چگونه اینترنتی نوبت تعویض پلاک بگیریم؟
با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا و مراجعه ی زیاد و روزانه مردم به مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو، برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی این مراکز پلیس راهور طرح نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک را در 6 مرکز تعویض پلاک آغاز کرده است.برای اطلاع از نحوه ی نوبت گیری اینترنتی ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

1606683296_1_0.gif

مطلب پیشنهادی

راهنمای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو سال 1400

مطلب پیشنهادی

 نرخ معاینه فنی خودرو در سال 1400
راهنمای دریافت نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو

بروزرسانی در 18 فروردین 1401

ساعات کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در ماه رمضان

سرهنگ علی محمدی:

  • رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی ساعات کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
  • ساعات کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام ماه مبارک رمضان تغییری نکرده است و بر این اساس در روزهای عادی هفته فعالیت این مراکز از ساعت 7 صبح آغاز شده و تا ساعت 14 ادامه خواهد داشت.
  • به گفته وی، در روزهای پایانی سال 1400 ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک افزایش یافته بود.

ساعات کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در روزهای پنجشنبه

  •  در روزهای پنجشنبه فعالیت مراکز از ساعت 7 صبح آغاز شده و تا ساعت 12 ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه در ایام تعطیل رسمی هم مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک تعطیل است.
  • رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد:‌ با توجه به فعال بودن سامانه نوبت‌دهی اینترنتی، لازم است تمامی افرادی که قصد ورود به این مراکز را دارند، حتما از قبل به سامانه نوبت‌دهی مراجعه‌ کرده و نوبت اینترنتی را دریافت کرده و در همان تاریخ و ساعت مقرر در محل حاضر شوند.

بروزرسانی در 14 اسفند 1400

افزایش ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک- اسفند 1400

سرهنگ علی محمدی، رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی از افزایش ساعات کار مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در روزهای پایانی سال خبر داد.

سرهنگ علی محمدی، دراین باره گفت:

  • با توجه به افزایش درخواست های مراجعه به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهای پایانی سال، تصمیم بر آن شد تا با هدف افزایش خدمات و تسهیل در ارائه خدمات ساعت کار مراکز شماره گذاری، مراکز تعویض پلاک استان ها، واحد شماره گذاری مستقر در کارخانجات و دفاتر خدمات خودرویی سراسر کشور، افزایش پیدا کند.
  • در همین راستا نیز طی دو مرحله ساعت کاری مراکز را افزایش دادیم،
  1. مرحله اول از 14 اسفند تا 18 اسفند ماه است که ساعات کاری مراکز تا ساعت 16 افزایش پیدا کرد.
  2. مرحله دوم نیز از تاریخ 21 اسفند تا 29 اسفند ماه خواهد بود که ساعات کاری تا ساعت 17 افزایش پیدا می‌کند. طبیعی است که پس از این ساعات، درهای مراکز بسته شده و اما تا آخرین فردی که در زمان مقرر وارد مجموعه شده باشد، خدمات را دریافت خواهد کرد. 
  • محمدی با بیان اینکه افزایش ساعت کار مربوط به روزهای شنبه تا چهارشنبه است، گفت: در روزهای پنجشنبه ساعت فعالیت تا 12 بوده و پس از آن درهای مراکز بسته خواهد شد.
  • به گفته وی، مقررات مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی، جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت فاصله گذاری فیزیکی به تمامی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک ابلاغ شده و اجرا می شود.
  • رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی از متقاضیان خواست که اولا در فرصت مناسب برای انجام خدمات تعویض پلاک اقدام کرده و آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنند. ثانیا حتما با مراجعه به سایت راهور 120 نسبت به دریافت نوبت اینترنتی اقدام کرده و در رأس زمان و تاریخ مشخص شده وارد مجموعه شوند.

بروزرسانی در 4 شهریور 1400

زمان‌بندی «سامانه نوبت‌دهی اینترنتی» متقاضیان تعویض پلاک خودرو، استانی شد

  • رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از تعیین بازه زمانی متفاوت برای مراجعه متقاضیان هر استان به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی در راستای رفع مشکل و معطلی پیش‌آمده خبر داد.
  • سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تعطیلی‌های قبلی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک به خاطر وضعیت بحرانی کرونا و انباشت متقاضیان، گرچه با پیگیری پلیس راهور ناجا مقرر شد که مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری در وضعیت قرمز کرونا نیز بتوانند فعالیت داشته باشند اما به هر حال با افزایش تعداد متقاضیان در تهران و کلانشهرها مواجه هستیم. به طوری که نوبت‌ها در سامانه نوبت دهی به سرعت رزرو می‌شود.
  •  رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مراکز تعویض پلاک در شرایط قرمز کرونا با تمام پرسنل اما با ظرفیت پذیرش 50 درصدی فعال است چرا که باید خدمات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه داد.

 

جدول زمانبندی جدید نوبت دهی تعویض پلاک خودرو

  • از روز پنج شنبه مورخ 4 شهریور 1400، نوبت های جدید در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، بر اساس زمان بندی استانی طبق جدول زیر بارگذاری خواهد شد.
  • متقاضیان برای رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک خودرو طبق برنامه اعلام شده اقدام کنند.:
استان

ساعت بازگشایی مرکز تعویض پلاک

استان

ساعت بازگشایی مرکز تعویض پلاک

بوشهر

8:00 گلستان

11:00

تهران

8:00

لرستان

11:00

کرمان

8:00

ایلام

12:00

گیلان

8:00

 آذربایجان شرقی

12:00

یزد

8:00

سیتان و بلوچستان

12:00

اصفهان

9:00

قم

12:00

تهران(حومه)

9:00

مازندران

12:00

خراسان رضوی

9:00

چهارمحال و بختیاری

14:00

قزوین

9:00

خراسان شمالی

14:00

هرمزگان

9:00

زنجان

14:00

اردبیل

10:00

سمنان

14:00

آذربایجان غربی

10:00

کرمانشاه

14:00

خراسان شمالی

10:00

کهگیلویه و بویراحمد

14:00

خوزستان

10:00

مرکزی

14:00

فارس

10:00

همدان

14:00

البرز

11:00

 
  • متقاضیان تعویض پلاک در استان‌های بوشهر، تهران‌،کرمان، گیلان و یزد در ساعت 8 صبح
  • اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان در ساعت 9 صبح
  • اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس در ساعت 10 صبح
  •  البرز، کردستان، گلستان و لرستان در ساعت 11 صبح
  •  ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم و مازندران در ساعت 12 ظهر
  •  چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان در ساعت 14

نکته:

  •  در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا 6 روز بعد در سامانه وجود دارد و هر روز در ساعت اعلامی هر استان، یک روز به ظرفیت نوبت دهی اضافه می شود.
  •  سرهنگ محمدی از شهروندان درخواست کرد که در بازه زمانی رزروشده نه زودتر و نه دیرتر در مرکز مدنظر خود حضور یابند و از همراه داشتن افراد اضافی خودداری کنند.

بروزرسانی در 30 مرداد 1400

نحوه و زمان فعالیت مجدد مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در شهریور 1400

سرهنگ عین الله جهانی درباره فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در کشور:

  • مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل بودند، اما از روز شنبه 30 مرداد 1400 این مراکز فعال هستند و شهروندان برای مراجعه به آنها باید حتما نوبت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.
  • وی ادامه داد: شهروندان برای مراجعه به این مراکز حتما باید نوبت اینترنتی دریافت کرده و در همان ساعت مقرر نیز به مرکز مربوطه مراجعه کنند، همچنین لازم است که آوردن همراه اضافه به این مراکز خودداری شود.
  • معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری رعایت می‌شود، گفت: با این وجود توصیه ما به شهروندان این است که اگر امکان مراجعه به این مراکز در زمان دیگری را دارند، حتما آن را به زمان دیگری موکول کرده وتا حد امکان از تردد و حضور در فضاهای عمومی خودداری کنند.
  •  در جلساتی که پیرامون موضوع فعالیت بازگشایی مراکز تعویض پلاک با وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد تصمیم بر این شد تا مراکز تعویض پلاک در شرایط مختلف کرونایی تعطیل نشده و این مراکز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی امکان فعالیت حتی در شرایط قرمز را نیز داشته باشند.

نوبت‌دهی اینترنتی درمراکز تعویض پلاک

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا:

  • به تازگی امکان نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک تهران و سایر استانها از طریق سایت nobatdehi.epolice.ir آغاز شده است  و در تهران 6 مرکز خاوران، میثم، الغدیر، اتحاد، چیتگر، باقرشهر و دو مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت یادگار امام و خلیج فارس نوبت دهی اینترنتی انجام می‌دهند و مراکز تا ساعت 16 باز هستند.
  • متقاضیان تعویض پلاک می‌توانند از سه روز تا یک دقیقه قبل از حضور در مرکز، نوبت خود را دریافت یا لغو کنند. دریافت نوبت اینترنتی مراکز تعویض پلاک، هیچ هزینه‌ای ندارد.
  • لازم به ذکر است در حال حاضر این مراکز فقط به صورت اینترنتی و با نوبت دهی فعالیت می کنند.
  • در این طرح که به منظور جلوگیری از تجمع در مراکز شماره گذاری و تسهیل در ارائه خدمات طراحی شده است مراکز تعویض پلاک با تمام ظرفیت با اخذ نوبت از سامانه نوبت دهی به مراجعان خدمات رسانی خواهند کرد.
  • هم اکنون در سراسر کشور کار تعویض پلاک و شماره‌گذاری وسایل نقلیه اعم از خودروی سواری، موتورسیکلت و وسایل نقلیه سنگین به واسطه نوبت‌دهی اینترنتی امکان پذیر است.

مطلب پیشنهادی

چگونه اینترنتی خلافی خودرو بگیریم؟
روش‌های استعلام خلافی خودرو/ پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

نوبت‌گیری اینترنتی از مراکز تعویض پلاک

برای گرفتن نوبت در استان تهران روی لینک مرکز تعویض پلاک موردنظر خود کلیک کنید:

نوبت گیری اینترنتی تعویض پلاک به چه صورت است؟

  •  مراجعان می‌توانند از طریق سایت راهور 120 به نشانی rahvar 120.ir ، نوبت اینترنتی خود را دریافت کنند.

راهنمای ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

  • جهت ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید در سایت عضو شوید.
  • این خدمات رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

1. در مرحله اول پس از ورود به سایت نوبت دهی تعویض پلاک، استان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی جستجو بزنید تا مراکز تعویض پلاک آن استان برای شما نمایش داده شود.

راهنمای ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

2. در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را نتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را نتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

3.در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

4. با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

5. پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

6. برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

7. پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

8. در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

9. در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

ساعات فعالیت مراکز تعویض پلاک در تهران و سایر استانها

  • در حال حاضر این مراکز از ساعت 7 صبح تا ساعت 16 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمت رسانی می‌کنند.
  •  ساعت پذیرش مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در تهران و سایر استانها به طور معمول از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 14 و پنجشنبه از ساعت7 تا 12 خواهد بود.
  • اما با توجه به افزایش انتشار مجدد ویروس منحوس کووید 19 و حجم مراجعین به مراکز تعویض پلاک و به جهت جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا ساعت بسته شدن درب تمام مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور (خودرو و موتورسیکلت) از  31 تیر تا اطلاع ثانوی تا ساعت 16 افزایش یافته است.
  • بدیهی است ساعات یاد شده ، صرفا ساعت پذیرش مراکز بوده و در صورتیکه شهروندان در داخل مراکز پذیرش شده باشند تا هر ساعتی که کار آنها ادامه داشته باشد نسبت به ارائه خدمات به این افراد اقدام می شود.

تعویض پلاک در سایر شهرها

  • علاوه بر تهران در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان،سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کیش، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک انجام می شود.
  • لازم به ذکر است برای تعویض پلاک در شهر اصفهان مالکان موتورسیکلت، تاکسی و وانت‌ها برای دریافت خدمات تعویض پلاک به هنگام ثبت نام اینترنتی مرکز شماره 2 کلان شهر اصفهان را انتخاب کنند.
  • مسأله مهمی که در رزرو نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید به آن توجه کرد حضور به موقع درمراکز تعوض پلاک است.
  • متقاضیان تعویض پلاک دقت کنند که اگر در بازه مشخص نمی‌توانند مراجعه کنند حتماً نوبت را کنسل کنند تا فرد دیگری بتواند از آن نوبت استفاده کند و مدت زمان رزروشده خالی نماند.

شرایط جدید تعویض پلاک خودرو 99

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر محسن سامی
محسن سامی

سلام.از چه طریقی ثبت نام کنم؟


تصویر elnaz ghanbari
elnaz ghanbari

سلام یکی از مراکز نوبت دهی تعویض پلاک زیر را انتخاب و اقدام به ثبت نام نمایید.

https://nobatdehi.epolice.ir/office/19863 تعویض پلاک چیتگر

https://nobatdehi.epolice.ir/office/3779 تعویض پلاک اتحاد

https://nobatdehi.epolice.ir/office/3273 تعویض پلاک الغدیر

https://nobatdehi.epolice.ir/office/2 تعویض پلاک میثم

https://nobatdehi.epolice.ir/office/18 تعویض پلاک خاوران

https://nobatdehi.epolice.ir/office/19777 تعویض پلاک باقرشهر

https://nobatdehi.epolice.ir/office/31783 تعویض پلاک یادگار

https://nobatdehi.epolice.ir/office/31812 تعویض پلاک خلیج فارس


تصویر مریم کیانی
مریم کیانی

الان دو هفته است که من صبح ساعت 8 الی 9:30صبح در حال یافتن یک نوبت برای تعویض پلاک هستم اصلا سایت باز نمی شه ... بعد از این ساعت باز میشه اما همه نوبت ها رزرو شدن، به نظرتون چطور ممکنه؟ از عصبانیت خنده ام میگیره...


تصویر elnaz ghanbari
elnaz ghanbari

سلام

طبق جدول زمانبندی جدید نوبت دهی تعویض پلاک در شهریور 1400 که در متن این مطلب موجود می‌باشد، اقدام به رزرو نوبت نمایید.


تصویر امیرمهدی
امیرمهدی

سلام وقت بخیر

من میخوام ماشین از ایران خودرو تحویل بگیرم شماره پلاک فروشنده چی بزنم وقتی هنوز پلاکی صادر نشده؟!؟!؟!؟!؟!؟


تصویر elnaz ghanbari
elnaz ghanbari

سلام- شما با کد vip موجود در سند کمپانی اقدام به ثبت نام نمایید.


تصویر متین مقیمی
متین مقیمی

هم فروشنده و هم خریدار باید همزمان وقت بگیرند؟ فقط خریدار ثبت نام کنه و وقت بگیره کافی نیست؟


تصویر elnaz ghanbari
elnaz ghanbari

سلام

فک پلاک خودرو به عهده خریدار است که پس از انجام معامله، معمولا فروشنده به خریدار وکالت می دهد که در مهلت مقرر نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کند.