زمان ارائه کارت اعتباری سهام عدالت 99 اعلام شد
نائب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران از ارائه کارت اعتباری دارندگان سهام عدالت از هفته آینده، خبر داد.
وی افزود: با این تصمیم سهامداران مجبور به فروش زودهنگام سهام با ارزش خود نیستند و بورس هم از تلاطم و نوسان در امان می‌ماند.

1606683296_1_0.gif

 توزیع سهام عدالت باقیمانده بین 10 میلیون نفر

حسین سلاح ورزی : «از هفته بعد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار می‌گیرد.»
با توجه به این تصمیم اتخاذ شده مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف 50 تا 60  درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، به صورت اعتباری خرید کنند. براساس این طرح در نظر گرفته شده مشمولان سهام عدالت تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند.  

آزاد کردن مابقی سهام عدالت چه زمانی صورت میگیرد؟

بر اساس این گزارش، طبق وعده رئیس جمهور، 30 درصد دیگر سهام عدالت هم برای عید غدیر و پس از آن 30 درصد دیگر هم برای 22 بهمن آزاد می‌شود.

افراد زیر 18 سال چگونه سهام عدالت خود را می‌فروشند؟

امکان فروش 30 درصد سهام عدالت برای مشمولین این سهام بیش از یک ماه است که فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند. اما در این میان مشمولانی هستند که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، بنابراین قیم قانونی این افراد باید نسبت به ثبت سفارش آن‌ها اقدام کند.
برای مشولان سهام عدالت که زیر 18 سال هستند و هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، فرد دیگری باید از طرف او سفارش‌گذاری را انجام دهد. بنابراین این موضوع باید برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ثابت شود که فردی که سفارش را ثبت می‌کند آیا ولی یا قیم قانونی این شخص است یا خیر.
بر این اساس برای فروش سهام عدالت هم فرد زیر 18 سال و هم ولی یا قیم او باید در سجام ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند. بعد از احراز هویت، کارگزاری‌ها این امکان را دارند که اطلاعات سجام را مبنا قرار دهند و سفارش فروش را تأیید کنند.
در ثبت سجام افراد زیر 18 سال، نیازی نیست که خودشان شماره تلفن همراه به نام داشته باشند بلکه هنگام ثبت‌نام سامانه سجام با توجه به تاریخ تولد فرد، از فرد قبول می‌کند که شماره همراه ولی یا قیم را وارد کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟