با ورود نسل سوم و چهارم فناوری‌های تلفن همراه
ایران تا کنون بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن داخلی تولید کرده است
نصرالله جهانگرد، رئيس سازمان فناوري اطلاعات در نشست بهره‌برداري از مراكز سه‌گانه تبادل ترافيك شبكه ملي اطلاعات در استانداري خراسان رضوي با بيان اينكه ما در وزارت‌خانه 13 پروژه در اين بخش را پذیرفته‌ایم، گفت: "بايد در سطح شهر مشهد سيستم واي‌فاي ايجاد شده تا دستگاه‌هاي استان از هماهنگي بيشتري برخوردار باشند. با ورود نسل سه و چهار فناوري‌هاي تلفن همراه امكان توليد محتوا توسط نخبگان براي تعالي كشور ايجاد شده و امروز ما بيش از 70 هزار اپليكيشن داخلي توليد كرده‌ايم."

1606683296_1_0.gif

جهانگرد با اشاره به ظرفيت‌هاي استان و شهر مشهد و همچنين در پيش‌ بودن رويداد مشهد 2017 اظهار كرد: "براي اين رويداد، وزارت ارتباطات فراهم‌سازي بستر شهر هوشمند در اين شهر را در نظر گرفته است." رئيس سازمان فناوري اطلاعات با بيان اينكه سهم پياده‌سازي ارتباطات كشور بيش از 80 برابر رشد داشته است، تصريح كرد: "در حوزه تلفن همراه نيز ما از فناوري‌هاي نسل 2 و 2.5 برخوردار بوديم. با محوريت سازمان تنظيم مقررات، فناوري‌هاي نسل 3 ايجاد شد و امروز ما شاهد پيشرفته‌ترين وضعيت در مراكزي مانند شهر مشهد هستيم."

جهانگرد همچنین خاطرنشان كرد: "همه اين تلاش‌ها باعث شده تا ما كمي از نقطه صفر فاصله بگيريم. ايجاد مراكز سه‌گانه تبادل ترافيك شبكه ملي اطلاعات نقطه عطفي براي كشور است كه طي آن ساختار سنتي مبتني بر صوت ما به ديتا تغيير يافته است. طي سه سال گذشته، ما بين 30، 35 و 70 هزار فرصت شغلي از همين طريق ايجاد كرده‌ايم. در همين راستا نزديك به دو ماه است كه پرتال دولت الكترونيك نيز راه‌اندازي شده و از مراحل مقدماتي عبور كرده‌ايم و اميدواريم  در هفته دولت، بخش كاملي از اين شبكه افتتاح شود."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟