتیک این سوال لینک راهنمایی را ارائه کرده است.

به صورت کلی قابلیت‌ها و ویژگی‌های در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل الو بسیار متنوع و زیاد هستند اما اصلی‌ترین ویژگی‌های این برنامه مربوط به معیارهای و کاربردهای هوش مصنوعی در آن می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم که در اپلیکیشن گوگل الو در آینده بسیار نزدیک جایگزین تمام عیاری برای سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب نظیر تلگرام، وایبر، لاین وغیره شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟