مایکروسافت از کارکنان خود خواسته است در رسم دروغ اول آوریل شرکت نکنند
راستگویی اول آوریل مایکروسافت
رسم دروغ اول آوریل قدمتی چندصدساله دارد و شمار زیادی از مردم و حتی شرکت‌ها و خبرگزاری‌ها با انتشار اخبار دروغ در این روز خاص، این رسم را زنده نگه می‌دارند. طی سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های فناور در اول آوریل هر سال، با معرفی دروغین محصولات و خدماتی که وجود ندارند، سعی در داغ کردن تنور این رسم می‌کنند ( در عکس، نمونه‌ای از این محصولات را می‌بینید). اما مایکروسافت امسال بطور روشن مقابل این رسم قدیمی ایستاده است و دست کم از دید یک شرکت‌ فناور، قصد دارد کارکنان خود را از برگزاری دروغ آوریل منع کند.

1606683296_1_0.gif

شرکت مایکروسافت از کارمندان خود خواسته است که امسال در برگزاری رسم دروغ اول آوریل شرکت نکنند. کریس کاپوسِلا مدیر بازاریابی این شرکت در نامه‌ای به همه کارکنان مایکروسافت هشدار داده است که روز دوشنبه ( اول آوریل) به انتشار این شوخی‌های آزاردهنده دامن نزنند و این پیغام را به سایر همکاران خود هم برسانند. او در این نامه و خطاب به کارکنان نوشته است: « آمارها نشان می‌دهند که از این شوخی‌ها چیز زیادی نصیب‌مان نمی‌شود و ممکن است، شوخی‌های اول آوریل منجر به گسترش خبرهای ناصحیح در جامعه شوند.» این موضوع مهمی است و به مثال‌های متعددی از فریب خوردن مردم و حتی خبرگزاری‌های معتبر در این روز می‌توان اشاره کرد. بطورمثال چند سال پیش، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فعل « لئو» به فرهنگ واژگان آکسفورد اضافه شده است!

اگرچه ممکن است شوخی‌های اول آوریل بامزه به نظر برسند اما تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که برخی از این شوخی‌ها نتایج منفی زیادی به بار آورده‌اند تا آنجا که حتی شرکت‌های معتبر فناوری، مجبور به عذرخواهی شده‌اند که از معروف‌ترین نمونه‌‌ها می‌توان به عذرخواهی سال ۲۰۱۶ گوگل اشاره کرد. مایکروسافت هم سال‌ها در این رسم شرکت می‌کرد و از جمله شوخی‌های مایکروسافت که خیلی‌ها آنرا جدی گرفتند، انتشار خبر عرضه MS-DOS موبایل برای گوشی‌های ویندوزی بود!

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟